2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Deurklink afgebroken
Citronius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 16 januari 2007 06:30 PM
  [ # 16 ]
c5breakhdi schreef:

Bij mij is vandaag een deurklink aan de buitenkant afgebroken, van een van de achterportieren Evil or Very Mad

Hmmm, dat is een meer algemene Citroën kwaal denk ik. Dat is mijn neef ook met zijn Xsara overkomen!  Very Happy
Bekijk het positief: Door al dat spul wat er van af valt wordt je auto wel steeds lichter=sneller!

Opvallend: Mijn Citroën met de minste problemen: Visa!
Maar misschien zaten daar niet voldoende onderdelen aan om er af te vallen!  Laughing

C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 17 januari 2007 12:35 AM
  [ # 17 ]
Citronius schreef:
c5breakhdi schreef:

Bij mij is vandaag een deurklink aan de buitenkant afgebroken, van een van de achterportieren Evil or Very Mad

Hmmm, dat is een meer algemene Citroën kwaal denk ik. Dat is mijn neef ook met zijn Xsara overkomen!  Very Happy
Bekijk het positief: Door al dat spul wat er van af valt wordt je auto wel steeds lichter=sneller!

Opvallend: Mijn Citroën met de minste problemen: Visa!
Maar misschien zaten daar niet voldoende onderdelen aan om er af te vallen!  Laughing

Ik laat de afgebroken onderdelen telkens vervangen. Zo blijft mijn auto nieuw Wink

[Off-topic] Als ik het even over andere afgebroken onderdelen mag hebben : onlangs, toen ik de handrem aantrok, vloog de ontgrendelingsknop van de handrem zomaar door de lucht Shocked heb de auto wel even moeten doorzoeken om die knop terug te vinden

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 04-10-2004

Gepost: 27 maart 2007 11:37 PM
  [ # 18 ]

En weer een citroen met een afgebroken deurklink ( 2003 166k)
Helaas bleek ook door corrosie de remklauw aan te lopen zodat de schijf vernieuwd moest worden ( heb ik ook nog nooit gehda bij alle andere citroens)

de totale rekening van de apk + deurklink + remklauw is €335 ( goed dat ik de filters en de olie zelf doe anders wordt het wel erg duur!!)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 03 april 2007 05:44 AM
  [ # 19 ]
ariecitroen schreef:

En weer een citroen met een afgebroken deurklink ( 2003 166k)
Helaas bleek ook door corrosie de remklauw aan te lopen zodat de schijf vernieuwd moest worden ( heb ik ook nog nooit gehda bij alle andere citroens)

de totale rekening van de apk + deurklink + remklauw is €335 ( goed dat ik de filters en de olie zelf doe anders wordt het wel erg duur!!)

Kan het zijn dat doordat je olie en filters zelf doet de auto wat minder bij de C-dealer komt en daardoor de corrosie van de remklauw onopgemerkt gebleven is en dus de schijf is vernaggeld?

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 03 april 2007 05:48 AM
  [ # 20 ]
Bas schreef:

Ik weet dat je die klinken ver uit moet trekken, ik rijd zelf ook een C5. Vind het alleen een beetje vreemd dat bij een auto van 4 jaar oud de deurklinken afbreken, vooral als ze van metaal zijn. Als het nou plastic was…........

Ik wil niet zeuren,maar ik zit in de plastic en er zijn plastics vele malen sterker dan metaal.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 03 april 2007 06:05 AM
  [ # 21 ]
Erik Janszen schreef:
Bas schreef:

Ik weet dat je die klinken ver uit moet trekken, ik rijd zelf ook een C5. Vind het alleen een beetje vreemd dat bij een auto van 4 jaar oud de deurklinken afbreken, vooral als ze van metaal zijn. Als het nou plastic was…........

Ik wil niet zeuren,maar ik zit in de plastic en er zijn plastics vele malen sterker dan metaal.

Laten we inderdaad niet zeuren over metaal of kunstof.
Er is hier zelfs iemand die beweert dat verchroomd zink met koper/alumuminium geen metaal is:¨De deurklinken in de C5 lijken wel van metaal te zijn, maar laat u daar niet aan vangen. Eigenlijk is het gewoon verchroomd zamak. Zamak is een legering van zink met koper of aluminium en breekt zeer makkelijk. Voor dit soort onderdelen wordt het veel gebruikt omdat je er gemakkelijk voorwerpen uit allerlei vormen mee kan maken. ¨, hoe dol kan je het maken ?

We weten allemaal de oplossing: op tijd palletje laten stellen als je te ver moet uittrekken, anders breekt tie geheid een keer af.
Klaar toch ?

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 03 april 2007 06:12 AM
  [ # 22 ]
Ronald_Xantia schreef:
Erik Janszen schreef:
Bas schreef:

Ik weet dat je die klinken ver uit moet trekken, ik rijd zelf ook een C5. Vind het alleen een beetje vreemd dat bij een auto van 4 jaar oud de deurklinken afbreken, vooral als ze van metaal zijn. Als het nou plastic was…........

Ik wil niet zeuren,maar ik zit in de plastic en er zijn plastics vele malen sterker dan metaal.

Laten we niet zeuren over metaal of kunstof.
Er is hier zelfs iemand die beweert dat verchroomd zink met koper/alumuminium geen metaal is:¨De deurklinken in de C5 lijken wel van metaal te zijn, maar laat u daar niet aan vangen. Eigenlijk is het gewoon verchroomd zamak. Zamak is een legering van zink met koper of aluminium en breekt zeer makkelijk. Voor dit soort onderdelen wordt het veel gebruikt omdat je er gemakkelijk voorwerpen uit allerlei vormen mee kan maken. ¨, hoe dol kan je het maken ?

We weten allemaal de oplossing: op tijd palletje laten stellen als je te ver moet uittrekken, anders breekt tie geheid een keer af.
Klaar toch ?

Gr. Ronald

Bros spulleke?

 

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 03 april 2007 05:12 PM
  [ # 23 ]
Ronald_Xantia schreef:

We weten allemaal de oplossing: op tijd palletje laten stellen als je te ver moet uittrekken, anders breekt tie geheid een keer af.
Klaar toch ?

Gr. Ronald

Uiteraard is zamak een “legering” van metalen. Geen zuiver metaal dus. Misschien had ik mij wat beter moeten uitdrukken. Maar geloof me, als je wat meer ervaring had met zamak en dat vertaalt naar de kracht van de overbrenging van de deuropeners in de C5 (rekening houdend met de constructie van de klinkjes), dan zou je weten dat je vroeg of laat toch met één van die klinken in je handen zult staan. Of het palletje nu goed of slecht is afgesteld. Tenzij je heel veel geluk hebt natuurlijk.

Always Smile Smile

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 april 2007 06:03 PM
  [ # 24 ]

Tja, ik ben ook de klos…., iemand nog zo’n deurklink in de kast liggen?

Geo.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2007 02:06 AM
  [ # 25 ]
c5breakhdi schreef:

Bij mij is vandaag een deurklink aan de buitenkant afgebroken, van een van de achterportieren Evil or Very Mad

Ik begin stilaan te geloven dat er een vloek op uwe C5 rust Confused

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 22 april 2007 02:32 AM
  [ # 26 ]

Ja, de laatste week is hopeloos! Maar we blijven trouwe Citroën-fan! Uitgerekend over 200.000 km valt de schade best mee…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 23 april 2007 06:12 PM
  [ # 27 ]

Ga morgen of overmorgen de deurklink vervangen (steeds het raampje openen om de deur van buitenaf te ontgrendelen is zo’n gedoe!).
Maar wat is de aanpassing aan het stangenstelsel die ik moet doen? Bijrijderskant heeft ook het probleem dat de deur niet makkelijk opengaat van binnenuit, dus daar wil ik die aanpassing ook doen. Welke stangen moet ik verbuigen en hoe?

Geo.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 23 april 2007 09:40 PM
  [ # 28 ]
Geo schreef:

Ga morgen of overmorgen de deurklink vervangen (steeds het raampje openen om de deur van buitenaf te ontgrendelen is zo’n gedoe!).
Maar wat is de aanpassing aan het stangenstelsel die ik moet doen? Bijrijderskant heeft ook het probleem dat de deur niet makkelijk opengaat van binnenuit, dus daar wil ik die aanpassing ook doen. Welke stangen moet ik verbuigen en hoe?

Geo.

het stangetje van de greep naar het slot, zit een Z in die moet je zo verbuigen dat hetgeheel ietsjes korter wordt,

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 23 april 2007 10:56 PM
  [ # 29 ]

Helder! Bedankt! Enne, ondertussen gelukt. Kreeg er een nieuw stangetje bij, maar zag geen verschil met de oude en was bovendien een gepruts om het eruit te krijgen. Oude stangetjes dus maar bijgebogen en het werkt uitstekend! Meteen de andere kant ook maar gedaan!

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 11 oktober 2008 09:08 PM
  [ # 30 ]

Ook bij mijn C5 is vandaag de linker voordeurgreep afgebroken: 317.000 kilometer, dus vaak in- en uitstappen, het had al véél eerder kunnen gebeuren Wink
Ik wil deze zelf gaan vervangen; de schelp waar de greep in ligt, heb ik losgeschroefd (torx), maar verder kom ik nog niet.
Wat is de truuk om het bovenste gedeelte van de deurbekleding te verwijderen, zodat ik overal bij kan ?
Het betreft een C5 Type 1 uit 2001.
Weet iemand wat een een nieuwe deurgreep kost (exclusief montage) ?

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook