Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sinds kort heb ik een xsara coupe
auto bevalt me prima
nu zitten er in het dashboard bij het raam van die soort gaasjes waar speakers achter kunnen zitten.
mijn vraag is kan daar ook echt iets achter, zo ja welke maat en hoe kom je daarbij?
en is het de moeite waard?
iemand ervaring?
en is dit evtueel al voorbereid zoals bij de achter-speakers al netjes draden in de auto aanwezig waren?
Arjan
Voor de duidelijkheid, geen speakers dus, maar tweeters!
Zijn in elke winkel waar ze een beetje car-audio verkopen te verkrijgen.
Ik blijf bij mijn favoriete antwoord voor dit soort vragen
Bij de mediamarkt kun je tweeters kopen, de verkoper heeft zo een handig programma waarmee hij alles over de inbouwmaten en plaatsen voor je auto kan opzoeken.
Stel dat de bedrading er al ligt, zitten de filters voor de tweeters dan ook ergen tussen de bedrading weggewerkt :
- CX 25 GTi Turbo 2
oke bedrading zit er dus al in.
ik ben nog niet helemaal bekend met die filter
filteren deze de lage tonen weg zodat de tweeters alleen hoge tonen krijgen?
en hoe kan je bij deze bedrading komen om eventueel tweeters te plaatsen?
via bovenkant of moet het dashboard eruit?
ZX1.4i schreef:Ik blijf bij mijn favoriete antwoord voor dit soort vragen
Bij de mediamarkt kun je tweeters kopen, de verkoper heeft zo een handig programma waarmee hij alles over de inbouwmaten en plaatsen voor je auto kan opzoeken.
kan vaak ook bij de speakerfabrikanten…
liever op 2 dan 4 wielen… en dan nog het liefst op 1
- CX 25 GTi Turbo 2
oke, die link van pioneer had ik nog niet eerder gezien
tot nu toe is alles in de auto van pioneer
denk volgende week als het mee zit even bij speed en design langs om wat ideeen op te doen
alleen daar staat niet bij elke tweeters erin kunnen, maar toch handig
als het goed is zitten er al tweeters in met een weerstand ertussen die ook filtert als je andere tweeters erin zet met filters en nieuwe bekabeling wens ik je heel veel succes GreetzZz Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
XsaraVTR schreef:als het goed is zitten er al tweeters in met een weerstand ertussen die ook filtert als je andere tweeters erin zet met filters en nieuwe bekabeling wens ik je heel veel succes GreetzZz Lodie
bedoel je:
“Als het goed is zitten er al tweeters in met een weerstand ertussen die ook filtert als je andere tweeters erin zet.
Met filters en nieuwe bekabeling wens ik je heel veel succes.”
of
“Als het goed is zitten er al tweeters in met een weerstand ertussen die ook filtert als je andere tweeters erin zet, met filters en nieuwe bekabeling.
Wens ik je heel veel succes.”
- CX 25 GTi Turbo 2
ik heb de gaasjes er even af gehad en er zaten geen speakers onder.
wel bedradig zag ik iig.
ik weet nu dat de mogelijkheid er is om ze in te bouwen
ik heb nu eerst een nieuwe radio van pioneer besteld deze komt hopelijk volgende week binnen.
daarna zien ik wel verder of ik nog meer uitbreid.
ik heb errug veel audio in mijn wagen zitten zo,n 2800 watt nu zegt dit niet alles maar ik heb gewoon de orginele tweeters van de citroen xsara er voor in en in mijn portieren 150 watt boxen en klinkt super greetzZz Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
- CX 25 GTi Turbo 2
XsaraVTR schreef:ik heb errug veel audio in mijn wagen zitten zo,n 2800 watt nu zegt dit niet alles maar ik heb gewoon de orginele tweeters van de citroën xsara er voor in en in mijn portieren 150 watt boxen en klinkt super greetzZz Lodie
misschien heb jij er standaard tweeters in zitten omdat jou auto een VTR is (zo aan je naam te zien )
ik heb ze er standaard niet in zitten
p.s. ik zie op je alvataar je achterlichten welke zijn dat en heb je groter plaatje?
en hoe heb je voeding vanaf je accu in je auto gekregen? (ik zie nog nergens een gat)
ik heb de zekering kast eruit gehaald en toen door een zwart rubber een schroevendraaier gestoken en hem zo gelegd en ja heb een vtr dus dat zou het kunnen zijn en volgensmij moet er tussen deze foto,s van mijn xsara wel een mooie pic van de achterlichten staan P.s let niet op de spoiler was toen nog niet gespoten greetzZz Lodie
- CX 25 GTi Turbo 2
oke ziet er netjes uit allemaal
achterbak ook lekker gevult
hoi,
nou dit wordt een mooi naslag topicje
Ik heb zelf ook een xsara met standaard speakers erin. (6 stuks)
Ook ik ben niet zo tevreden over het bas geluid (lage tonen) de hoge tonen uit de tweeters vindt ik redelijk.
In mijn vorige auto was dit toch een stuk beter (betere lagere tonen), de bas was zelfs zo in mijn voorportieren dat mijn buitenspiegels daarvan gingen trillen.
Nou weet ik ook niet of dit erg goed is voor die spiegels, maar goed ze hebben het in inder geval toch minimaal 3 jaar vol gehouden (auto toen ingeruild)
Ook ik ben benieuwd welke speakers in mijn voorportieren kunnen om meer bas in de auto te krijgen.
En ook ik ben een zuiniger hollander dus het hoeft geen top kwaliteit te zijn, maar wel waar voor je geld.
de bekende maten zoals ze in de instructieboekje genoemd worden:
voorportieren: diameter 165 mm
achterportieren: diameter 135 mm (bij coupe, na te vragen bij dealer)
montage/bevestiging door middel van 4 schroeven, tweeters door een kwartslag te draaien
Xsara Break 2.0 HDi Difference
ik heb voor en achter composetjes van jvc 150 watt alleen voor met de orginele tweeters, voor de bass achter in de xsara is het mischien een idee om de speakers er omgekeerd in te zetten dus met de conus in de wielkast te richten omdat het een holle ruimte is geeft het een lekkere bas dus greetzZz Lodie
wilders schreef:
Ook ik ben benieuwd welke speakers in mijn voorportieren kunnen om meer bas in de auto te krijgen.
En ook ik ben een zuiniger hollander dus het hoeft geen top kwaliteit te zijn, maar wel waar voor je geld.
ik zelf heb een set van pioneer er half in zitten
deze: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7829&taxonomy_id=25-131
probleempje is nog ff uitzoeken waar de splitter te plaatsen alvorens ik de tweeters ook plaats. Tis nu wat te koud om half uit de auto hangend het e.e.a. te verwijderen.
kwa aanschaf moet je als zuinige hollander in Duitsland zijn.
In Nederland kost deze set in de winkel €200, online 180 (met rembours).
In Duitsland kost deze set €120, online onder rembours 145.
En als je een btw-nummer hebt ligt ie voor circa 125 op je stoep…. en dat binnen 2 dagen!