Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:kleur doet een hoop maar dat verschild ook per model en type deze witte bx is erg mooi ook een 16v in het wit is erg mooi de rest van de modellen juist weer niet
Volgens mij is de TZx zo mooi in het wit door de dikke stootstrips, ge bovenste helft van de bumper die donkergrijs is en de extra ruitje is de c-stijl. Een TRx is dan weer niet zo denderend in het wit als deze, die mist de stootstrips en het grijs op de bumpers.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ah; goed bezig! Wat heb je zoal gedaan? Waren er nog bijzonderheden?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
standaard 10.000 km beurt + bakolie en alles even goed bekeken, er lekt wel wat bakolie maar niet zo veel en een beetje lhm bij de voorste onderste veerbol, dat is wel een beetje jammer, maar daar komt nog wel tijd voor..
en ik vond witte troep in de vulpijp voor de olie.. iemand surgesties? hoop geen lekke koppaking eigenlijk..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Hmm…Dan had je eens bij de mijne in de olievulpijp komen kijken. Die zat compleet dicht, niet normaal. Het is een bekend probleem bij de 1600/1900-motoren. Zoals je zult zien is het carterventilatiesysteem buiten het motorblok om in de rijwind gezet. Hierdoor koelen de olie/waterdampen te snel, waardoor deze sludge ontstaat. Zeker als je veel korte stukken rijdt, zul je hier last van hebben.
Ik heb vorige week alle slangen van de carterventilatie gedemonteerd en schoongemaakt. Vervolgens teruggeplaatst en voorzien van een (niet brandbare!) isolatielaag. Gister voor het eerst gekeken en geen sludge meer te zien!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
bedankt voor je reactie,
meer mensen hier ervaring mee?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:bedankt voor je reactie,
meer mensen hier ervaring mee?
Het is vooral te danken aan korte ritjes, komt vaker voor.
Daan88 schreef:bedankt voor je reactie,
meer mensen hier ervaring mee?
Ik heb afgelopen zomer ook alle slangen schoongemaakt en dat staalwollen gevalletje uit de dop gepulkt. Sindsdien weinig tot geen last meer gehad van sludge. Ik rij over het algemeen alleen in het weekend met de bx en dan nog meestal korte stukjes. Door de week staat ie stil.
Voordat ik dat schoon gemaakt had heb ik een aantal keren achter elkaar een flink stuk gereden (meerdere 100-en km) maar de sludge werd niet echt minder…..
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vandaag met dit mooie weer een mooi stukje gereden met de bx (400km)
Ging erg lekker, enkel brand af en toe het motormanagement lampje (heel af en toe als hij warm is, na even gas geven weer uit)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vandaag zag ik een druppeltje olie hangen onder de linker veerpoot, en toen zag ik dat er een retourslangetje door de midden was..
Morgen even kijken wat dat kost, weet iemand dat hier?
Foto er van:
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
euhm, met klem iets van 18, 19 euro geloof ik
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat