Hallo,
Ik zag net een filmpje op YouTube van een XM met een elektrisch verstelbare middenarmsteun voor. Hoe weet ik of ik deze optie ook heb en waar zit het knopje dan?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Heeft alleen de exclusive. Knopje zit in de middenconsole tussen de el. achterraamschakelaars.
Domme vragen bestaan niet.
Je hebt PB
Kunnen we het even openbaar houden bitte? Heb er namelijk nu ook een, en zit me af te vragen hoe het in godsnaam in elkaar zit?
Dat er voeding en een schakelaar tussen moeten begijrp ik , dat aansluiten komt vast wel goed, maar hoe zit dat ding in elkaar? Ik heb nu los een bakje, los een klep, en los een onderstel met motor….en natuurlijk een hoop losse houdertjes, schroeven en boutjes.
...........puzzelen was nooit een hobby
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
‘k Heb dat ding zelf ingebouwd, gewoon spanning van de sigarettenaansteker gepakt en een raamschakelaar op maat gemaakt haha! Werkt perfect!
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:‘k Heb dat ding zelf ingebouwd, gewoon spanning van de sigarettenaansteker gepakt en een raamschakelaar op maat gemaakt haha! Werkt perfect!
Ok, maar kun je simpelweg een niet-elektrische middenarmsteun eruit halen en deze vervangen door een elektrische unit, bak en mechaniek enzo?
xm_turbo schreef:‘k Heb dat ding zelf ingebouwd, gewoon spanning van de sigarettenaansteker gepakt en een raamschakelaar op maat gemaakt haha! Werkt perfect!
mooi, heb net de spullen gekocht hiervoor…..hint, hint
(ook alles voor de armsteun…, jaja….)
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:xm_turbo schreef:‘k Heb dat ding zelf ingebouwd, gewoon spanning van de sigarettenaansteker gepakt en een raamschakelaar op maat gemaakt haha! Werkt perfect!
mooi, heb net de spullen gekocht hiervoor…..hint, hint
(ook alles voor de armsteun…, jaja….)
Wat heb je gekocht dan, bxbressers?
En hoe zit dat dan met die armsteun?
motortje en steuntjes ed via marktplaats, en volgens ruben(xmturbo) gewoon de huidige armsteun erboven op meubelen…, maar moet het nog binnen krijgen, zit er eigenlijk op te wachten…...
Laat het weten hoe en wat
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Maar jij hebt dus een niet-elek. armsteun die je om gaat knutselen tot een elektrische?
das wel de bedoeling
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Hahaha….
Kun je van het hele ombouwen niet een paar foto’s maken?
inderdaad een idee, foto’s. Weet nog niet wanneer , wacht nog op het pakketje!!!! maar als het goed is gaat die morgen op de post, en dan maar even wachten
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Matthijs2006 schreef:xm_turbo schreef:‘k Heb dat ding zelf ingebouwd, gewoon spanning van de sigarettenaansteker gepakt en een raamschakelaar op maat gemaakt haha! Werkt perfect!
Ok, maar kun je simpelweg een niet-elektrische middenarmsteun eruit halen en deze vervangen door een elektrische unit, bak en mechaniek enzo?
Ik heb de oude steun er in z’n geheel uitgehaald om de lift erin te kunnen zetten. Maar dat gaat niet van bovenaf…‘k heb het middenconsole eruit getrokken, was een vervelend klusje, maar te doen. Maar goed, ‘k heb dus gewoon de pluskabel van de lift gelinkt aan de pluskabel van de aansteker die achter in het console zit. De massa heb ik getrokken naar een bout die je ziet zitten wanneer je de zaak eruit hebt. Tussen de massa heb ik een raamschakelaar gezet. De raamschakelaar heb ik geplaatst op een voorbereide plek hiervoor in het console. Avondje knutselen en het zat erin.
Vervolgens weer de oude bak gemonteerd op de lift en klaar.
Succes!!!
See, buy, fly C5 V6
XM turbo,
ik neem nu aan dat je uit de lift al een draad had lopen? In mijn geval moet ik zelf nog wel de connectie maken met de motor, daar zit niks aan. Ik neem aan dat op de motor 12V en massa moeten voor de ene beweging, zeg omhoog, en dat omdraaien van 12V en massa naar beneden is? Dan is het nog wel uitvogelen hoe de schakelaar van een raam (heb ik ook nog over) werkt, waar de 12V en massa op moeten en hoe de schakelaar dan de twee verdeelt over de polen.
Hints?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
In de elektrische schema’s staat hoe hij wordt geschakeld, de middenconsole moet eruit, want hij past niet door het gat van de middenarmsteun.
Let er wel op dat een serie 1 armsteunverhoger niet in een serie 2 past zonder hak en slijpwerk…....De stuureenheid van de gordelspanners zit in de weg
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002