inderdaad wel kijken of je de juiste besteld want bestaan veel verschillende modellen geloof ik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Komt ook wel eens voor dat het pijpje waar die slang op zit is verroest.
Dat pijpje zit met die 2 boutjes vast en de thermostaat zit daar in.
Of de slang zelf moet natuurlijk gescheurd zijn.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Als het de bovenste slang is, deze halen bij de peugeot dealer, scheelt meer dan de helft als bij de citro dealer (of zoiets, weet het niet meer precies)
Peu 106
Meestal is het bij AX’jes idd deze slang de voornaamste boosdoener van dit soort problemen.
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ben weer even bezig geweest met de ax, alsng los kan geen gaatje ontdekken ofzo.
dus opnieuw gemonteerd, met nieuwe slangenklem. Ik starten, geen lekkage ik rijden lekkage
hij lekt dus alleen als de moter warm is.. iemand een idee? ik kan ook niet zien waar het tussenweg komt dus ja…
uhh ik weet niet welke slang je precies bedoet… maar als het die bovenste is, die vanaf de thermostaat (bij de verdeler/bobine) naar de radiateur gaat. Hier komt normaal gesproken was water in te lopen (of iig drukopbouw) als de thermostaat open staat… en dat is pas bij warme motor
toch???
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jup maar het lijkt niet uit de slang te komen…. kan het niet echt goed zien
Rio97 schreef:Meestal is het bij AX’jes idd deze slang de voornaamste boosdoener van dit soort problemen.
Helaas niet alleen bij de AXen, na verloop van tijd is deze slang gewoon uitgedroogd en broos geworden, een scheurtje ligt dan gewoon op de loer. Geld overigens voor de meeste koelwaterslangen, wat weleens gebeurt is dat na een koppakkingwissel een slang gaat lekken, omdat je alles heb losgehaald.
deze slang krijgt het het zwaarst te verduren (heetste temp)
knijp de slang dicht als de motor warm is dan zie je waar hij lekt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ff wat foto’s met vraagjes:
hoort het hier zo smerig?
Zelfde voor deze foto….
dit is dus die slang.. bij de aansluiting lekt het… ( waar het bruin is )
en dan nog een vraagje, wat zijn de voordelen en nadelen van een open lucht filter… aangezien mijn luchtfilterhuis ersteeds afpleurd…. en gewoon niet aan dat plastic afdekkapje blijft hangen dacht ik dat dat mischien een oplossing is. Heb ff testritje gemaakt toen ik ermee bezig was met alleen een doek voor inlaat langs met als resultaat een zwaar geluid en dat die langzamer optrekt… geen optie een openluchtfilter? of zit dat anders?
haal de slang er eens af, kan zijn dat het koppelstuk is doorgeroest
verder hoort het niet zo vuil te zijn, met de jaren komt het wel zo
best zou zijn om het huis eens grondig te reinigen (moet het er wel af)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zal de slang eraf trekke, en anders gewoon vervangen, kan het zijn dat het zo vies is omdat die slangenklemmen wat losjes zaten?
en weet iemand dat van die openlucht filter?
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Status Quo schreef:hoort het hier zo smerig?
Bijna wel, zo ziet ongeveer elke AX er uit bij het injectiehuis….
Ik heb daar totaal verschillende meningen en ervaringen over gehoord.
Toen ik zoiets een keer zei tegen mijn Citroën garagist werd ik heel gek aangekeken, maar ook van mensen gehoord dat na een schoonmaakbeurt de AX merkbaar vlotter liep en optrok.
Over een open luchtfilter verschillen de meningen ook nogal.
Zie bijvoorbeeld dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172607&start=0
Mijn huidige AX GT inj heeft nog het originele luchthuis, maar ik heb nog een heel mooi Green filter liggen, Lijkt mij wel’s interessant om deze zomer rond te gaan rijden met een openluchtfilter voorin, dus tussen de accu en de koplamp. Kijken hoe die dan trekt en wat het verbruik is
Groet, Rogier
Trek de slang er even af, dan kan je inderdaad zien of het roestig is…. als dat pijpje nou erg roestig is.. even schuurpapier er langs, binnen kant van de slang ook goed schoon.. en gewoon monteren.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zonet lekker aan het klussen geweest onder de kap, slang losgehaald en toen de slang en aansluitingen ontdaan van de bruine drap die erin zat, daarna vastgezet en nu werkt die weer zoals het hoort
ook heb ik nu een werkende claxon die niet als een half gesmoorde kalkoen klinkt heb em vervangen met een ouderwetse claxon.
nu heb ik nog een vraag, hoe moet ik de kvs uit het systeem tappen, wil het namelijk verversen aangezien het 1 vieze bruine drap is…
De onderste slang van je radiateur loshalen, wel even een grote bak eronder zetten van ongeveer 5 liter. Draai alle ontluchtingsdopjes los dan stroomt het allemaal wat sneller. Pak eventueel een tuinslang en spoel alles effe lekker door. Bijvullen, ontluchten en gaan
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm