13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 

Mijn enige echte forum BX:vanaf woensdag einde als forumbak
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 28 maart 2007 10:14 PM
  [ # 181 ]

Zo’n lasje kan iedere boer leggen, niet bepaald fraai.. Hoop dat ‘ie het voor die €100,- een stuk netter doet en dat deze rommel er dan ook weer af is…

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 28 maart 2007 10:21 PM
  [ # 182 ]
voge schreef:

Zo’n lasje kan iedere boer leggen, niet bepaald fraai.. Hoop dat ‘ie het voor die €100,- een stuk netter doet en dat deze rommel er dan ook weer af is…

Hij was ook niet bepaald trots op zijn werk hoor, maar meer was er niet van te maken. Het fungeert echt even als noodoplossing, even zorgen dat ik weer wat ruimer zit en dan ff fatsoenlijk laten maken. Dan gaat dit weer los neem ik aan.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 maart 2007 03:48 AM
  [ # 183 ]
jebbers schreef:
voge schreef:

Hij was ook niet bepaald trots op zijn werk hoor, maar meer was er niet van te maken. Het fungeert echt even als noodoplossing, even zorgen dat ik weer wat ruimer zit en dan ff fatsoenlijk laten maken. Dan gaat dit weer los neem ik aan.

Zorg er maar voor dat de koker niet volloopt met water, aan de binnenkant zit geen dikke verflaag oid, en het afwateringsgaatje bij de kriksteun is ook vaak verstopt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 05:54 PM
  [ # 184 ]

Was in dit topic nog even vergeten te vermelden dat ik wat leuke goodies voor de bix heb gekocht van Nico Wijnhoven. Heb hier twee grote plastic liggen waarin alle benodigdheden voor cv en elektrische ramen inzitten. Volgende week is het paasvakantie dus dan wil ik proberen het spul in te bouwen, een aardig klusje lijkt me. Misschien begin ik deze week al wel. Is alles plug and play in een deauville? Oh ja, geinteresseerde medeklussers of belangstellenden zijn welkom Wink.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 02 april 2007 06:11 PM
  [ # 185 ]

Als je alle bekabeling ook mee hebt genomen, is ‘t te doen in een weekend. Als je al weet hoe alles uit elkaar moet en in elkaar zit enzo.

Maar het is best nog een klusje…

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 06:20 PM
  [ # 186 ]
Harm schreef:

Als je alle bekabeling ook mee hebt genomen, is ‘t te doen in een weekend. Als je al weet hoe alles uit elkaar moet en in elkaar zit enzo.

Maar het is best nog een klusje…

Ja alles zit erbij dus dat moet geen probleem zijn. Leuk klusje voor de vakantie toch?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 06:24 PM
  [ # 187 ]
jebbers schreef:

Was in dit topic nog even vergeten te vermelden dat ik wat leuke goodies voor de bix heb gekocht van Nico Wijnhoven. Heb hier twee grote plastic liggen waarin alle benodigdheden voor cv en elektrische ramen inzitten. Volgende week is het paasvakantie dus dan wil ik proberen het spul in te bouwen, een aardig klusje lijkt me. Misschien begin ik deze week al wel. Is alles plug and play in een deauville? Oh ja, geinteresseerde medeklussers of belangstellenden zijn welkom Wink.

Misschien heb je een probleem met de gaten in de B-stijlen (die er mogelijk niet zitten), maar welke series dat precies zijn weet ik niet.

Ik heb het 2 jaar terug gedaan; reken op een dag of 2 werk, als het een beetje wil meezitten met de ruitjes tenminste (geen rotte rails vinden waardoor je ze er niet uit krijgt). Spuit diezelfde ruitrails sowie so goed in met roestbeschermende middelen nu het toch open ligt.

En de dash gewoon laten zitten, scheelt je ook veel werk. Alleen de bestuurdersstoel moet eruit, de rest kan blijven zitten, wel moet je de vloerbedekking een beetje opwippen, de linker en rechter voor-instaplijst loshalen werkt makkelijker.
De draadjes kun je prima door de bestaande slurven trekken als je de WD40 maar weet te vinden. Wel even de rechtse dashboardvakken eruit halen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 april 2007 06:50 PM
  [ # 188 ]

Mijn pa en ik heb de hele rimram net in de deauville van mijn ouders gebouwd. Het is een behoorlijke klus, maar dat heeft meer met het volume ervan te maken dan met de ingewikkeldheid ervan.
De voorstoelen, de bank, de middenconsole, het dashboardkastje, de cassettebak de kappen van de b-stijlen, de plastic strips op de dorpel bij de voordeuren en de vloerbekleding moeten er in ieder geval uitgehaald worden.
Begin bij een van de voordeuren en werk het vandaar systematisch uit. Ik ben begonnen bij de bijrijdersdeur, maar bij de bestuurder kan ook, dan zit je ook meteen in de zekeringkast.

Leg de kabelboom eerst uit voordat je begint met demonteren en inbouwen en zorg ervoor dat je voor jezelf duidelijk hebt wat waar moet komen, en hoe de kabelboom hoort te liggen.

Tijdens het plaatsen van de kabelboom kun je het beste de oude kabelboom waarop de interieurverlichting is aangesloten ook verwijderen, deze heeft geen functie meer als de nieuwe boom geplaast is.

Verwijder bij de deuren de deurpanelen en vervolgens de ruitbediening, die zitten met een paar moertjes vast. Bij het demonteren van de raambediening kan de ruit blijven zitten, maar hang hem dan met een streep ducktape vast aan de raamsponning zodat ie niet naar beneden dondert. Voor je de motoren gaat plaatsen kun je ze het beste even kort op de accu aansluiten zodat je zeker weet dat ze werken, de plus en min omgedraait laat de motor de andere kant op bewegen dus verkeerd aansluiten zit er niet bij.

Kijk bij het leggen van de kabel goed naar hoe die moet liggen, onder de balk waar de voorstoelen geschroefd zitten zitten sleuven waar je de kabel doorheen kunt trekken. door de gaten die in die balk zitten kan ook, maar zo heeft Citroën het niet bedoeld. het kan verder geen kwaad zo lijkt mij. De kabel heeft in ieder geval aansluitingen bij de meterkast, alle vier de deuren en bij de middenconsole zit een massa. De kabel die naar de kofferbak gaat is een losse kabel met een stekker die vanaf ongeveer de middenconsole naar achteren gaat, onder de bank door naar de rechterzijde van de kofferbak achter de kappen van de c-stijlen omhoog en rechts door een slurfje de koffebakdeksel in en van daaruit naar het slot toe.

Bij de achterdeuren zal nog geen slurfje zitten voor de kabels, die zal neem ik aan bij de set zitten. bij de linkervoordeur is het wat rottig om die door de gaten heen te krijgen, bij de rest van de deuren gaat dat vrij eenvoudig.

Kijk bij de raambedieningskruisen of ze geen speling hebben, beide armen moeten star zijn, als er speling opzit dan wordt de ruit scheefgetrokken. Mocht dit zo zijn, dan kun je een handbediend mechanisme ombouwen voor electrisch. Je moet dan het tandwiel verwijderen waar de zwengel opzit, en vervolgens kun je daar het motortje op plaatsen, je moet dat van de boutjes die je hiervoor gebruikt de kopjes wat platter maken met een slijptol zodat ze het mechanisme niet blokkeren.

HIER
en
HIER

Vind je foto’s van de klus bij de deauville, het is geen systematische how to, maar de een plaatje zegt meer dan 1000 woorden Very Happy

Als je alles bij mekaar hebt en alles werkt dan is het zeker in een weekendje in te bouwen!

Veul succes ermee!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 06:54 PM
  [ # 189 ]

Hey Tonie,

Hartstikke bedankt voor de uitgebreide uitleg, hiermee gaat het vast lukken!

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 02 april 2007 06:57 PM
  [ # 190 ]
Mechuccio schreef:

Mijn pa en ik heb de hele rimram net in de deauville van mijn ouders gebouwd. Het is een behoorlijke klus, maar dat heeft meer met het volume ervan te maken dan met de ingewikkeldheid ervan.
De voorstoelen, de bank, de middenconsole, het dashboardkastje, de cassettebak de kappen van de b-stijlen, de plastic strips op de dorpel bij de voordeuren en de vloerbekleding moeten er in ieder geval uitgehaald worden.

Het kan denk ik met iets minder dan dat; onder de vloerbedekking hoef je amper te wezen (je steekt er zo je arm onderdoor), de linker voorstoel moet er als enige echt uit, als je de zitting uit de rechter stoel haalt is het ook mooi zat.
De achterbank kun je sowie so gewoon opklappen - geen enkele noodzaak om die los te nemen. Tenzij je een niet-opklapbare bankzitting hebt, in dat geval heb ik (bijna) niks gezegd, maar ik dacht dat deauvilles die ook wel hadden?

De middenconsole kun je ook wel laten zitten, het benodigde kabeltje voor de deuropen-indicatie kun je vanaf de zekeringkast in 1 x naar de plek naast de asbak toe prikken. Als je geen terugmeldcontacten hebt hoeft dat uberhaupt niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 07:11 PM
  [ # 191 ]
karel schreef:
Mechuccio schreef:

Het kan denk ik met iets minder dan dat; onder de vloerbedekking hoef je amper te wezen (je steekt er zo je arm onderdoor), de linker voorstoel moet er als enige echt uit, als je de zitting uit de rechter stoel haalt is het ook mooi zat.
De achterbank kun je sowie so gewoon opklappen - geen enkele noodzaak om die los te nemen. Tenzij je een niet-opklapbare bankzitting hebt, in dat geval heb ik (bijna) niks gezegd, maar ik dacht dat deauvilles die ook wel hadden?

De middenconsole kun je ook wel laten zitten, het benodigde kabeltje voor de deuropen-indicatie kun je vanaf de zekeringkast in 1 x naar de plek naast de asbak toe prikken. Als je geen terugmeldcontacten hebt hoeft dat uberhaupt niet.

Ach de stoelen heb ik er zo uit, dat is het probleem niet. Wat betreft de achterbank is die van de deauville volgens mij inderdaad opklapbaar. Maar met mijn gti-interieur Wink kan dat natuurlijk zeker wel. Deurenopenspul heb ik er niet bij zitten volgens mij dus dat is inderdaad niet nodig. to be continued!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 april 2007 07:13 PM
  [ # 192 ]
karel schreef:

Klopt, je kunt de kabel inderdaad ook met je arm onder de bekleding doorsteken, maar omdat er nogal wat stekker en zooi aanzitten die kunnen blijven steken is het denk ik beter om het wel los te halen, je ziet dan beter wat je doet. Van de achterbank zul je hoe dan ook de rugleuning moeten verwijderen om de kabel onder de ankerplaat van de leuking door te kunnen krijgen, maar die 3 boutjes zijn dan natuurlijk ook de moeite niet. De middenconsole zal wel verwijdert moeten worden, anders krijg je de massa aansluiting niet op zijn plek, die zit voor de handrembediening.
In principe zijn een aantal dingen die ik genoemd heb niet persé nodig om de klus te klaren, maar het is, en zeker wanneer je met 2 man de klus gaat klaren, een stuk prettiger om zoveel mogelijk ruimte in de auto te hebben. En het verwijderen van het interieur is zo snel gedaan dat je het naar mijn mening beter wel kunt doen. Natuurlijk sleuteld iedereen op zijn eigen manier, en wellicht ben ik hiermee wat omslachtig, maar het blijft electra in een BX, en daarbij moet je gewoon voorzichtig zijn Laughing

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 april 2007 07:20 PM
  [ # 193 ]
jebbers schreef:

Ach de stoelen heb ik er zo uit, dat is het probleem niet. Wat betreft de achterbank is die van de deauville volgens mij inderdaad opklapbaar. Maar met mijn gti-interieur Wink kan dat natuurlijk zeker wel. Deurenopenspul heb ik er niet bij zitten volgens mij dus dat is inderdaad niet nodig. to be continued!

Mocht je dat deuropenspul toch nog een keer in willen bouwen, dan is dat eigenlijk een werkje van niets, extra schakelaars in de deuren bouwen, die op de boom aansluiten, en inderdaad een kabel vanaf de zekeringkast naar het paneeltje, dat kun je altijd nog een keer doen.

Ik weet trouwens niet of je de deurpanelen als eens verijderd hebt. maar das een kwestie van de armsteuntjes (3x torx) los te schroeven, en in de voordeuren zitten zowel bij de raambediening als achter de speakerkapjes nog torx schroefjes. die moeten allemaal los, je moet het pinnetje van het slot eruit draaien, het kapje bij de spiegelbediening verwijderen. De raamzwengels kun je gewoon met een ferme ruk uit de deur trekken. En dan kun je onder aan de panelen voorzichtig de panelen lostrekken, die zitten met klikpinnetjes in de deur, voel met je handen waar ze zitten en trek ze met een korte ruk stuk voor stuk los. Als de onderkant van het paneel los is kun je het omhoogtillen en zo uit de deur halen.
Achter zitten losse rubbers bij de kleine raampjes, die kun je er zo uit trekken, en verder is het dezelfde klus, (op de torxboutjes bij spiegelbediening en speakers na, want die zitten er niet Very Happy)

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 02 april 2007 07:30 PM
  [ # 194 ]
Mechuccio schreef:

Klopt, je kunt de kabel inderdaad ook met je arm onder de bekleding doorsteken, maar omdat er nogal wat stekker en zooi aanzitten die kunnen blijven steken is het denk ik beter om het wel los te halen, je ziet dan beter wat je doet.

Een kwestie van smaak, ik heb geleerd alleen datgene los te nemen wat echt los moet.

Van de achterbank zul je hoe dan ook de rugleuning moeten verwijderen om de kabel onder de ankerplaat van de leuking door te kunnen krijgen, maar die 3 boutjes zijn dan natuurlijk ook de moeite niet.

Ahum, bij de meeste BX-en zijn die boutjes aan de onderkant rot en draai je ze kapot. Bovendien ligt de kabel er van origine helemaal niet onderdoor maar kun je ‘m er aan de zijkant zo onder steken, onder het iets opgebolde stukje v/d ankerplaat v/d rugleuning.

...het blijft electra in een BX, en daarbij moet je gewoon voorzichtig zijn Laughing

Klopt, waar je erg voor uit moet kijken is bijv. de scherpe randen in de portieren, en de windhaak van de achterportieren.
Geloof het of niet, maar wat ik al meermaals heb aangetroffen is dat origineel de kabelstreng na binnenkomst in het portier voor de spijl van het portier langs naar beneden loopt ipv erachter. Dus: bijna klem tussen portier en portierbekleidingsplaat, ipv in de holte van het portier.

De reden hiervan is dat de streng zo niet in de windhaak kan verstrikt raken, ook iets om goed op te letten bij montage, want hij zit er zo in!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 april 2007 07:48 PM
  [ # 195 ]
karel schreef:

Een kwestie van smaak, ik heb geleerd alleen datgene los te nemen wat echt los moet.

Van de achterbank zul je hoe dan ook de rugleuning moeten verwijderen om de kabel onder de ankerplaat van de leuking door te kunnen krijgen, maar die 3 boutjes zijn dan natuurlijk ook de moeite niet.

Precies! doen wat je nodig acht Very Happy

Ahum, bij de meeste BX-en zijn die boutjes aan de onderkant rot en draai je ze kapot. Bovendien ligt de kabel er van origine helemaal niet onderdoor maar kun je ‘m er aan de zijkant zo onder steken, onder het iets opgebolde stukje v/d ankerplaat v/d rugleuning.

Ahum, Jebbers heeft een sportinterieur, dus los is het hoe dan ook al een keer geweest Wink verder moet ik zeggen dat ik het pas 1x meegemaakt heb dat zo’n boutje de strijd opgaf, maar dan zijn er nog 2 over Very Happy
Je hebt wel gelijk, hij kan inderdaad ook naast de ankerplaat eronder geschoven worden.

Klopt, waar je erg voor uit moet kijken is bijv. de scherpe randen in de portieren, en de windhaak van de achterportieren.
Geloof het of niet, maar wat ik al meermaals heb aangetroffen is dat origineel de kabelstreng na binnenkomst in het portier voor de spijl van het portier langs naar beneden loopt ipv erachter. Dus: bijna klem tussen portier en portierbekleidingsplaat, ipv in de holte van het portier.

De reden hiervan is dat de streng zo niet in de windhaak kan verstrikt raken, ook iets om goed op te letten bij montage, want hij zit er zo in!

inderdaad! dat is wel een punt om even rekening mee te houden!

Profiel  

13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook