Hey er zit een klein gaatje in men radiator (spierts af en toe ) . Nu wel ik dat vat links van de radiator die vloeistof er uit laten lopen . Mag ik dan onder aan dat vat die slang even afkoppellen vloeistof laten weglopen . Dan die slang er terug aan . Product en vloeistof inkappen . Of moet ik dan ook weer ergens ontluchten enzo allemaal . Of moet dat niet als ik alleen die slang ff afkoppel ?
Groeten
als je die slang loskoppeld loopt ook je systeem leeg dus ontluchten zal nodig zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
en als ik die slang wat omhoog houd ? is ook niet goed zeker want dan zit er lucht bij de leiding zeker . Maar zo mag ik dat toch allemaal laten leeglopen hé ? Hoeveel vloeistof moet daar ongeveer in voor helemaal te vullen . Moet ik enkel die ontluchting schroefjes open zetten en verwarming volle bak laten bollen ? Of nog iets anders
groeten
ik heb nog iets gevonden aan die opvulbeker waardat je de vloeistof moet inkappen . Is helemaal vanonder een slang en juist daar boven ook een slang . Maar daar boven zit ook een klepje die ik precies kan open zetten hier zit geen slang op . Als ik dat opendraai loopt die bak toch alleen leeg tot juist boven die slangen . Of dient dat voor iets anders ?
Groeten
Om te vullen:alle slangen correct aansluiten,kachel open, dan vloeistof tot bovenaan zijn nek kappen,wagen starten en wacht tot de ventilator aanslaat(duurt best lang)motor uitzetten,en doe verder vullen tot het uit de ontluchtings-nippel(tegen het schutbord) komt,nippel sluiten en klaar.
EEn nieuwe radiateur koste me 120 eur.Op de sloop kan je ook zoeken in BXen en vele Peugeot’s (zijn dezelfde) Gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
even iets anders, ik heb 2 jaar geleden een nieuwe radiateur gekocht voor in mijn c15. Nou zag ik laatst dat aan de binnenzijde de ribbels gewoon loslaten? Dit kan toch niet? De radiateur lekt nog niet en zit gewoon vol tot aan de dop
waar ligt dit aan? IK neem aan dat ik gewoon een nieuwe heb gekocht destijds? Groet Robert
die mag toch niet vol tot aan de dop
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Klopt als ik hem vul tot aan de dop..dan kitst ie het erweer uit,tot het niveau;twee derde vol,en dat blijft ie dan (gelukkig)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
past een radiator van een bx diesel op men c15 naft . Is dit veel werk om er die uit te nemen en te installeren ?
groeten
Ik geloof van wel,ik heb er zelf een ingedaan(nieuw) en die was van een diesel (C15) ik denk dat die hetzelfde zijn.(in ieder geval van een bx 19tzi)
Inbouw is vrij eenvoudig;slangen los,bovenste deel waar motorkapslot in zit verwijderen(tussen koplampen),even het deel waar ventilator op zit los nemen,ook de stekkers daarvan los nemen,en je kan de hele zooi los nemen(het staat los in rubbers),en dan alles weer terug zetten. Eigenlijk wijst alles zichzelf…Succes !!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)