Gaat dit constructief passen?
Of het nuttig/ raadzaam/ bruikbaar/ zinvol is, wil ik mij verder niet over uitlaten.
Alleen of het past qua cylinderafstand en kopboutgaten.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: HDI dw10 kop op xud blok.
stoterstangen90 schreef:Gaat dit constructief passen?
Of het nuttig/ raadzaam/ bruikbaar/ zinvol is, wil ik mij verder niet over uitlaten.
Alleen of het past qua cylinderafstand en kopboutgaten.
Volgens mij heeft de DW10 12 kopbouten en de XUD heeft er 10.
Zeker weet ik het niet, daarvoor moet ik de Revue Technique effe raadplegen en die ligt in mijn auto.
Re: HDI dw10 kop op xud blok.
ZX1.4i schreef:stoterstangen90 schreef:Gaat dit constructief passen?
Of het nuttig/ raadzaam/ bruikbaar/ zinvol is, wil ik mij verder niet over uitlaten.
Alleen of het past qua cylinderafstand en kopboutgaten.
Volgens mij heeft de DW10 12 kopbouten en de XUD heeft er 10.
Zeker weet ik het niet, daarvoor moet ik de Revue Technique effe raadplegen en die ligt in mijn auto.
ga ik zelf ook even bekijken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
bij beide koppen tel ik 10 kopbouten
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Oh, sorry, dan ben ik in de war met iets anders ops:
ZX1.4i schreef:Oh, sorry, dan ben ik in de war met iets anders ops:
Oh, dat is er vast wel
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI
ZX1.4i schreef:Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI
Maar wel mechanisch.
zeg niet dat het er zeker komt, maar orrientatie in die richting is wel bezig.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:ZX1.4i schreef:Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI
Maar wel mechanisch.
zeg niet dat het er zeker komt, maar orrientatie in die richting is wel bezig.
HDI gebruikt ivm de directe injectie (zonder wervelkamer) wel nauwkeurig gedoseerde zeer hoge druk injectie. “iets” meer dus dan bij een standaard bosch/lucas pompje met max 165 bar. Die hoge inspuitdruk is vooral nodig om de diesel goed te laten ontbranden EN door het in div. pulsen in te spuiten het dieselgeluid te civiliseren. Direct geinjecteerde diesels stonden altijd bekend om hun keiharde tractorgeluid. In het verleden was met dieselinspuitdrukken van een paar 100 bar het dieselgeluid alleen maar onder controle te krijgen met voorkamers (mercedes) of wervelkamers.
Dan vergeet ik eigenlijk nog dat de compressieruimte bij een HDI alleen in de zuigerbodem zit, waar deze bij een indirect ingespoten diesel in de wervelkamer zit. Je krijgt zonder HDI zuigers dan wel een enorme compressie lijkt me.
Maar goed, wellicht had je daar al laaaang over nagedacht Dan ben ik wel benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt.
mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:ZX1.4i schreef:Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI
Maar wel mechanisch.
zeg niet dat het er zeker komt, maar orrientatie in die richting is wel bezig.
HDI gebruikt ivm de directe injectie (zonder wervelkamer) wel nauwkeurig gedoseerde zeer hoge druk injectie. “iets” meer dus dan bij een standaard bosch/lucas pompje met max 165 bar. Die hoge inspuitdruk is vooral nodig om de diesel goed te laten ontbranden EN door het in div. pulsen in te spuiten het dieselgeluid te civiliseren. Direct geinjecteerde diesels stonden altijd bekend om hun keiharde tractorgeluid. In het verleden was met dieselinspuitdrukken van een paar 100 bar het dieselgeluid alleen maar onder controle te krijgen met voorkamers (mercedes) of wervelkamers.
Dan vergeet ik eigenlijk nog dat de compressieruimte bij een HDI alleen in de zuigerbodem zit, waar deze bij een indirect ingespoten diesel in de wervelkamer zit. Je krijgt zonder HDI zuigers dan wel een enorme compressie lijkt me.
Maar goed, wellicht had je daar al laaaang over nagedacht Dan ben ik wel benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt.
Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.
Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.
mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.
Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.
de vroege versie’s wel, Bij de Croma Tdid idem.
Daar zit ook een Bosch VE derivaat op
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.
Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.
de vroege versie’s wel, Bij de Croma Tdid idem.
Daar zit ook een Bosch VE derivaat op
In mijn Evasion 2.0 HDI zit ook iets mechanisch “des Bosch”, een normale mechanische “opvoer” pomp aan een commonrail met elektrisch gestuurde verstuivers; de injectiedruk is “slechts” 1300 bar
Ich bin ein Breaker
karel schreef:stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.
Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.
de vroege versie’s wel, Bij de Croma Tdid idem.
Daar zit ook een Bosch VE derivaat op
In mijn Evasion 2.0 HDI zit ook iets mechanisch “des Bosch”, een normale mechanische “opvoer” pomp aan een commonrail met elektrisch gestuurde verstuivers; de injectiedruk is “slechts” 1300 bar
Maar die ziet er niet uit als een VE pomp.
Echter weet ik inmiddels dat een HDI kop niet past. Ik ga plan2 checken.
U hoort nog van mij
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.