22 van de 39
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 03:06 AM
  [ # 316 ]

dank allen voor reageren trouwens.
Ik denk dat ik nu de vraagbaak en haynes ga pakken en dit als ‘voor het slapen gaan’ literatuur ga gebruiken.
Ik vermoed dat het idd iets mechanisch is en ik wil morgen maar eens onder de auto duiken om eea na te kijken en/of schoon te maken.

edit: ik snap welk gaatje je bedoeld marten, als ik het goed heb heeft de garage deze instelling goed gezet toen ik de bx bracht om de hoogte goed te laten zetten. Volgens de vraagbaak dus de verkeerde volgorde: eerst de hoogte goed en daarna de handbediening afstellen. Dit zou misschien eea kunnen verklaren?
Overigens heeft die garage niet echt een toffe brug voor het afstellen van de hoogte, een tweekoloms….. Moet je dus nog steeds naar de grond om de boel na te meten.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 01:20 PM
  [ # 317 ]

dat zul je precies zien.. wil je eens aan de bx klussen, dan wil de ds niet starten. Geen bx geklus dus vandaag.

Nog een vraag: mijn (een) garage heeft semi synth. 10 w 40 in de bx gedaan, het instructieboekje en anderen zeggen 15 w 40. Wat ga ik er nu indoen. Hij zei toen dat de 10w40 beter is voor oudere motoren..

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 02 april 2007 01:27 PM
  [ # 318 ]

Altijd begrepen dat je het beste een olie met een zo laag mogelijke viscositeit (stroperigheid, dikte) hebben, 10W40 is prima (bestond als ik het goed heb nog niet in de beginjaren van de BX). Je zou zelfs nog voor 5W40 ofzo kunnen gaan.

Edit: weet ff niet of ik ‘t zo correct zeg, of dat je het juist moet hebben over een zo hoog mogelijke viscositeit Surprisedops: Bijv. 10 hoger dan 15. Iig zegt ‘t iets over de mate van vloeibaarheid.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 april 2007 01:38 PM
  [ # 319 ]

Ik zou in een oudere motor niet zo’n hele dunne olie doen. De ruimere toleraties van die oude dingen krijgen dan te weinig smering!  DeSM bijv moet 20W60 hebben!
Pas ook op met synthetische olien. Die kunnen te agrressief zijn voor die ouwe lageschaaltjes…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 01:43 PM
  [ # 320 ]
bogaard77 schreef:

Ik zou in een oudere motor niet zo’n hele dunne olie doen. De ruimere toleraties van die oude dingen krijgen dan te weinig smering!  DeSM bijv moet 20W60 hebben!
Pas ook op met synthetische olien. Die kunnen te agrressief zijn voor die ouwe lageschaaltjes…

dus: gewoon 15w40 semi nemen (ik neem aan dat ik niet terug kan naar mineraal)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 april 2007 01:44 PM
  [ # 321 ]
woutersmits schreef:

[(ik neem aan dat ik niet terug kan naar mineraal)

tuurlijk wel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 01:51 PM
  [ # 322 ]
bogaard77 schreef:
woutersmits schreef:

[(ik neem aan dat ik niet terug kan naar mineraal)

tuurlijk wel.

doe’k da gewoon..

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 april 2007 02:04 PM
  [ # 323 ]
bogaard77 schreef:

Ik zou in een oudere motor niet zo’n hele dunne olie doen. De ruimere toleraties van die oude dingen krijgen dan te weinig smering!  DeSM bijv moet 20W60 hebben!
Pas ook op met synthetische olien. Die kunnen te agrressief zijn voor die ouwe lageschaaltjes…

Ik rijd op aanraden van mijn garagist al 6 jaar op volsyntheet voor turbodiesels en gewone diesels. Aanvankelijk kan de olie er echt uit pissen, maar als de mengproducten van syntheet en mineraal er eenmaal uitgezweten zijn is het prima spul wat naar verluid veel slijtage voorkomt vanwege de veel betere filmvorming.

Wel heb ik inmiddels proefondervindelijk uitgevonden dat het niet slim is een auto met volsyntheet langdurig te stallen; de olie kruipt namelijk enigzins en dat ziet er nogal beroerd uit na 2 jaar….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 02:50 PM
  [ # 324 ]

Weer even naar het stuiteren. Tijdens mijn zoektocht naar een plek waar vandaag aan de hoogte gesleuteld kan worden belde ik naar Renard. Nou zei hij meteen: veerpoten verzuurd. Een stroef stuk in de veerpoot waar hij op blijft hangen.
Nou zou dat natuurlijk wel kunnen, maar als ik de voorkant induw voel ik geen stroeve stukken en het lijkt me dat een stroeve veerpoot even blijft hangen maar tijdens rijden toch door trilling en bobbels in de goede stand zou moeten komen. Of niet?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 april 2007 03:03 PM
  [ # 325 ]
woutersmits schreef:

Weer even naar het stuiteren. Tijdens mijn zoektocht naar een plek waar vandaag aan de hoogte gesleuteld kan worden belde ik naar Renard. Nou zei hij meteen: veerpoten verzuurd. Een stroef stuk in de veerpoot waar hij op blijft hangen.
Nou zou dat natuurlijk wel kunnen, maar als ik de voorkant induw voel ik geen stroeve stukken en het lijkt me dat een stroeve veerpoot even blijft hangen maar tijdens rijden toch door trilling en bobbels in de goede stand zou moeten komen. Of niet?

Tip: tijdens het rijden veert de veerpoot ook uit, niet alleen in….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 03:10 PM
  [ # 326 ]
karel schreef:
woutersmits schreef:

Weer even naar het stuiteren. Tijdens mijn zoektocht naar een plek waar vandaag aan de hoogte gesleuteld kan worden belde ik naar Renard. Nou zei hij meteen: veerpoten verzuurd. Een stroef stuk in de veerpoot waar hij op blijft hangen.
Nou zou dat natuurlijk wel kunnen, maar als ik de voorkant induw voel ik geen stroeve stukken en het lijkt me dat een stroeve veerpoot even blijft hangen maar tijdens rijden toch door trilling en bobbels in de goede stand zou moeten komen. Of niet?

Tip: tijdens het rijden veert de veerpoot ook uit, niet alleen in….

ja, dat is zo…. maar als ie dan blijft hangen en ik geef een duw op de motorkap dan zou de auto toch naar de goede stand moeten zakken, of ik zou moeten voelen dat ie vastzit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 april 2007 03:27 PM
  [ # 327 ]
woutersmits schreef:
karel schreef:
woutersmits schreef:

Weer even naar het stuiteren. Tijdens mijn zoektocht naar een plek waar vandaag aan de hoogte gesleuteld kan worden belde ik naar Renard. Nou zei hij meteen: veerpoten verzuurd. Een stroef stuk in de veerpoot waar hij op blijft hangen.
Nou zou dat natuurlijk wel kunnen, maar als ik de voorkant induw voel ik geen stroeve stukken en het lijkt me dat een stroeve veerpoot even blijft hangen maar tijdens rijden toch door trilling en bobbels in de goede stand zou moeten komen. Of niet?

Tip: tijdens het rijden veert de veerpoot ook uit, niet alleen in….

ja, dat is zo…. maar als ie dan blijft hangen en ik geef een duw op de motorkap dan zou de auto toch naar de goede stand moeten zakken, of ik zou moeten voelen dat ie vastzit.

Dat voel je toch wel, het wiel moet vrijuit op en neer kunnen bewegen. Bovendien is het iets wat het afregelproces nogal verstoort.

Zet ‘m in de allerhoogste stand en spuit er wat teflonspray in (beste), LHM (voor een maandje) of voor mijn part even WD40 (een week), dan weet je iig of dat enige invloed heeft.

(NB “er” = de voorveerpoten)

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 03:49 PM
  [ # 328 ]
karel schreef:
woutersmits schreef:
karel schreef:
woutersmits schreef:

Weer even naar het stuiteren. Tijdens mijn zoektocht naar een plek waar vandaag aan de hoogte gesleuteld kan worden belde ik naar Renard. Nou zei hij meteen: veerpoten verzuurd. Een stroef stuk in de veerpoot waar hij op blijft hangen.
Nou zou dat natuurlijk wel kunnen, maar als ik de voorkant induw voel ik geen stroeve stukken en het lijkt me dat een stroeve veerpoot even blijft hangen maar tijdens rijden toch door trilling en bobbels in de goede stand zou moeten komen. Of niet?

Tip: tijdens het rijden veert de veerpoot ook uit, niet alleen in….

ja, dat is zo…. maar als ie dan blijft hangen en ik geef een duw op de motorkap dan zou de auto toch naar de goede stand moeten zakken, of ik zou moeten voelen dat ie vastzit.

Dat voel je toch wel, het wiel moet vrijuit op en neer kunnen bewegen. Bovendien is het iets wat het afregelproces nogal verstoort.

Zet ‘m in de allerhoogste stand en spuit er wat teflonspray in (beste), LHM (voor een maandje) of voor mijn part even WD40 (een week), dan weet je iig of dat enige invloed heeft.

(NB “er” = de voorveerpoten)

aha, hoogste stand.. ik heb er net siliconenspray ingespoten, alleen in de rijstand….

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 april 2007 03:52 PM
  [ # 329 ]
woutersmits schreef:
karel schreef:
woutersmits schreef:
karel schreef:
woutersmits schreef:

Weer even naar het stuiteren. Tijdens mijn zoektocht naar een plek waar vandaag aan de hoogte gesleuteld kan worden belde ik naar Renard. Nou zei hij meteen: veerpoten verzuurd. Een stroef stuk in de veerpoot waar hij op blijft hangen.
Nou zou dat natuurlijk wel kunnen, maar als ik de voorkant induw voel ik geen stroeve stukken en het lijkt me dat een stroeve veerpoot even blijft hangen maar tijdens rijden toch door trilling en bobbels in de goede stand zou moeten komen. Of niet?

Tip: tijdens het rijden veert de veerpoot ook uit, niet alleen in….

ja, dat is zo…. maar als ie dan blijft hangen en ik geef een duw op de motorkap dan zou de auto toch naar de goede stand moeten zakken, of ik zou moeten voelen dat ie vastzit.

Dat voel je toch wel, het wiel moet vrijuit op en neer kunnen bewegen. Bovendien is het iets wat het afregelproces nogal verstoort.

Zet ‘m in de allerhoogste stand en spuit er wat teflonspray in (beste), LHM (voor een maandje) of voor mijn part even WD40 (een week), dan weet je iig of dat enige invloed heeft.

(NB “er” = de voorveerpoten)

aha, hoogste stand.. ik heb er net siliconenspray ingespoten, alleen in de rijstand….

Btw, silconenspray is dacht ik categorie “week”, maar dat kun je beter voor de deurrubbers bewaren…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 02 april 2007 03:56 PM
  [ # 330 ]

nou ja, dan weet je wel of je het probleem gevonden hebt, en dan kan je die poten daarna serieus vullen.
maar wel in de hoogste stand hè? we gaan alleen voor het hoogste en het beste

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
22 van de 39
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook