Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Natuurlijk kies je weer voor dezelfde kleur; Vert Papyrus valt niet te overtreffen! Echt om te zoenen!
Inderdaad heb ik ooit een Prestige in deze tint gehad. 72-RD34; weet iemand wat daarmee verder gebeurd is?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
CX fanatic ,
Heb je de cx met kenteken 72-rd-34 in oktober 2004 verkocht , of al eerder ?
Toen is de dame voor het laatst op naam gezet aldus de rdw .
Apk is in december 2004 verlopen .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
markV624 schreef:Mulder ,
Je laat je dame opnieuw overspuiten .
Als ik de twee fototjes bekijk ziet ze er best goed uit .
Waarom laat je haar nu overspuiten ?
Hoe weet je zeker dat je dezelfde kleur krijgt ?
Is de kleurcode voldoende voor de spuiter om
dezelfde kleur te kunnen maken ?Groet ,
Mark
Allereerst is mijn CX erg fotogeniek… Op de foto ziet het er allemaal prachtig uit en toegegeven, ze is ook niet rot ofzo, maar dat is misschien wel de belangrijkste reden om het nu (al) te doen. Als ik nog een paar jaar wacht ben ik veel meer kwijt aan las- en ander reparatiewerk. Ze begint op een paar lastige plekken te roesten (achterscherm onder de achterste zijruit, alle vier de portieren) en de lak is (weliswaar enigszins egaal) helemaal verschoten. Tel daarbij op het prutswerk dat ik zelf aan de onderzijde van de voorportieren heb gedaan om de roestvorming te stoppen en het bijgespoten rechterachterscherm - in het een afwijkende tint groen… Ik wilde haar gewoon weer mooi in de lak hebben. Het was niet per se nodig om dat nu al te doen, maar tegen de tijd dat het dat wel is kost het me meer dan wat ik nu betaal. Het kost me nu al 4 portieren, dus kun je nagaan. Natuurlijk had ik die portieren kunnen laten zitten, maar dan was ik over een jaar of twee weer met roestige randen geconfronteerd en daarvoor is het me net een te dure ingreep. Ik wil wel dat het in een keer goed gebeurt. En nu kon het ook financieel uit, het is altijd maar de vraag of dat nog zo is op het moment dat de bruine randen daadwerkelijk om zich heen hebben gegrepen.
Ik weet niet zeker dat ik dezelfde kleur krijg. Ik heb ooit een spuitbus op kleurnummer laten bijmengen bij een autolakkenboer en dat leek er niet eens op. Ik ga in dat opzicht blind af op de kwaliteit van de spuiter en het oordeel van Dibert. De spuiter zou genoeg moeten hebben aan enkel het kleurnummer.
@citroenc2: alle holle ruimten van de nieuwe portieren worden sowieso behandeld. De auto heeft 1,5 jaar geleden al een volledige dinitrolbehandeling gehad. Weet niet of je dat bedoelt?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
idd alle holle ruimtes waar je nu perfect bij kan komen
kwa kleur hoef je nix bij te mengen want als het goed is neemt de spuiter gewoon de orginele lak als je de hele auto laat spuiten vanwege het kleurverschil
jij zeg dat hij onder de achterruiten begint te roesten wat doet de plaatwerker daaraan want als het alleen schuren is dan heb je dat probleem zo weer omdat het roesten vaak van onder in de kast komt :
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ga er vanuit dat de Dinitrolbehandeling roesten van binnenuit wel opgelost heeft. De lak was al vrij slecht onderaan die zijruitjes en het is echt zo’n plek waar lekker lang water blijft staan dus het verbaast me niet dat het daar begon te roesten. Maar ik ga er dus vanuit dat het roest van buitenaf is, niet van binnenuit. Wordt (is) meegenomen bij het kaalmaken. Maar goed, zekerheid heb je nooit volgens mij, bij een CX…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ‘t van binenuit was, of al hopeloos verroest, had Dibert dat beslist gezegd. Op dezelfde plek roestte ‘t bij mijn CX van binnenuit en dat heeft hij heel netjes gefixt.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
@MarkV624, ik heb die auto in april 2001 verkocht. Via de RDW-site had ik ook al geconstateerd dat hij reeds een tijdlang geen APK meer heeft gehad. Hij moet nog wel bestaan, of tenminste het kenteken.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vandaag foto’s van Dibert ontvangen. Het is even slikken (ha) maar het komt vast allemaal weer goed…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Lekker kleurrijk!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Pfoeh, dat dat nog allemaal goedkomt vraag je je af. Ziet er sneu uit zo. Maar het wordt straks weer een uber-fraaie Vert Papyrus.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja dat groen gaat toch vervelen op den duur…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Hé, die lijkt sprekend op de Volkswagen Polo Benetton
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
de Benetton CX, ik laat hem maar zo, gauw Dibert bellen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Moet je alleen nog even vragen of hij er een gele motorkap op wil zetten
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die zullen ze dan wel van een matchbox-miniatuur moeten slopen want die kleur was volgens mij niet standaard voorhanden… Maar ach, als ze toch bij de spuiter staat…
De auto staat de hele volgende week in ieder geval bij de spuiter, ik schat dat ik haar aan het einde van de week daarna op kan halen. Dus ik kan rustig op vakantie gaan, ik mis niets…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)