waar haal ik goedkoop onderdelen vandaan?
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 31 maart 2007 03:54 PM

kan een eendje kopen voor weinig
moet wel het e.e.a. aan gebeuren, zoals nwe uitlaat en bandjes
iemand een idee voor een adresje in het noorden?

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 31 maart 2007 10:21 PM
  [ # 1 ]

2cv onderdelen

Hallo Hugo,

Ik denk dat de Eendekooi voor jou het dichtst in de buurt komt. Ik haal op citromobile etc ook de nodige onderdelen bij hem.
Zie: http://www.eendekooi.nl/

Alternatief is misschien http://www.2cv-onderdelen.nl/ maar daar heb ik geen ervaring mee..

Op http://www.2cv.nl/alledag/adressen.html kan je nog meer adressen vinden
Succes

Groetjes Eric

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  

Mientje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 31 maart 2007 10:50 PM
  [ # 2 ]

Vergeet Duckservice in Leek niet.

Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 april 2007 12:46 AM
  [ # 3 ]

Persoonlijk heb ik liever goede onderdelen dan goedkope onderdelen. Sommige goedkope onderdelen kunnen namelijk minder goed zijn waardoor ze niet passen of heel snel wegroesten. Ik denk dat je daarom uiteindelijker goedkoper uit bent als je in 1e instantie let op de kwaliteit en niet op de prijs. Natuurlijk zijn er wel grenzen Wink Voor een uitlaat had ik de keus uit 3 versies: RVS (roest nooit meer en als de rest van de Eend weggerot is, hou je de uitlaatover), orgineel en verzonken (houdt het minder lang uit dan de RVS versie maar is ook goedkoper) of imitatie (rot in 1 jaar weg). Ik heb zelf voor de 2e optie gekozen omdat RVS wel heel duur is (hoe duur weet ik niet meer) en je een uitlaat relatief eenvoudig kan vervangen.

Overigens zeg ik niet dat imitatie automatisch slechter is dan orgineel! Een imitatiechassis bijvoorbeeld is vaak duidelijk beter dan een orgineel chassis (sterker en roest minder en past perfect).

Overigens, ik haal m’n onderdelen bij Duckservice Leek. Goed spul, kundige mensen, gezellige mensen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 257

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 01 april 2007 11:31 PM
  [ # 4 ]

onderdelen

je kan onderdelen bestellen bij stichting behoudt 2cv, wel even rekening houden met de verzendkosten.
Meestal heb je de onderdelen na een dag of 4 wel binnen.
http://www.tweeceevee.nl

C’est le Nooord!!!

Profiel  

Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 01 april 2007 11:41 PM
  [ # 5 ]

Hoi Hugo,
Eendjes voor weinig Confused  hoe is de staat van het chassis??????

Peter Lollinga van garage in m’n eendje in Roodeschool goed goedkoop en een leuke vent aanrader.
Franse auto in de stad ( industrieterein winschoterdiep) duurder niet echt heel gezellig maar wel lekker dichtbij en hebben alles meestal wel. Duckservice Leek. Veel spullen maar….

Jaap Verkaik in Eext (de Eendekooi) alles vooradig goed maar niet goedkoop.

Mijn idee Lollinga!

( ik heb geen deal met hem ofzo maar kan het goed met hem vinden)

Groet Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 april 2007 11:10 AM
  [ # 6 ]

Duckservice Leek. Veel spullen maar….

Wat suggereer je nu met: “maar…................”
Nu gaat iedereen het zelf invullen wat je bedoelt. Dat lijkt me nu ook niet zo fair naar dit bedrijf toe.

Jeroen

Profiel  

Glasbak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 02 april 2007 11:43 AM
  [ # 7 ]

He Hugo,

In Beilen zit een Citroensloper/verkoper. http://www.citroenfieten.nl/intro1.htm Misschien kun je daar wat mee. Is wel in de buurt van Groningen. Ben er zelf nog niet geweest maar moet nog steeds wel. En succes met de eend.

gr Gerben

Een beter rijden begint bij jezelf!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 april 2007 03:54 PM
  [ # 8 ]
Glasbak schreef:

He Hugo,

In Beilen zit een Citroensloper/verkoper. http://www.citroenfieten.nl/intro1.htm Misschien kun je daar wat mee. Is wel in de buurt van Groningen. Ben er zelf nog niet geweest maar moet nog steeds wel. En succes met de eend.

gr Gerben

Die heeft niets van 2cv e.d.

Jeroen

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 april 2007 05:10 PM
  [ # 9 ]

Even zonder gekheid, het gaat je om goedkoop. Maar de prijzen van banden liggen overal vrijwel gelijk. Uitlaten idem. Persoonlijk zou ik Duckservice aanraden, ze weten daar exact wat goed is voor je (toekomstige) eend. Daarnaast zitten ze dichtbij en zijn ze goedkoop. Maar via het internet bestellen kan natuurlijk ook, veel zak het niet uitmaken.

Omdat de onderdelenprijzen bij de verschillende eendeboeren niet zo ver uiteen lopen, komt het er eigenlijk op neer dat je aleen maar kunt kiezen tussen goede/duurdere onderdelen en goedkope/slechtere onderdelen.
Neem bv banden, je kunt voor Michelins gaan, ze gaan 2 keer zo lang mee t.o.v. Firestone en rijden lekkerder/veiliger, maar kosten 2 keer de prijs van een Vuursteen band.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 02 april 2007 06:44 PM
  [ # 10 ]

Re: waar haal ik goedkoop onderdelen vandaan?

hugo schreef:

kan een eendje kopen voor weinig
moet wel het e.e.a. aan gebeuren, zoals nwe uitlaat en bandjes
iemand een idee voor een adresje in het noorden?

Uitlaat en bandjes kosten niet zo veel, dus lijkt me een goede investering als de rest ok is. Ik zou ook een grote (10.000 km) beurt laten uitvoeren…

Profiel  

Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 04 april 2007 08:21 PM
  [ # 11 ]

Onderdelen

Het hangt er ook idd vanaf wat de verdere plannen met de auto zijn. Voor eigen gebruik koop ik onder mijn VanClee altijd Michelin, hoewel Mabor ook goed schijnt te gaan. Heb nu wel Mabor onder de BX zitten, en daar heb ik geen klachten over.

Overige onderdelen gaat het vaak om relatief kleine bedragen, en de verschillen zijn klein. Gewoon een afweging maken welk bedrijf je het prettigst vindt. Ik vind de Eendekooi niet duur trouwens.

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook