mn v6je heeft een goed functionerende cruise control, maar pas in werking te stellen bij 60 km per uur.
mijn vraag is of dit te veranderen is, ik wil hem namelijk ook op lange 50 km peruur wegen met flitspalen op de cruise control zetten
tanx
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Mijn cruisecontrol kan ik vanaf 50 instellen .
Ik dacht dat dat ook standaard was .
Is de cruisecontrol bij jou af fabriek geinstalleerd ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Gewoon kleinere wielen monteren. Ga je op je teller 60, in werkelijkheid 50
Test
Als je op de teller 60 rijdt, ga je in werkelijkheid meestal cicra 57 en de flitspalen flitsen pas vanaf 57, dus je hebt net mazzel (of net niet )...
Trajectcontroles ook 90 op de teller
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Maar ontopic,
geloof niet dat je dat kunt verstellen, dat moet softwarematig denk ik.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Is de cruisecontrol bij jou af fabriek geinstalleerd ?
voor zover ik weet is cruise control op alle exclusive’s standaard, ik gebruik hem ook vaak.
ik vergeet alleen weleens dat met 1 tikje naar boven je de laatst ingestelde snelheid gaat rijden, en daar gaatie niet rustig naar toe
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Dan moet je een normale auto kopen, en niet zo’n achterlijke V6 met debiel veel vermogen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
zoiets als een td 2.1 zeker ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ik heb het nooit gestest maar ik meen dat de CC vanaf 35 km/h
werkt. Maar dit kan ook de specificatie van mijn andere auto zijn.
En ja als je hem weer activeert gaat hij er erg rap naar toe.
Mijn automaat schiet soms zelfs in de kickdown, wat ik niet
erg prettig vind. Maw eerst een stukje zelf regelen daarna
de CC.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
De af fabriek cruise control in een exlcusive hoort het volgens de papieren al vanaf 40km/h te doen (en doet dat bij mij ook) hoe het kan dat dat bij jou niet zo is weet ik niet, maar heb je je teller wel eens vergeleken met de snelheid van een gps unit (navigatie of zo) dan kan er wel eens een leuke positieve afwijking zijn.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Hoe werkt de cruisecontrol eigenlijk? En is dat uit een xm te slopen en in te bouwen op een willekeurige xm?
Lijkt me wel wat!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Je kan losse (VDO) kopen en in de XM zetten meen ik.
Ja hoe werkt het. ? Heel comfortabel.
Hij houdt de gaskabel/stand vast. Maw je ziet je gaspedaal
ook up/down gaan als die bijregelt. (het is toch geen
fly by wire (potentiometer) of wel ?)
Verder nooit in verdiept.
Ik meen dat als je geen automaat hebt, en je had hem locked
op 50 Km. En je zet hem in z’n twee dan gaat hij zoeken naar
50 Km in z’n twee. Zet je hem in de 3e, dan zoekt hij naar 50 in
z’n 3. Met een automaat doet hij dus wel netjes opschakelen, soms
met kickdown helaas.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Een nieuw systeem is geen optie, dat is me veel te duur en het comfort niet waard, een cruisecontrol uit een sloper halen daarentegen wel, met originele stengel aan het stuur etc.
Ik neem aan dat de gaskabel wordt vastgehouden, maar hoe? Op het moment van remmen wordt ie losgelaten, maar hoe? Is er nog sprake van elektronica (resetten, gas bij of gas los, minimale snelheid etc)....
Hoe werkt met andere woorden het originele citroen systeem?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De af fabriek cruise control in een exlcusive hoort het volgens de papieren al vanaf 40km/h te doen
in mijn gebruikershandleiding staat beschreven dattie vanaf 60 km per uur in te schakelen is
ik gebruik de cc erg vaak en het heeft ook positieve uitkomst op het benzineverbruik, behalve als je door de bergen gaat rijden want dan heb je om de haverklap een plotse kickdown
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Oh zo.
Ja bij je rem is een extra switch die bij remmen de
CC er weer afkoppeld.
Volgens mij loopt de gaskabel passief langs de CC (stappenmotor ?)
als de CC off is. En als je hem actief maakt, pakt de stappenmotor het
op. Dit is een gokje overigens, ik weet het eigenlijk niet.
De handle kan up/down en naar je toe.
TOE= naar inactive
DOWN = active houden, maar 5 Km (ongeveer langzamer)
UP = become active en pick up last setting (en plus 5 Km/h)
En dan heb je nog de schakelaar in je dashboard die hem
aanzet. Maw een soort hoofdschakelaar.
Bij gas geven wordt het dus eigenlijk alleen bijgeven. Als jij harder
wil trap je het gaspedaal in. Laat je je gas weer los, dan valt hij weer
terug in de CC stand (latest). Ik denk als je de koppeling intrapt
dat hij ook naar inactive gaat (geen idee, ik heb een automaat).
Bij mijn andere auto doet hij een go to inactive als je de koppeling
intrapt.
Hier moet je het even mee doen.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronaldeponald schreef:De af fabriek cruise control in een exlcusive hoort het volgens de papieren al vanaf 40km/h te doen
in mijn gebruikershandleiding staat beschreven dattie vanaf 60 km per uur in te schakelen is
ik gebruik de cc erg vaak en het heeft ook positieve uitkomst op het benzineverbruik, behalve als je door de bergen gaat rijden want dan heb je om de haverklap een plotse kickdown
Nieuw model XM vanaf 40km/h CC
oud model XM vanaf 60km/h CC
De nummers van de CC modules zijn ook anders bij een nieuw model
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste