Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik las in het instructieboekje dat, wanneer je de achteruitversnelling inschakeld de parkeersensor automatisch inschakeld.
Ook las ik dat je, buiten de acoustische signalen, ook op je display ziet wat de tussenruimte nog is.
Echter, het boekje spreekt alleen over display type C (2-kleurig) en type DT (Navidrive).
Hoe gaat dit nu met een monochroom display? (type A)
Zie je dan niets en moet je het doen met het acoustische signaal, of wordt het hier toch wel ook op weergegeven. :
hoi,
mijn c4 heeft ook parkeersensoren, en monochroom display
bij het parkeren hoor je de piepjes en zie je op het display de wagen met balkjes naar gelang je dichter tegen het andere object komt, wanneer je moet stoppen komt er een uitroepteken.
grtz
- C5 X Shine Hybrid 225
Toch wel dus… (dacht (lees hoopte) ik ook wel)
Ik ga er dan voor het gemak maar van uit dat wanneer dit voor de C4 geldt, dit voor de Picasso hetzelfde is.
Dank je Niels!!
- C5 X Shine Hybrid 225
Kunnen C4 Picasso rijders dit bevestigen?
(Althans diegene die ook een monochroom display hebben)
Nee, kan dit niet bevestigen. Alleen piepjes hier….
Grand C4 Picasso Ligne Business 1.6 Hdif EB6V Jaune Adonise KM stand 43.000
- C5 X Shine Hybrid 225
jammer…
Vette pech, alleen piepjes hier!
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
- C5 X Shine Hybrid 225
Niets aan te doen; ik overleef het wel.
Het kan ook anders.
Toen ik mijn C4 kreeg in 2004 werkte de parkeerhulp niet eens. Er voor teruggeweest naar de dealer, men kwam er niet uit. Dikke handleidingen, bellen met Citroen, etc. Omdat de C4 toen net op de weg was, was het “paniek” bij de importeur. Er schenen meerdere auto’s met het probleem bij de importeur te staan.
Vervolgens een tijdje laten varen, ik kon de auto niet steeds missen. Ondertussen van dealer verwisseld. Er kwam een Citroen dealer vlak bij mijn werk. Bij de eerste beurt toch ern aar gevraagd; ik al was tijdens een parkeeractie op een bloembak gereden, en wilde een tweede keer voorkomen. Wat bleek volgens de dealer: er zat een verkeerde display in de auto gemonteerd (tekst-display). Sinds die tijd rijd dus ik ook met een zo’n mooie zwart-wit grafische display in de auto, en netjes onder garantie.
Ofschoon ik tijdens het parkeren nooit op die mooie display kijk, die parkeerhulp zelf is ideaal.
edotax schreef:Het kan ook anders.
Toen ik mijn C4 kreeg in 2004 werkte de parkeerhulp niet eens. Er voor teruggeweest naar de dealer, men kwam er niet uit. Dikke handleidingen, bellen met Citroen, etc. Omdat de C4 toen net op de weg was, was het “paniek” bij de importeur. Er schenen meerdere auto’s met het probleem bij de importeur te staan.
Vervolgens een tijdje laten varen, ik kon de auto niet steeds missen. Ondertussen van dealer verwisseld. Er kwam een Citroen dealer vlak bij mijn werk. Bij de eerste beurt toch ern aar gevraagd; ik al was tijdens een parkeeractie op een bloembak gereden, en wilde een tweede keer voorkomen. Wat bleek volgens de dealer: er zat een verkeerde display in de auto gemonteerd (tekst-display). Sinds die tijd rijd dus ik ook met een zo’n mooie zwart-wit grafische display in de auto, en netjes onder garantie.
Ofschoon ik tijdens het parkeren nooit op die mooie display kijk, die parkeerhulp zelf is ideaal.
Dat is dan een produktiefoutje geweest,dit is een heel ander verhaal. Bij de C4P LB waar Tilanus het over heeft zit af fabriek een monochroom “tekst-display” in, dat gaat dan ook niet vervangen worden neem ik aan mocht Tilanus daar om vragen bij zijn dealer.
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik ben bang van niet. Ik zou het altijd kunnen vragen, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft. Dan vraag ik meteen of ze mijn 16” Baikal velgen even kunnen vervangen voor die mooie 18” van jouw, Harry. (je weet nooit)
- C5 X Shine Hybrid 225
Nee hoor, er zijn nog een heleboel andere verschillen. De menu-opties zijn wat uitgebreider. (meer instelmogelijkheden)
Verder wordt ook de informatie wat duidelijker weergegeven mbv tabbladen etc. Alles bij mekaar op alle fronten net wat meer. Buiten het feit dat het ook veel beter oogt dan dat monochroom geel.
Ik heb nog een mooie aanvulling. C4 L Ambi met als optie achteruitrij’toeter’ (auto is van feb 2005, toen nog optie).
Na terugroepactie voor boordcomputer gedeelte achter het stuur, waar je wisser en knipperlicht knop aan zit, wel visueel achteruitrij radar te zien.
Mijn inziens heeft het visueel weergeven van je afstand tot obstakel ook nog te maken met type boordcomputer achter het stuur. Hiervoor had ik namelijk niets visueels.
Wel een oranje zwart display met tabbladen, type b of zo
Groet,