Superdave schreef:Ik DENK! dat er iets van metaal ingegaan is, ook in het uitlaatspruitstuk zitten namelijk putjes…
Je vraagt je toch af WAAR die rommel dan vandaan is gekomen…als ik het nog goed kan volgen in dit *Turbodraadje* ....dan is het dus via de uitlaatkleppen naar buiten gekomen en dat heeft die schoepen beschadigd ?
Er zal toch niet iets binnen in de motor afgebroken zijn en wat boven de zuigers heeft gezeten ?
Re: spaarnestad
mpostma schreef:Wel verneukeratief trouwens, dat het niet eens zo erg opvalt als je het vanuit de aanzuigbuis ziet.
De schoepjes zijn niet defect, ze zijn gewoon helemaal verdwenen
Zeker een keer een slangenklem opgegeten oid.
Ich bin ein Breaker
Superdave schreef:Over de afvlakken en afpersen horen jullie nog, overigens zijn er nog wel meer top bedrijven hier in de buurt die het heel goed en heel schappelijk doen. Overigens is dit niet mee eerste koppakking die ik doe van een auto hoor…
Het ging mij er ook meer om dat de Turbodiesel uit de BX berucht is om z’n gescheurde koppen…
Bram, dat kan alleen via de inlaat (dus via het luchtfilter of erna) denk ook aan een slangklem, want daar zaten er maar weinig van op, EN!!! er zit iets metaal/aluminium achtigs aan de binnekant van het huis, het is waarschijnlijk zo heet geworden dat het er aan vast is gesmolten, krijg het er niet makkelijk van af.
Maar morgen wordt de kop gevlakt en afgeperst… ik heb hem net helemaal kaalgestript, op de verstuivers na want die krengen krijg ik niet los grrrr…
Dat gaat gebeuren bij 1 van de specialisten http://www.amrw.nl of http://www.nhmr.nl , de laatste link heeft het blok en kop van me vader zijn Xantia 2.0i gereviseerd, en de eerste link heb ik ook hele goeie ervaringen mee.
Alle spullen zijn ook al besteld, dus als het mee zit misschien dinsdag weer rijden! (moet morgen de gehele dag weer werken)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:
Dat gaat gebeuren bij 1 van de specialisten http://www.amrw.nl of http://www.nhmr.nl , de laatste link heeft het blok en kop van me vader zijn Xantia 2.0i gereviseerd, en de eerste link heb ik ook hele goeie ervaringen mee.
Alle spullen zijn ook al besteld, dus als het mee zit misschien dinsdag weer rijden! (moet morgen de gehele dag weer werken)
Jij en je vader hebben het er maar druk mee. Ik zou die gasten gelijk even naar de turbo’s laten kijken. Wellicht is het heel simpel. Maar “better safe then sorry”. En ongetwijfeld kost het extra knaken, maar je kop in het zand steken door de turbo zo terug te monteren of gaan hobby-en is op den duur alleen maar kostbaarder. Het probleem met het loshalen van de rotoras is dat de rotor zelf gebalanceerd is Als je de as zonder meer loshaalt kun je dus balansproblemen krijgen. Toch kan het heel goed zijn dat het volstaat om de rotor te demonteren, de lagering schoon te maken (wellicht iets te ruimen) en dan weer te monteren en dan balanceren. Wellicht draait ie stroef rond omdat er aangekoekte olie inzit?
In elk geval succes ermee en ik ben reuze benieuwd of die mannen van het revisiebedrijf je kunnen vertellen of een 18 TD kop en 19 D kop wellicht wel gewoon uitwisselbaar zijn (wellicht na uitwisseling van de nokkenas of wervelkamers). Dat zou nuttige kennis zijn.
mpostma schreef:Toch kan het heel goed zijn dat het volstaat om de rotor te demonteren, de lagering schoon te maken (wellicht iets te ruimen) en dan weer te monteren en dan balanceren. Wellicht draait ie stroef rond omdat er aangekoekte olie inzit?
Ik heb wel eens een weggelegde turbo beetgehad die ook vrij vast zat; daar was lichte oxidatie van het alu-achtige oppervlakte de waarschijnlijke boosdoener. Het ding was “draaiend” weggelegd, zogezegd, en zat best vast na enige tijd.
In elk geval succes ermee en ik ben reuze benieuwd of die mannen van het revisiebedrijf je kunnen vertellen of een 18 TD kop en 19 D kop wellicht wel gewoon uitwisselbaar zijn (wellicht na uitwisseling van de nokkenas of wervelkamers). Dat zou nuttige kennis zijn.
Ik kan me voorstellen dat de nokkenas anders is, maar het verschil in de kop - geen idee.
Ich bin ein Breaker
Pfff, jij laat er echt geen gras over groeien, hè?!
Blij dat de radiateur bevalt, sneu van het volgende probleem, hopelijk het laatste…? In ieder geval is-ie straks echt nagenoeg nieuw, niet?
Toitoitoi!
En minimeeten mag je altijd in Breda, ik weet alleen nog niet hoe lang nog, en er zijn helaas geen bruggen, compressors e.d. beschikbaar…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Kop is weggebracht..
Wervelkamers worden vervangen omdat deze gescheurd zijn, ook is de nieuwe turbo absoluut NIET bruikbaar, deze zou zeer snel vast lopen! turbo rotor word dus gewoon overgezet van de nieuwe naar de oude, deze zag er nog erg goed uit, maar er is gewoon iets ingevallen wat hij niet lekker vond!
De kop word eerst afgeperst omdat ze dachten een scheurtje te zien!
Kutterde kut dus allemaal.
Het kan zijn dat de kop van de d en de td hetzelfde zijn, maar meestal niet, waar het verschil in zit weet ik nog niet.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Kop is weggebracht..
Wervelkamers worden vervangen omdat deze gescheurd zijn, ook is de nieuwe turbo absoluut NIET bruikbaar, deze zou zeer snel vast lopen! turbo rotor word dus gewoon overgezet van de nieuwe naar de oude, deze zag er nog erg goed uit, maar er is gewoon iets ingevallen wat hij niet lekker vond!
De kop word eerst afgeperst omdat ze dachten een scheurtje te zien!
Kutterde kut dus allemaal.
Het kan zijn dat de kop van de d en de td hetzelfde zijn, maar meestal niet, waar het verschil in zit weet ik nog niet.
Had ik helaas toch gelijk in mijn bijdrage van 01 Apr 2007 17:56
Zeker k#t ja
Hopelijk gaat het je niet al te veel geld kosten.
Superdave schreef:Kop is weggebracht..
Wervelkamers worden vervangen omdat deze gescheurd zijn, ook is de nieuwe turbo absoluut NIET bruikbaar, deze zou zeer snel vast lopen! turbo rotor word dus gewoon overgezet van de nieuwe naar de oude, deze zag er nog erg goed uit, maar er is gewoon iets ingevallen wat hij niet lekker vond!
De kop word eerst afgeperst omdat ze dachten een scheurtje te zien!
Kutterde kut dus allemaal.
Het kan zijn dat de kop van de d en de td hetzelfde zijn, maar meestal niet, waar het verschil in zit weet ik nog niet.
Ik voel met je mee, ik laat momenteel ook een dergelijk ombouwproject uitvoeren… sterkte, succes…
Ich bin ein Breaker
Bram schreef:Had ik helaas toch gelijk in mijn bijdrage van 01 Apr 2007 17:56
Jaha, wie had dat nou verwacht Sorry Bram voor deze sarscastische opmerking, maar je legt het er wel dik bovenop. Alsof niemand anders dit geschreven zou hebben.
@Dave. Ik hoop voor je dat er idd geen scheur in de kop zit. Maar blijkbaar heeft die kop thermisch gezien al het nodige te lijden gehad, gezine de scheurtjes in de wervelkamers.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de motivatie van het revisiebedrijf in welk opzicht de kop anders is. Het is makkelijker om te zeggen dat ze niet gelijk zin dan precies te kunnen vertellen waarom ze niet gelijk zijn. Meja, da’s het echte geheim van de smid en het is maar de vraag of ze dat kwijt willen. Wat je bijv. ook in de CX discussies leest is dat daar de kop van een ongeblazen diesel wel op een turbodiesel kan. Meja, daar heb je in elk geval geen nokkenas in de kop zitten. Bij de BX kop moet je ook maar net geluk hebben dat de nokkenas dezelfde (over)maat heeft.
mpostma schreef:Bram schreef:Had ik helaas toch gelijk in mijn bijdrage van 01 Apr 2007 17:56
Jaha, wie had dat nou verwacht Sorry Bram voor deze sarscastische opmerking, maar je legt het er wel dik bovenop. Alsof niemand anders dit geschreven zou hebben.
@Dave. Ik hoop voor je dat er idd geen scheur in de kop zit. Maar blijkbaar heeft die kop thermisch gezien al het nodige te lijden gehad, gezine de scheurtjes in de wervelkamers.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de motivatie van het revisiebedrijf in welk opzicht de kop anders is. Het is makkelijker om te zeggen dat ze niet gelijk zin dan precies te kunnen vertellen waarom ze niet gelijk zijn. Meja, da’s het echte geheim van de smid en het is maar de vraag of ze dat kwijt willen. Wat je bijv. ook in de CX discussies leest is dat daar de kop van een ongeblazen diesel wel op een turbodiesel kan. Meja, daar heb je in elk geval geen nokkenas in de kop zitten. Bij de BX kop moet je ook maar net geluk hebben dat de nokkenas dezelfde (over)maat heeft.
Me vader had hem weggebracht, maar het had iets te maken met gaatjes oid..
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:
Me vader had hem weggebracht, maar het had iets te maken met gaatjes oid..
Haha, nog steeds benieuwd. Als PSA bij het gieten van de dieselkoppen dezelfde mallen gebruikt, maar alleen met nabewerking en andere nokkenas het verschil creeert is het wel een mooie manier om TD koppen te krijgen. Want hoe komt een revisiebedrijf anders aan nieuwe koppen? Soms lassen ze een oude gescheurde kop wel eens op, maar ideaal is dat niet.
Ik heb nog niets gehoord over de kop…
wel ben ik de BX een beetje scheidziek….. ik had die motor overbouw nooit moeten, gezien de staat van die sloper van Erik.. maargoed.
Ik heb het toch gedaan…
Van het scheurtje wisten ze niet zeker.. ze dachten het! Ik heb ze nog niet gesproken.. nog even afwachten wat hun zeggen.
De turbo rotor laat ik door hun overzetten!
En Bram, ik zit niet echt te wachten op “Ik zei het toch al”, zeg dan niks.
Amen
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Ik heb nog niets gehoord over de kop…
wel ben ik de BX een beetje scheidziek….. ik had die motor overbouw nooit moeten, gezien de staat van die sloper van Erik.. maargoed.
Ik heb het toch gedaan…
Van het scheurtje wisten ze niet zeker.. ze dachten het! Ik heb ze nog niet gesproken.. nog even afwachten wat hun zeggen.De turbo rotor laat ik door hun overzetten!
En Bram, ik zit niet echt te wachten op “Ik zei het toch al”, zeg dan niks.
Amen
Kop op Dave, zodra het allemaal weer in orde is heb je natuurlijk wel één van de allerlekkerste BX-en die er rondrijdt en daar doe je het allemaal voor!
Ich bin ein Breaker