17 van de 38
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 april 2007 01:18 AM
  [ # 241 ]

Oef, das wel wat minder zeg. Hoop dat het allemaal meevalt. Sterkte er mee!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 04 april 2007 10:47 AM
  [ # 242 ]

nou, nou, nou….

2 dagen geen forum gelezen krijg je dit Confused

Als eerste gefeliciteerd Wink

Ten tweede wilde ik je condoleren…..maar hopenlijk hoeft dat niet en is het iets simpels!

Succes.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 april 2007 06:58 PM
  [ # 243 ]

Nou, het lijkt dus toch allemaal behoorlijk mee te vallen Very Happy

Vanmorgen kwam mijn vader langs met een vers kaarsje en een compressiemeter, dus alle bougies maar verwijdert, en de compressie gemeten. Op alle 4 de cilinders gaven 15 BAR aan Very Happy das niet slecht! helemaal niet slecht!!

De schroefdraad van de 2e cilinder was wel wat beschadigd, maar hopelijk is dat beperkt gebleven tot een klein beetje, de bougie zit er nu weer in, en het motortje loopt weer als een zonnetje Very Happy

Al die paniek voor niks gelukkig Very Happy maar ik had de schrik maandagavond wel goed in de benen, een sissende ploppende vlammende kop kan dus ook maar “gewoon” een losse bougie zijn Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 04 april 2007 07:03 PM
  [ # 244 ]

Kijk…..dat scheelt weer!

Mooi om te horen Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 april 2007 07:07 PM
  [ # 245 ]
marx-7 schreef:

Kijk…..dat scheelt weer!

Mooi om te horen Wink

Behoorlijk Very Happy

Ik sta wel gigantisch van die compressie te kijken zeg Shocked
Voor zover ik weet is er aan de kop nog nooit iets gedaan bij die BX, en dan met zo’n kilometerstand zo’n compressie geven, dat stemt mij erg vrolijk Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 april 2007 07:09 PM
  [ # 246 ]
Mechuccio schreef:

Nou, het lijkt dus toch allemaal behoorlijk mee te vallen Very Happy

Vanmorgen kwam mijn vader langs met een vers kaarsje en een compressiemeter, dus alle bougies maar verwijdert, en de compressie gemeten. Op alle 4 de cilinders gaven 15 BAR aan Very Happy das niet slecht! helemaal niet slecht!!

De schroefdraad van de 2e cilinder was wel wat beschadigd, maar hopelijk is dat beperkt gebleven tot een klein beetje, de bougie zit er nu weer in, en het motortje loopt weer als een zonnetje Very Happy

Al die paniek voor niks gelukkig Very Happy maar ik had de schrik maandagavond wel goed in de benen, een sissende ploppende vlammende kop kan dus ook maar “gewoon” een losse bougie zijn Laughing

Haha, idd. Ik geloof dat ik wel met het meest beroerde scenario aankwam. Als je begint over ontspannende lucht en geratel dan vraag je er ook om Wink En nu voortaan je bougies altijd maar goed aandraaien. Vast=vast natuurlijk.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 april 2007 07:16 PM
  [ # 247 ]
Mechuccio schreef:

Ik sta wel gigantisch van die compressie te kijken zeg Shocked
Voor zover ik weet is er aan de kop nog nooit iets gedaan bij die BX, en dan met zo’n kilometerstand zo’n compressie geven, dat stemt mij erg vrolijk Very Happy

Ehhh….ik wil je niet ongerust maken, maar 15 bar druk is bijna 6 teveel, als je deze gegevens leest :

introductie december 1989
einde maart 1992
 
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 109 kW (148 pk)

Dat zal ook wel de oorzaak zijn van die knal…..vermoed ik ?

Overigens zou je met zo’n compressie bijna ermee kunnen gaan dieselen. Razz
(die diesels zitten natuurlijk rond de 20 of hoger) Wink

Nu maar hopen dat die bougie blijft zitten, of dat er geen andere *uitknallen* Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 april 2007 07:20 PM
  [ # 248 ]

Je meet met een compressietest geen relatieve compressieverhouding, maar absolute druk. Uiteindelijk ligt het aan de buitendruk, klepoverlap en compressieverhouding hoe hoog de compressie einddruk wordt.

Die 15 bar kan dus best kloppen.

Bram schreef:
Mechuccio schreef:

Ik sta wel gigantisch van die compressie te kijken zeg Shocked
Voor zover ik weet is er aan de kop nog nooit iets gedaan bij die BX, en dan met zo’n kilometerstand zo’n compressie geven, dat stemt mij erg vrolijk Very Happy

Ehhh….ik wil je niet ongerust maken, maar 15 bar druk is bijna 6 teveel, als je deze gegevens leest :

introductie december 1989
einde maart 1992
 
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 109 kW (148 pk)

Dat zal ook wel de oorzaak zijn van die knal…..vermoed ik ?

Overigens zou je met zo’n compressie bijna ermee kunnen gaan dieselen. Razz
(die diesels zitten natuurlijk rond de 20 of hoger) Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 april 2007 08:02 PM
  [ # 249 ]
mpostma schreef:
Mechuccio schreef:

Nou, het lijkt dus toch allemaal behoorlijk mee te vallen Very Happy

Vanmorgen kwam mijn vader langs met een vers kaarsje en een compressiemeter, dus alle bougies maar verwijdert, en de compressie gemeten. Op alle 4 de cilinders gaven 15 BAR aan Very Happy das niet slecht! helemaal niet slecht!!

De schroefdraad van de 2e cilinder was wel wat beschadigd, maar hopelijk is dat beperkt gebleven tot een klein beetje, de bougie zit er nu weer in, en het motortje loopt weer als een zonnetje Very Happy

Al die paniek voor niks gelukkig Very Happy maar ik had de schrik maandagavond wel goed in de benen, een sissende ploppende vlammende kop kan dus ook maar “gewoon” een losse bougie zijn Laughing

Haha, idd. Ik geloof dat ik wel met het meest beroerde scenario aankwam. Als je begint over ontspannende lucht en geratel dan vraag je er ook om Wink En nu voortaan je bougies altijd maar goed aandraaien. Vast=vast natuurlijk.

Ja, goed vast=vast draaien; ik heb wel eens gehoord van een auto met een gat in de motorkap…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 april 2007 08:21 PM
  [ # 250 ]
karel schreef:

Ja, goed vast=vast draaien; ik heb wel eens gehoord van een auto met een gat in de motorkap…

Ik ben benieuwd of zo’n kunststof motorkap zo’n bougie hard terugkopt Wink

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 april 2007 08:47 PM
  [ # 251 ]

Tsja, en kennelijk moet ik ze af en toe iig maar eens controleren, alleen de buitenste 2 heb ik ooit los gehad, de binnenste 2 daar ben ik verder niet aan geweest. Maar ja, af en toe eens goed doorjanken naar de 7000 toeren dan kan er natuurlijk eea gaan trillen.
Ik was ook wel wat bang voor allerlei doemscenario’s maar het is allemaal met een sisser afgelopen gelukkig Very Happy
Ik heb trouwens een stalen motorkap.

@Bram, die gegevens die jij opgeeft zijn voor de 148PK motor, de motor die ik heb zou 10,4:1 moeten hebben en 117KW(158PK) of zo iets dergelijks, ik weet het niet precies Very Happy snel genoeg vind ik hem wel Very Happy.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 april 2007 09:16 PM
  [ # 252 ]
Mechuccio schreef:

een sisser

Treffende benaming Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 april 2007 09:26 PM
  [ # 253 ]

Gelukkig dan maar! Ik was al bijna bang dat de 16v een periode van rust ging doormaken, en daar is ‘ie natuurlijk niet voor bedoeld Laughing Veel plezier ervan.

Ik ben overigens erg benieuwd naar je 8v. Was dat niet diegene die hier op het forum te koop stond, toen nog met lederen interieur?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 04 april 2007 10:16 PM
  [ # 254 ]

Kijk dat is nog eens goed nieuws! En hoe gaat het met de achtkleppert?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 april 2007 12:01 AM
  [ # 255 ]

Met de 8 kleppert gaat het eigenlijk best ok Very Happy
Hij is afgekeurd, dat wel, maar alleen op een retourleidingkje van de rechtervoorpoot, de massa van het rechterachterlicht is niet goed, de accu moet vastgezet worden en de achterremschijven moeten ontroest worden.

Dus er is feitelijk niets aan de hand, dat leidingkje fix ik morgen, dan gooi ik een waanzinnig gewicht in de kofferbak en ga ik eens een stukje rijden, dan check ik die massa nog even en zet ik een andere accu erin en dan istie klaar.

De achterremmen zaten muur en muur vast, die heb ik helemaal uit elkaar gehaad en weer gangbaar gemaakt, dus dat ontroesten van die schijven komt wel goed Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
17 van de 38
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook