lekke leiding
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 april 2007 04:01 PM

Hallo,

mijn auto (1.9tzi) is van de week gestrand met mijn vrouw erin. Zij reed op de snelweg en opeens begon de lamp te branden. Ze was er bijna dus is ze doorgereden; op een gegeven moment strbkr. weg enzo. Maar ze was er, toen ze de auto uit zette hoorde ze hard sissen bij het achterwiel en lekte er hydroliekolie. Omdat ik het erg druk op mijn werk had, zei dat ze maar de anwb moest bellen en deze heeft haar bij de garage gedropt, met de auto vanzelf.
Nu belde de garage met de vraag wat ik wilde, laten maken of niet. Naar het schijnt is er een leiding gesprongen achter, welk weet ik niet omdat ik zelf de auto niet heb gezien. Als ik het laat maken kost het zo al 500 tot 1000 euro volgens de garage omdat ze niet weten wat ze tegen komen. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
Nou is mijn vraag of dit gemakkelijk zelf is te doen. Ik weet dat je moet weten welke leiding het is, maar ik bedoel in het algemeen; is het moeilijk welke leiding dan ook linksachter!!

Alvast bedankt,
\
Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 april 2007 04:10 PM
  [ # 1 ]

Re: lekke leiding

giel schreef:

Hallo,

mijn auto (1.9tzi) is van de week gestrand met mijn vrouw erin. Zij reed op de snelweg en opeens begon de lamp te branden. Ze was er bijna dus is ze doorgereden; op een gegeven moment strbkr. weg enzo. Maar ze was er, toen ze de auto uit zette hoorde ze hard sissen bij het achterwiel en lekte er hydroliekolie. Omdat ik het erg druk op mijn werk had, zei dat ze maar de anwb moest bellen en deze heeft haar bij de garage gedropt, met de auto vanzelf.
Nu belde de garage met de vraag wat ik wilde, laten maken of niet. Naar het schijnt is er een leiding gesprongen achter, welk weet ik niet omdat ik zelf de auto niet heb gezien. Als ik het laat maken kost het zo al 500 tot 1000 euro volgens de garage omdat ze niet weten wat ze tegen komen. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
Nou is mijn vraag of dit gemakkelijk zelf is te doen. Ik weet dat je moet weten welke leiding het is, maar ik bedoel in het algemeen; is het moeilijk welke leiding dan ook linksachter!!

Alvast bedankt,
\
Giel

Als ik het zo hoor is dit denk ik de leiding naar de veerpoot. Daar kun je niet reusachtig bij, maar 500 tot 1000 eur betekent volgens mij zoveel als “geen zin in”. Als de auto gecoate leidingen heeft valt het meestal wel mee met de rest.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 april 2007 09:55 PM
  [ # 2 ]

hoe kom ik erachter of de leidingen zijn gecoat. Is dit met de latere types gebeurt of zijn het bepaalde leidingen van de auto die dit hebben?

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 12:19 AM
  [ # 3 ]
giel schreef:

hoe kom ik erachter of de leidingen zijn gecoat. Is dit met de latere types gebeurt of zijn het bepaalde leidingen van de auto die dit hebben?

In essentie: door te kijken naar de leidingen. Vanaf medio 1990 zijn ze gecoat, niet een heel scherpe grens.
Zit er een zwart glimmend soort laklaagje op de leidingen die links tegen de binnenkant v/d koker aan zitten dan zijn ze gecoat. De voorvering-leidingen zijn vaak al vervangen als ze van origine niet gecoat waren. Vervangingsleidingen zijn gecoat.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 05 april 2007 01:20 AM
  [ # 4 ]

de auto is van 1991, dus ik kan er haast van uit gaan dat ze zijn gecoat. Ik ga morgen of overmorgen direct kijken, de auto staat namelijk nog bij de garage. Ik moet nog even bedenken hoe ik de auto van de garage terug thuis krijg (20 km). Ik heb wel een ambulance, maar die is niet recht en ik ben bang dat ik hem daar niet op krijg.

In ieder geval voor zover bedankt.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 03:41 AM
  [ # 5 ]
giel schreef:

de auto is van 1991, dus ik kan er haast van uit gaan dat ze zijn gecoat. Ik ga morgen of overmorgen direct kijken, de auto staat namelijk nog bij de garage. Ik moet nog even bedenken hoe ik de auto van de garage terug thuis krijg (20 km). Ik heb wel een ambulance, maar die is niet recht en ik ben bang dat ik hem daar niet op krijg.

In ieder geval voor zover bedankt.

Met 1991 kun je er wel vanuit gaan ja. Eerst maar eens kijken wát er lekt; die 500 eur is al wel een heel erg worst-case bedrag als je het mij vraagt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 05 april 2007 11:19 AM
  [ # 6 ]

500 voor 1 leiding is wel heel erg stevig aan de prijs Shocked

Vorig jaar zijn bij mij (bij de dealert) alle 4 leidingen achter vervangen voor 700 euro (inclusief materiaal/arbeidsloon+apk en nog wat kleine dingetjes).

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 02:22 PM
  [ # 7 ]
Robin schreef:

500 voor 1 leiding is wel heel erg stevig aan de prijs Shocked

Vorig jaar zijn bij mij (bij de dealert) alle 4 leidingen achter vervangen voor 700 euro (inclusief materiaal/arbeidsloon+apk en nog wat kleine dingetjes).

Zo rekenen gaat hier niet op. Hadden ze er daar maar 1 van de lange leidingen vervangen dan had het je 650 euro gekost, geen 175 eur ofzo.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook