http://groups.msn.com/bxenenhondas/salvageyard.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=121
2e van rechts, hier nog met 1600 motor
nog een foto van 2004
http://groups.msn.com/bxenenhondas/tk51px.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=15
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Weer even wat aan het ding geklust vanmiddag. Accu vast gezet, en ineens denken, “waar moet die dikke massakabel ook weer an vast ops: “
Nou ja, aan het blok natuurlijk. Startmotor gaat een stuk fijner rond nu, dus geen half lege accu. Tevens gaat het Motormanagement lampje nu ook netjes uit….....
Nu voor de keuring nog te doen, Bandjes rondom en een tellerkabel.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:http://groups.msn.com/bxenenhondas/salvageyard.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=121
2e van rechts, hier nog met 1600 motor
Toch blijft het gaaf hoor, zo’n echte BXNL-lijsthoer.
Wat heb je trouwens voor mooie spoiler op de achterklep gemonteerd?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:stoterstangen90 schreef:http://groups.msn.com/bxenenhondas/salvageyard.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=121
2e van rechts, hier nog met 1600 motor
Toch blijft het gaaf hoor, zo’n echte BXNL-lijsthoer.
Wat heb je trouwens voor mooie spoiler op de achterklep gemonteerd?
uiteraard een gt spooooooiler. Beetje het chamonix gevoel terug En oud type achterlichten natuurlijk.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
En wat voor kleur is ie nou ook alweer? EYYcR (Gris Météore)?
Kan me herinneren dat Roderick ooit zei dat het iets anders dan EYY was, maar ik weet het niet meer precies.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En hij is nu ook weer voorzien van een verse keuring. De vorige had Chinco nog verzorgd, bij Rijnsburger. In 2003….....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:En hij is nu ook weer voorzien van een verse keuring. De vorige had Chinco nog verzorgd, bij Rijnsburger. In 2003….....
Ah mooi! Gefeliciteerd. Het lijk me een fijn torretje voor in een BX.
Hoeveel vermogen heeft zo’n BX nou?
Rijdt het heel anders dan ‘n 1.9?
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
Gospel schreef:Hoeveel vermogen heeft zo’n BX nou?
Rijdt het heel anders dan ‘n 1.9?
122 pk, ong 170 of 180 Nm?
Het verschil met de GTI motor is dat deze motor een stuk koppelrijker is. Da’s wel zo aangenaam.
Klinkt goed!
Heeft ie ook minder last van klepseals en is ie zuiniger?
Is het net zo’n BERE klus om ‘m ingebouwd te krijgen als jouw D12 of is dit eenvoudiger?
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
Gospel schreef:Klinkt goed!
Heeft ie ook minder last van klepseals en is ie zuiniger?
Is het net zo’n BERE klus om ‘m ingebouwd te krijgen als jouw D12 of is dit eenvoudiger?
Met een Xantia donormotor lijkt het mij niet eens zo ontzettend lastig. Xantiamotor is het makkelijkst met de hydrauliek want dan hoef je dat niet meer apart te scoren.
Verder vraag ik me af of het GTI inlaatspruitstuk ook niet op de 2.0 motor past. (inclusief een normaal kleppendeksel ipv broodtrommel). Het lijkt mij dat een luchtwegergeregeld injectiesysteem het verschil in motorkarakteristiek best moet kunnen opvangen.
Of een 2.0 zuiniger is? Veel onzuiniger dan een GTI 8v lijkt mij sterk. Met wat meer koppel moet ie wellicht best een langere eindreductie kunnen sleuren.
mpostma schreef:
Met een Xantia donormotor lijkt het mij niet eens zo ontzettend lastig. Xantiamotor is het makkelijkst met de hydrauliek want dan hoef je dat niet meer apart te scoren.
Zou een xantia V6 ook passen?
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
Gospel schreef:mpostma schreef:
Met een Xantia donormotor lijkt het mij niet eens zo ontzettend lastig. Xantiamotor is het makkelijkst met de hydrauliek want dan hoef je dat niet meer apart te scoren.
Zou een xantia V6 ook passen?
Zoek eens op ES9J4. T’is gedaan in een ZX en 205. Makkelijk is anders.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ik begin nu toch echt nieuwschierig te worden naar hoe dit er allemaal uit ziet. Foto’sss?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Ik begin nu toch echt nieuwschierig te worden naar hoe dit er allemaal uit ziet. Foto’sss?
het regent
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.