Het lijkt erop dat alle benzineleidingen collectief zelfmoord hebben gepleegd. Vandaag stonk ‘t weer naar benzine, maar nu bleek er een slang bij het achterwiel te lekken. Waarschijnlijk een ontluchtslang ofzo. We hebben de bumpertank maar even een beetje leeggeheveld (ik proef nog steeds benzine als ik een boer laat), 5 liter eruit.
Dat bleek te helpen, nu lekt ie niet meer. Maar goed, moet wel even gefixed worden natuurlijk.
Ook kwam ik er gisteren achter dat ie 3 november gekeurd moet zijn. Dat gaan we dus ook van de week even regelen, maar eerst dat koplampglas vervangen waar een barst in zit.
Verder hebben we vandaag de houder van de carkit netjes gemonteerd, spiegel vervangen (hij trilde) en mooie stekkers gemaakt op de kabels van de subwoofert. Leuk wat kleine dingetjes geprutst dus
lekker prutsen en prullen dat is het betere werk
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
APK
En jawel hoor hij is vandaag weer voor een heel jaar goedgekeurd, dus vanaf nu maar genieten van die airco, die is ook in de winter wel fijn hoor voor het ontwasemen!
Groeten Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
de GTi begint een beetje m’n keel uit te hangen. Eerst een benzinelekkage, daarna nog een benzinelekkage. Dat bleek gelukkig simpel te fixen.
Toen bleek de startmotor gaar te zijn. Die dus maar vervangen door een gereviseerd exemplaar. Om die te kunnen vervangen moest het inlaatspruitstuk eraf.
Meteen maar het gasklephuis goed schoongemaakt, daar zat nogal wat prut in. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom het schokkerige gedrag de laatste tijd weer terugkwam.
Het viel op dat er onder het inlaatspruitstuk geen pakkingen zaten. Vreemd… dus de boel ook maar weer zo teruggeschroefd.
Bij een proefrit bleek dat het stationair toerental van 1000 opliep naar 1500 en dan weer terugviel naar 1000. Beetje vreemd.
Beetje remmenreiniger op de aansluiting, en ja hoor, het inlaatspruitstuk sluit niet lekker aan.
De boel er dus maar weer af, met het idee er iets van een pakking tussen te stoppen. Toen zagen we dat een van de bevestigingsbeugels tegen de startmotor aankwam, waar door de boel waarschijnlijk niet lekker recht zat.
Dat verholpen en alles weer zonder pakking erop geschroefd. Toen bleek dat een van de boutjes die het spruitstuk in de kop vastzetten nogal verdacht makkelijk draaide. En jawel hoor, schroefdraad in de kop compleet weg. Beetje vloeibare pakking aan de buitenkant, en maar weer proberen. Geen effect, weer het schommelen in toerental.
Boutje is M6, dus die moeten we dan maar optappen naar M7. En hebben we dus weer een M7 inbus bout van aanzienlijke lengte nodig. Die niet bestaan. Eerst maar eens een M8 bout met behulp van een snij-ijzer en draaibank tot M7 bout gemaakt, waarna bleek dat we wel een M7 snij-ijzer, maar geen tap hadden. Zucht.
Die tap kunnen we maandag bestellen (want die heeft niemand), zodat we het gat in de kop kunnen optappen, grotere bout erin. En dan maar kijken of er nou een pakking tussenhoort, en of er iets passends is te vinden.
Maar gelukkig doen de airco en de koplampsproeiers ‘t prima!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
het houd je efkes van de straat
wat een verhaal zeg zo ben ik ook wel eens een hele dag bezig geweest om een linksgetapt fijndradige bout te krijgen voor de remklauw van de isuzu trooper van mijn neef. uiteindelijk een gevonden bij een tractor dealer, maar dat was na zeker 3 uur rondbellen en rijden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zo, ik rijd sinds dinsdag weer in de GTi rond! Hij heeft nog steeds een beetje karakter. Als ie warm is, stijgt het toerental tot 1500, en zakt dan ineens weer naar 1000. Hij doet het wel minder frequent dan eerst.
Het inlaatspruitstuk zit nu met vloeibare pakking op de cilinderkop.
In elk geval rijdt ‘t weer heerlijk, en doet de airco goed werk als de ruiten beslaan.
Ik heb de GTi maar weer ff gedumpt hij loopt nog steeds te hoog stationair en heeft wat karakter. Ik rijd dus lekker weer in de TZD, die eind deze week op winterbandjes komt te staan. En over een tijdje misschien wel met boordcomputer
Zo, weer eens wat update…
De GTi draait weer netjes (net zo belabberd als ie altijd deed) stationair, het gekke schommelen is weggegaan. Nadat we er een andere computer/LMM in hadden gestopt.
Verder issie afgelopen week de 2 ton gepasseerd, nota bene toen ik niet eens zelf erin zat
Hij staat nu vooral veel binnen, in een garage. Inmiddels heb ik een XM voor dagelijks gebruik (die nu bij de gasboer staat), waardoor ik voor de snelheid de GTi niet echt meer nodig heb. Toch blijft ie, als hobbyhok. Binnenkort gaan we ‘m maar eens echt goed poetsen en in de meguiars zetten.
De GTi en de XM V6 zijn redelijk aan elkaar gewaagd qua acceleratie geloof ik, maar wat rijdt zo’n XM anders! Geef je bij de BX in de goeie versnelling plankgas, dan gaat het ding er ogenblikkelijk als een idioot vandoor.
De XM heeft dan merkbaar gewoon even nodig om alle massa op gang te brengen…
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
automaat van de XM helpt ook niet echt mee denk ik
succes met de BX
Eigenlijk heb ik niet echt een topic over mijn bx… slecht eigenlijk! Misschien maar eens eentje maken
Goed, vandaag het laatste restje groot onderhoud gedaan, LHM vervangen en airco laten hervullen. Gisteren zijn ook nog de voorremblokken vervangen.
In een weekje tijd dus:
- distributie + spanrol
- luchtfilter
- remblokken voor
- olie +filter
- bougies
- airco gevuld (was in een jaar tijd aardig leeggelopen, zal wel ergens een onzichtbaar lekje zitten)
- APK
- LHM ververst
Totale kosten: ongeveer 250 euro.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netje voor die prijs denk ik zo
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
waarom ben je die stukken nu niet op de sloop gaan halen Harm, toch stukken goedkoper!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
waarom ben je die stukken nu niet op de sloop gaan halen Harm, toch stukken goedkoper
De 19TZI break die er stond was weg, anders had ik er de bougies en distributie wel van kunnen meenemen… en die kloothommels op de sloop halen altijd de oliefilters eraf, belachelijk! Tweedehands koudemiddel was op
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
waarom ben je die stukken nu niet op de sloop gaan halen Harm, toch stukken goedkoper!
Het is ook altijd dat je achteraf met die goede adviezen komt!
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!