5 van de 38
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 01 maart 2007 08:11 PM
  [ # 61 ]

dat is heel netjes zoiets wil ik ook gaan maken, waar heb je de stof vandaan gehaald? als je wat over hebt hoor ik het graag.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 01 maart 2007 09:50 PM
  [ # 62 ]
stan schreef:

dat is heel netjes zoiets wil ik ook gaan maken, waar heb je de stof vandaan gehaald? als je wat over hebt hoor ik het graag.

Het is de armsteun van een achterbank, die kun je er uit halen dmv 3 schroeven.
Als je op zoek bent naar stof, heb ik nog wel een achterbankleuning voor je liggen om te verknippen (de armsteun is er uit, uiteraard…  Cool )

Mooi man, Ricolt, jij bent een echte Feyenoord-man (geen woorden maar daden). Very Happy
Ik ga zelf eerst nog kijken of ik het omhulsel voor de armsteun uit de achterbankleuning zelf kan krijgen, om dat mogelijk op de middenconsole te monteren… Ik hoop eigenlijk dat ik daarmee niet de hele middenconsole nodig heb, zodat de achterraamknopjes kunnen blijven zitten?!  Confused
Maar je weet, ik heb ook nog een middenconsole liggen om evt jouw idee schaamteloos te kopiëren. Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 maart 2007 07:24 PM
  [ # 63 ]

Dank voor de complimenten Very Happy Ben nog niet verder gegaan met afwerken. Komt nog. Het is inderdaad gewoon een armsteun uit de achterbank, zoals oudelut zegt. En ben er ook al achter dat wat PrutsyLJ zegt helemaal klopt, de armsteun moet wat omhoog. Dat gaat niet zo moeilijk worden, hij steunt namelijk op de bodem van het bakje in de bovenste middenconsole. Gewoon iets erop maken en dan komt ‘ie hoger aan de voorkant.

Ik heb wel mijn gordellampje werkend gekregen! Niet met de Volvo-gordelsluiting maar met de originele. De Volvo-sluiting had een te lange strip waarddor hij heel hoog zou komen, wat geen gezicht is, en ik kreeg er geen gat in geboord Surprisedops: (ik had er al een hard hoofd in dat me dat zou lukken)

In de originele sluiting zitten 2 plastic delen die tegen elkaar komen als er geen gordel inzit. Daar heb ik 2 contactjes aan gemaakt, draadjes eraan gemaakt, lampje in de verklikker gedraaid en één van de draadjes uit de gordelsluiting in de stekker van de verklikker gedrukt (is zo’n stekker waar je gewoon een draadje in kan drukken) en het andere draadje uit de gordelsluiting op massa aangesloten. Nu heb ik een werkend gordellampje.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het leuk vind dat het lampje werkt, maar dat het wel een beetje iets te veel moeite is geweest voor een gordel die ik toch altijd uit automatisme omdoe Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 maart 2007 08:32 PM
  [ # 64 ]
knäckor schreef:

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het leuk vind dat het lampje werkt, maar dat het wel een beetje iets te veel moeite is geweest voor een gordel die ik toch altijd uit automatisme omdoe Rolling Eyes

Maar je bent waarschijnlijk wel de eerste (en enige) in de hele wereld, die met een BX tzd-turbo break met een werkend gordellampje rondrijd Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 maart 2007 11:34 PM
  [ # 65 ]

best leuk idee ben benieuwd hoet het rijd Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 03 maart 2007 11:41 PM
  [ # 66 ]
McDean schreef:

best leuk idee ben benieuwd hoet het rijd Cool


super, je weet nu of je je gordel om hebt of niet Razz Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 maart 2007 01:07 PM
  [ # 67 ]

Mooi hoor!
die omgedraaige console is een gouden idee Very Happy
Is het trouwens een idee om met boutjes en ringetjes de consoles tegen mekaar te klemmen? om beschadig je alleen de binnenkant van de console, tis alleen kut met loshalen, maar wanneer moet dat nou?
Echt strak verzonnen hoor! Ik was er erg benieuwd naar!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 04 maart 2007 02:28 PM
  [ # 68 ]

die middenarmsteun is trouwens idd wel netjes Smile

het enige wat ík er minder aan zou vinden is het bedienen van de achterramen ... maar dat weegt natuurlijk niet op tegen het extra comfort.

In de tijd dat ik met dat ding heb gereden is ongeveer 75% vakantie geweest, ONTZETTEND lange ritten aan een stuk dus. Had ik toen wel kunnen gebruiken Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 april 2007 12:10 AM
  [ # 69 ]

Zo, ik dacht dat het maar weer eens tijd was om het topic uit het stof te trekken.

Ik heb weer een paar dingetjes gedaan, om te beginnen heb ik de distributieriem vervangen. Dat was echt wonderbaarlijk makkelijk. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de waterpomp niet heb vervangen omdat die bij de vorige riem nog gedaan was, en de spanrollen zijn ook nog goed bevonden dus die zijn ook blijven zitten. Olie en filter meteen ververst, evenals de versnellingsbakolie. De ashoes was ook gescheurd, dus die ook maar even aangepakt. Wat is zo’n ashoezenspreider een ideaal gereedschapje zeg!  Laughing  Anders zit je weer met een kegel te kloten, zittend op de grond. Nee, doe mij maar zo’n spreider.

Ook heb ik naar aanleiding van Superdave zijn verhaal over de brandstofpomp mijn brandstofpomp een stukje opengeschroefd. Ik wou het al doen, maar had ergens op het forum gelezen dat het weinig zin zou hebben. Wel een hoop afstelwerk trouwens, opbrengstschroef indraaien, stationair stellen, koudstart stellen en decelleratie stellen.. Misschien moet ik zelfs nog wel een keer stellen, hij walmt nu wel wat meer bij koude motor Surprisedops:

Op verzoek van Superdave een foto van de bijgestelde opbrengstschroef:

Ik merk wel degelijk verschil. Vooral bij de lage toerentallen vond ik de auto altijd zo suf, het was zelfs zo erg dat wanneer ik op een helling (bijv. een parkeergarage uitrijden) naar de 2 schakelde het vermogen helemaal instortte en ik terug moest schakelen. Daar heb ik nu geen last meer van. Ook moest ik de auto altijd een beetje doortrekken naar het turbo-werkgebied om enigzins vooruit te komen, nu kan ik gewoon lage toeren cruisen in de stad. Hij trekt gewoon aanzienlijk beter op. Ik kom net terug uit Parijs en ik heb op de terugweg even het gas diep ingetrapt.  Shocked Ik werd blij verrast, lichtjes heuvelaf ging de auto zo door naar de 185 op de teller, en hij was nog niet uitgetrokken! Ik gok dat ik de 190-195 op de teller aan had kunnen tikken maar dat heb ik maar gelaten. Het leek me hard zat Very Happy en bovendien had ik mezelf voor mijn kop geslagen als ik de motor in tweëen had getrapt in Frankrijk. Sta je daar met je baggage en vriendin Confused Ook heb ik het verbuik berekend; 1:18,03. Niet heel erg slecht vond ik zelf.

Verder heb ik nog wat aan de middenconsole geknutseld. Ik heb hem vastgezet met wat parkertjes en de plaatjes die normaal de gaten afdekken waar schakelaars in horen. Ook heb ik het bakje in de bovenste middenconsole vervangen voor een stukje hoedenplank wat over was na he monteren van de speakers, en daar zitten de schakelaars voor de achterramen in.

Het lijkt een onhandige plek voor de schakelaars, maar je komt er prima bij. Nu alleen nog een stuk binnenbekleding scoren om de binnenkant mee te bedekken ( ik begreep dat oudelut nog wat had liggen Very Happy ) en de steun met een mooi schanier vastzetten en dan is dat ook weer gepiept!

Ik had al gezegd dat mijn vergeten-gordel-lampje nu werkt dus bij deze de foto:

Dus..  Rolling Eyes

Ik heb ook een cv-module met mooie rf-afstandbediening voor voor mijn verjaardag gekregen, ik ben er erg blij mee! Komt ‘ie dan:

Mét klapsleutel waar je zelf een sleutel in kan knutselen. Nou ben ik dol op knutselen dus dat zit wel snor!

Natuurlijk worden de knipperlichten ook aangestuurd, en er zit een extra knop op voor de kofferklep. Die moet ik nog werkend maken, maar dat is een verhaal apart. Ik zat te denken om met een extra cv-motor rechtstreeks het sluitmechanisme van de kofferbak te bedienen.

Ik bedoel dus dat je met gesloten vergrendeling de knop voor de kofferklep indrukt, en de klep direct van het slot springt. Dan kan je hem meteen opendoen zonder de knop in te drukken. Niet dat ik te lui ben om die knop in te drukken, maar een andere manier had ik nog niet bedacht.

In ieder geval werkt het perfect en op grote afstand! Very Happy Weer iets waar ik erg blij mee ben! Nu nog een Citroën logo erin maken. Hiervoor had ik op de sloop het logo uit een stuur gehaald.

Nu nog een vierkantje in de sleutel vijlen en het erin plakken.

Mijn broertje heeft voor mijn verjaardag bij René van Maren een set dorpelstrips besteld, dus mijn dorpels zien er binnenkort ook weer gelikt uit!

Binnenkort heb ik hopelijk meer nieuws!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 02 april 2007 12:50 AM
  [ # 70 ]

Goed bezig zeg! Zelf ben ik ook van plan om na de pasen cv en elektrische ramen in de bix te bouwen, zo luxe als bij jou wordt het echter natuurlijk niet. Nog wat te doen toevallig die week ? Wink

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 02 april 2007 01:04 AM
  [ # 71 ]

Super gaaf man… je bent net zo’n knutsellaar als mij Laughing

en die schroef staat bij mij ook bijna net zover in, mijne was geknepen door vorige eigenaar (waarschijnlijk ivm apk oid) ik heb hem 3 rondes moeten geven… en toen nog was hij traag.. maargoed we weten nu waaraan dat dan weer ligt!

We moeten maar een keer iets afspreken… en RESPECT voor je bx man!

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 02 april 2007 02:40 AM
  [ # 72 ]

Goed werk! In Parijs ook nog een beetje aandacht aan je vriendin geschonken, ipv alleen maar te turen naar Citroëns? Wink

Ik snap dat je snel naar huis wilde, maar wel snel weer eens voorbijkomen! Ik wil dat sleutelgedoe wel eens zien, krijg je van mij een mooi stukkie stof en een bakkie leut, OK?!  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 april 2007 04:23 PM
  [ # 73 ]

@ jebbers: ik zit niet echt ruim in de tijd Wink  maar als je echt hulp nodig hebt, de pb-knop zit onderaan dit bericht Smile

@ Superdave: we moeten zeker eens afspreken, ben erg benieuwd naar je bx. Enneh ik heb nog nooit een turbo uit elkaar gehaald zoals jij wel even doet. Maar ik moet wel zeggen dat als ik geld/ruimte/tijd/een 2e auto had ik het zeker niet zou schuwen Very Happy

@ mssl: de bx wordt verwend zoals die dat bij mij ook doet Very Happy Tot nu toe heeft ‘ie me 12.000 kilometers trouwe dienst bewezen. Binnenkort zal ik ‘m weer eens verwennen met een nieuwe handremindicatorschakelaar, die is weer uit elkaar gevallen.

@ oudelut: Mijn BX-radar staat altijd aan Wink  in Parijs is dat niet erger, in ieder geval heeft mijn vriendin niet geklaagd. Sterker nog: ze heeft meegespot. Nou was dat niet zo moeilijk, want er rijden bijna geen BX-en meer in Parijs. Niet zo gek ook; als je de staat van bijna nieuwe auto’s daar ziet, kan je je wel voorstellen hoe een BX van minimaal 13 jaar oud eruit zou moeten zien Confused  Heb in heel Frankrijk 6 BX-en gezien, waarvan er 2 op de foto staan:

16TRS automatic type 1

15TGE

Verder ben ik nog ingehaald door een TGD Turbo. Die kennen we hier ook niet.

Ook wel grappig: geen BX maar wel een Saxo op stroom:

Wel grappig rijden in Parijs trouwens. Heb alleen naar en van de parkeergarage gereden, maar dat reed wel apart. Iedereen haalt aan alle kanten in, motoren en scooters die overal tussendoor vliegen, veel 2-baans wegen; ik vreesde elke seconde voor mijn auto maar vond het wel grappig om daar eens te hebben gereden! Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 03 april 2007 04:40 PM
  [ # 74 ]

Ik heb wel een keer in een Berlingo Electrique gereden, das best wel lache! Is zelfde techniek als die Saxo, gaat best rap en ideaal voor in de stad. Zou er niet mee op de snelweg gaan want na 5 minuten 80 km/h rijden gaat ie in noodloop en loopt ie nog maar 40 ofzo, boel wordt dan te warm. Maar als je een keer de kans krijgt om in zo’n auto te rijden moet je dat zeker doen, wat een rust! Je hoort alleen de banden!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 03 april 2007 05:53 PM
  [ # 75 ]

Mooie foto’s! Leuke dingen: die electriques. Er stond ooit een electrisch aangedreven ax te koop hier.

Ik zie op die bx 16 trs een plaatje met ‘automatic’ erop. Die moet ik ook hebben op de mijne!

Profiel  
 
 
5 van de 38
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook