voge schreef:mooi stukje vloer onder het blok…
Dat zag ik ook ja….maar het is natuurlijk niet gezegd dat het van de BX afkomt….alhoewel het wel notoire *lekkers* zijn.
Zie ‘m toevallig net staan. Maar een turbodiesel is toch echt een pre voor mij. Thx voor de tip!!
JXR schreef:Zie ‘m toevallig net staan. Maar een turbodiesel is toch echt een pre voor mij. Thx voor de tip!!
Kan ik mij wel voorstellen
Er staat nu alleen een TZD-Turbo Break op MP…..maar ja, die zit net wel in klasse hoger in de WB (1066 kg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:JXR schreef:Zie ‘m toevallig net staan. Maar een turbodiesel is toch echt een pre voor mij. Thx voor de tip!!
Kan ik mij wel voorstellen
Er staat nu alleen een TZD-Turbo Break op MP…..maar ja, die zit net wel in klasse hoger in de WB (1066 kg)
Volgens de advertentie zit er een oliedrukmeter en olietemperatuurmeter op. Zou dit een fout zijn of is ‘ie van een liefhebber geweest?
Eveneens ben ik tevens ook.
Er staat ook 1.9 TZD Turbo…
en die l/m velgen waag ik ook in twijfel te trekken.
Bram schreef:JXR schreef:Zie ‘m toevallig net staan. Maar een turbodiesel is toch echt een pre voor mij. Thx voor de tip!!
Kan ik mij wel voorstellen
Er staat nu alleen een TZD-Turbo Break op MP…..maar ja, die zit net wel in klasse hoger in de WB (1066 kg)
dat ziet er wel goed uit voor dat geld op het 1e gezicht !!
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Volgens de advertentie zit er een oliedrukmeter en olietemperatuurmeter op. Zou dit een fout zijn of is ‘ie van een liefhebber geweest?
TZD Turbo heeft toch ‘t zelfde dash als een GTi? Niet dus
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
beerpeet schreef:Volgens de advertentie zit er een oliedrukmeter en olietemperatuurmeter op. Zou dit een fout zijn of is ‘ie van een liefhebber geweest?
TZD Turbo heeft toch ‘t zelfde dash als een GTi? Niet dus
Huh wat bedoel je nou? Een TZD-Turbo heeft gewoon een TZx dashbord, met alleen een toerenteller, een brandstoftankmeter en een tijdelijk-oliepeil-meter. Een GTi heeft wel een olietemperatuur en oliedrukmeter. Daarom vroeg ik me ook af of iemand de moeite heeft genomen om dit in te bouwen of dat het een fout in de advertentie was..
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
knäckor schreef:
Huh wat bedoel je nou?
Dat dus: ik heb altijd gedacht dat de TZD Turbo standaard ‘t GTi dash met olietemp en -druk had. Verkeerd gedacht dus
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
beerpeet schreef:knäckor schreef:
Huh wat bedoel je nou?
Dat dus: ik heb altijd gedacht dat de TZD Turbo standaard ‘t GTi dash met olietemp en -druk had. Verkeerd gedacht dus
Ow zo Was het maar zo’n feest, dan had ik weer een puntje van mijn verlanglijstje af kunnen strepen
Eveneens ben ik tevens ook.
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX TZD TURBO BREAK
Kleur(en) Grijs
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1769 cm3
Vermogen 66 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter Nee
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.066 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.620 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 10-04-1992
Datum eerste toelating 10-04-1992
Datum aanvang tenaamstelling 26-03-2007
Vervaldatum APK 07-07-2007
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 533 kg
- geremd 1.100 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
————————
Weer een voorbeeld van optimistisch adverteren. Een TZD Turbo is vanaf de fabriek ALTIJD een 1.8 motor. Afgeleid van de Peugeot 205 motor met turbo en intercooler.
Een TZD Turbo heeft idd helaas geen olie en koelwatertemp. meter, die de GTI weer heeft. Beetje jammer, want juist bij die turbodiesel is het belangrijk die meters te hebben. Vandaar dat je wel ziet dat veel mensen die meters inbouwen.
Ik ken wel iemand die een 1.9 Turbodiesel had ingebouwd in de BX: het extra koppel dat ook een stuk gunstiger aanwezig was maakte dat t een serieuze verbetering was, ondanks dat het topvermogen gelijk bleef.
Van deze break is de APK trouwens verlopen. Maar dat zal wel rechtgezet worden bij verkoop. Edit: gezien de prijs van 500 denk ik trouwens van niet.
Euhm, staat daar niet dat de APK op 7 juli van dit jaar vervalt? Of leef jij alweer in 2008
Overigens mensen die zo onverschillig adverteren heb ik ook gewoon een schijthekel aan! Oja, foutje, heeft geen elektrische ramen, en vervolgens staat nog doodleuk 3 weken lang in de advertentie dat die dat wel heeft. Ranzige selectieve nalatigheid, bah!
JXR schreef:Euhm, staat daar niet dat de APK op 7 juli van dit jaar vervalt? Of leef jij alweer in 2008
Overigens mensen die zo onverschillig adverteren heb ik ook gewoon een schijthekel aan! Oja, foutje, heeft geen elektrische ramen, en vervolgens staat nog doodleuk 3 weken lang in de advertentie dat die dat wel heeft. Ranzige selectieve nalatigheid, bah!
Je hebt gelijk. Ik vergis me. Hij heeft idd nog even APK. Ik vergis me met
Datum aanvang tenaamstelling 26-03-2007
De meesten hier weten wel wat een TZD TURBO minimaal hoort te hebben:
elektrische ramen v+a
CV met plip
EL spiegel rechts
oliepijlmeter
toerenteller
stuurbekrachtiging
vignet open deuren
kaartleeslampje
dikke sierstrips op de bumpers
meegespoten bumpers
kantelbare stoelen (van het prettige type).
Dan vergeet ik wellicht nog een standaard optie, maar ja: de TZD TURBO was indertijd wel een van de meest luxueuze en dure modellen.
Verder zitten er op de foto nog mistlampen op (met een gebarsten glass). Dit was een fabrieksoptie, net als ABS, schuifdak, airco of
LM velgen.
Het feit dat ze onzorgvuldig zijn geeft wel aan wat je kan vewachten van de handelaar. Met de auto hoeft weinig mis te zijn, maar een handelaar die zo onzorgvuldig adverteert zou ik niet gelijk op zijn blauwe ogen vertrouwen.
die TZD Turbo break heeft 330.000 gelopen
voor een handelaar is een BX niks waard, daarom zal hij er ook wel niet al te aandachtig naar gekeken hebben.
Gewoon een keertje gaan kijken dus, een bx turbo break zal je niet veel tegenkomen en het is echt een superrelaxte wagen!
Citroën D Special 1970
Tja, een break is alleen niet zo wat ik zoek
Heb (nog) geen kids en ook geen bouwbedrijf