3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

XM start pas na enkele seconden -> Upd. P5. Accu gemeten
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 05 april 2007 07:27 PM
  [ # 31 ]

Heeft dit blok ook hydraulische klepstoters? Mijn v6 moest ik ook altijd ff doorstarten voordat ie wilde, maar dat bleek verkeerde olie te zijn. Door te dikke olie duurde het ff voor de klepstoters olie en dus druk kregen. Hierdoor wilde ze niet meteen aanslaan. Nieuwe olie er in en nu is het sleutel omdraaien en starten Cool

Xsara_Coupe

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2007 09:23 PM
  [ # 32 ]

Lekkende verstuivers kan ook nog…

Maar volgens mij kan de TS er beter even iemand anders naar laten kijken, want als je al niet weet of een bougie schroefdraad heeft en dan vraagt of het eventueel aan de bobine kan liggen dan raak je de weg kwijt of we worden allemaal voor de gek gehouden   Rolling Eyes

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 05 april 2007 09:37 PM
  [ # 33 ]
Ries schreef:

Maar volgens mij kan de TS er beter even iemand anders naar laten kijken, want als je al niet weet of een bougie schroefdraad heeft en dan vraagt of het eventueel aan de bobine kan liggen dan raak je de weg kwijt of we worden allemaal voor de gek gehouden   Rolling Eyes

Probeer je eens te verplaatsen in iemand met minder ervaring…
Hoe moet ik weten hoe een bougie vastzit? Van mijn part zitten ze er met behulp van Prittstift ingeplakt…

En ik citeerde trouwens de verkoper, die had het over de bobine.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 05 april 2007 09:43 PM
  [ # 34 ]
Matthijs2006 schreef:
Ries schreef:

Hoe moet ik weten hoe een bougie vastzit? Van mijn part zitten ze er met behulp van Prittstift ingeplakt…

we hebben het allemaal een keer moeten leren ...toch Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 09:47 PM
  [ # 35 ]
xm'metje schreef:

we hebben het allemaal een keer moeten leren ...toch Wink

Ja…en ik hoop dat ik ook snel een aantal dingen onder de knie krijg….

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2007 09:48 PM
  [ # 36 ]
Matthijs2006 schreef:
Ries schreef:

Matthijs, ik wilde je niet op de teentjes trappen, integendeel, maar een Xm is niet de meest eenvoudige auto om je eerste stappen te leren en de V6 al helemaal niet.
En, ik bedoelde, als jij je al afvraagt of een bougie schroefdraad heeft, dan wil jij niet weten wat je verder allemaal nog tegen kunt komen.

Maar, ik zal de laatste zijn om je tegen te houden, enne, hoeveel spanning staat er nou op je accu?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 april 2007 09:51 PM
  [ # 37 ]

Nijmegen das naast de deur man uurtje sturen en ik ben bij je. Wink
Zeg het maar na de pasen kan ik er zijn. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 09:57 PM
  [ # 38 ]
Ries schreef:
Matthijs2006 schreef:
Ries schreef:

Matthijs, ik wilde je niet op de teentjes trappen, integendeel, maar een Xm is niet de meest eenvoudige auto om je eerste stappen te leren en de V6 al helemaal niet.
En, ik bedoelde, als jij je al afvraagt of een bougie schroefdraad heeft, dan wil jij niet weten wat je verder allemaal nog tegen kunt komen.

Maar, ik zal de laatste zijn om je tegen te houden, enne, hoeveel spanning staat er nou op je accu?

Ik ben gewoon iemand die zoveel mogelijk vraagt voordat ie zelf van alles gaat proberen. Die XM is het meest waardevolle/kostbare materiële object dat ik bezit en is voor een student sowieso natuurlijk een belachelijk grote en dure auto. Daarom ben ik extreem voorzichtig ermee. Maar ik wil nou eenmaal een XM of CX rijden en geen Daihatsu.

Mijn multimeter ligt bij mijn ouders merk ik net…en ik zou niet eens weten hoe je een accu moet meten…zal je niet verbazen….  Very Happy

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 09:59 PM
  [ # 39 ]
eXpelliarMus schreef:

Zou echt tof zijn als je langs kon komen….uhh….komende dinsdagmiddag?

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2007 10:11 PM
  [ # 40 ]

Mijn multimeter ligt bij mijn ouders merk ik net…en ik zou niet eens weten hoe je een accu moet meten…zal je niet verbazen….  Very Happy

Zet de schakelaar op DC (direct current) op 20 V en plaats de pinnen van de meter op de polen van de accu, niet allebei op 1 pool maar 1 pin op een afzonderlijke pool, kijk naar het metertje en lees af wat deze aangeeft…dit moet minstens 12,5 volt zijn.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 05 april 2007 10:13 PM
  [ # 41 ]

Met draaiende motor 13.6 toch?

Xsara_Coupe

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 10:17 PM
  [ # 42 ]

Ok…ik ga het proberen…

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 april 2007 11:27 PM
  [ # 43 ]
Matthijs2006 schreef:
eXpelliarMus schreef:

Zou echt tof zijn als je langs kon komen….uhh….komende dinsdagmiddag?

PB me maar ff voor je adres dan komen we er wel uit. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2007 11:43 PM
  [ # 44 ]
Xsara_Coupe schreef:

Xsara_Coupe

Zo ongeveer, rond de 14 volt, maar dan meet je de laadstroom van de dynamo en niet de 12,5 volt die de accu moet vasthouden.
Ander verhaal dus…

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 11:51 PM
  [ # 45 ]
Ries schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Xsara_Coupe

Zo ongeveer, rond de 14 volt, maar dan meet je de laadstroom van de dynamo en niet de 12,5 volt die de accu moet vasthouden.
Ander verhaal dus…

Dus ff in de volgorde van waarschijnlijkheid:

1) bougies
2) bougiekabels
3) accu

?

Profiel  

3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook