4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
De zoektoch naar een BX diesel
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 april 2007 01:51 AM
  [ # 46 ]

Ook leuk !

Ik zou toch zeggen: snel aan beginnen Laughing

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 april 2007 03:36 AM
  [ # 47 ]
beerpeet schreef:

Ook leuk !

Ik zou toch zeggen: snel aan beginnen Laughing

Aan een bouwbedrijf ? Twisted Evil

Tsja….JXR, het is nogal minnetjes tegenwoordig v.w.b. het aanbod van TZD-turbo berline’s Confused

Heel soms wil er nog weleens eentje bij een dealer worden aangeboden, ik noem als voorbeeld een witte 1.9 TZI die al 16 jaar bij mij om de hoek staat, is van de eerste eigenaar en laat hem altijd onderhouden bij de dealer…..zo eentje in tzd-turbo, die een nieuwe auto gaat kopen, dat soort mensen gaan vaak niet eens een advertentie zetten op MP, maar ruilen hem gewoon in.

Jammer alleen is, dat verreweg de meeste dealers zo’n auto meteen de volgende dag bij een opkoper aanbieden…het komt helaas nog maar weinig voor dat ze hem zelf houden en te koop aanbieden….een jaar of wat geleden nog wel Crying or Very sad
Gewoon eens wat dealers opbellen en anders hebben ze misschien nog wel een tip voor je.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 07 april 2007 12:07 AM
  [ # 48 ]
mpostma schreef:

....De meesten hier weten wel wat een TZD TURBO minimaal hoort te hebben:

elektrische ramen v+a
CV met plip
EL spiegel rechts
oliepijlmeter
toerenteller
stuurbekrachtiging
vignet open deuren
kaartleeslampje
dikke sierstrips op de bumpers
meegespoten bumpers
kantelbare stoelen (van het prettige type).

......


Euh, die dikke strips op de bumpers geldt toch alleen voor de break-modellen, ongeacht de motorisering? Of bedoel je de stootstrips op de flanken?  Shocked  Anders mis ik iets op mijn TZD Turbo… Confused


@ JXR: altijd mooi, weer een BX fan erbij, welkom!! Mijn ervaring met de Turbodiesel is eigenlijk louter positief. Wilde de BX GTI waar ik tot 5 jaar geleden mee reed nog wel eens wat kuren vertonen, mijn TZD Turbo heeft in die 5 jaar eigenlijk geen slag mis geslagen. Hooguit wat hydrauliek-dingetjes en ander ongemak, daar ontkom je nu eenmaal niet aan, maar bij de motor moest alleen een keertje de waterpomp worden vervangen toen ik haar nog vrij kort had. Dus een echte aanrader, uiteraard wel afhankelijk van het leven dat de auto bij haar vorige baasjes heeft geleid.  Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 april 2007 03:34 AM
  [ # 49 ]
winnetou schreef:
mpostma schreef:

....De meesten hier weten wel wat een TZD TURBO minimaal hoort te hebben:

elektrische ramen v+a
CV met plip
EL spiegel rechts
oliepijlmeter
toerenteller
stuurbekrachtiging
vignet open deuren
kaartleeslampje
dikke sierstrips op de bumpers
meegespoten bumpers
kantelbare stoelen (van het prettige type).

......


Euh, die dikke strips op de bumpers geldt toch alleen voor de break-modellen, ongeacht de motorisering? Of bedoel je de stootstrips op de flanken?  Shocked  Anders mis ik iets op mijn TZD Turbo… Confused

Klopt. Die strips op de flanken van TZD TURBO’s zitten er overigens ook niet vanaf het 1e begin, maar pas vanaf latere modeljaren; of dat ‘90, ‘91 of ‘92 is weet ik niet. De TGx-strips vind ik sowie so mooier…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 01:43 AM
  [ # 50 ]

Goed, het heeft even geduurd, er kwam nog een ander auto’tje tussendoor, die ik echter door ander-mans… euh… -vrouws stuurkunsten al gauw weer zat was .

Na de nodige financiële schade herstelt te hebben vandaag toch maar eens voorzichtig bij ‘n tweede BX’je TZD wezen kijken. Toevallig niet ver van huis, ga maar gauw zoeken Wink

Wat me opviel was dat de motor kurkdroog was en eigenlijk alles onder de kap er wel netjes uit zag. De pomp tikte alleen toen ie koud was zo om de 7 seconden en toen ie warm was (na stukkie te hebben gereden) zo om de 13 seconden ofzo. Dit is best acceptabel lijkt me? Roest had de auto compleet niet, de lak was netjes en meneer geeft me er een nieuwe APK bij. Alleen de alu velgjes waren wat gecorrodeerd, maar goed, daar laat ik geen auto voor staan.

Wel viel me op dat toen ik aankwam de auto voor nog vrij hoog stond. De motor en alles was compleet koud, maar hij kwam voor vrijwel niets tot weinig omhoog. Wat kan dit euvel zijn en is dit erg?

Morgen ga ik de beste man bellen dat we een deal hebben. Hij is niet bepaald goedkoop, maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Krijg een splinternieuwe APK, alles is netjes en hij liep veel lekkerder dan de vorige BX waar ik bij was wezen kijken. Dan kan je van die 3.5 ton ook niet meer wakker liggen toch? Cool

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 mei 2007 01:46 AM
  [ # 51 ]

ooow dat klinkt wel goed (behalve van die TOOOJOOOTAAAA Surprisedops: ) maar die velgen is ook wel wat aan te doen, dat heb ik zelf ook namelijk al eens gedaan (wel een pokkeklus maar het loont wel).

Tja BXen roesten eingelijk zowiezo niet erg veel daar ben ik wel blij om Laughing

en 3,5 ton? net ingereden Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 03:30 AM
  [ # 53 ]

Ssstt, straks wil iedereen deze Laughing

Maar iemand enig idee wat het is als de vering omhoog blijft staan? Rolling Eyes

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 mei 2007 03:34 AM
  [ # 54 ]
JXR schreef:

Ssstt, straks wil iedereen deze Laughing

Maar iemand enig idee wat het is als de vering omhoog blijft staan? Rolling Eyes

Kan ik zo ook niet zeggen, kan meerdere oorzaken hebben….die van mij blijft bijna een hele dag omhoog staan en zakt dan langzaam in…..en andere BX’en stonden al na een half uur plat.
Ik maak(te) me daar nooit druk om, zolang er maar geen LHM lekte en hij goed veerde, remde en zo.

Maar een echte koudstart heb je er dus nog niet mee kunnen maken begrijp ik….nou ja, dat merk je vanzelf wel als hij een nacht bij jou voor de deur staat.
Houdt ons wel even op de hoogte Wink

Heb je hem trouwens bekeken met de BX-checklist van dit forum bij de hand ?

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 01:11 PM
  [ # 55 ]

Nouja, dan blijft ie maar de hele dag omhoog staan, daar heb ik normaal ook nooit zo’n probleem mee Laughing

Toen ik aankwam was ie wel gewoon ijskoud hoor. Maar koudstart bij ene diesel kan volgens mij amper fout gaan Wink
De checklist heb ik gister inderdaad even overgenomen en uitgeprint, maar was ‘m wel vergeten mee te nemen, maar wist ‘m inmiddels uit m’n hoofd.

Ik denk dat ik vanmiddag de beste man ga opbellen en ‘m vertellen dat ie een koper heeft. Dan mag ie fijn de APK klaar gaan maken en heb ik binnenkort weer zeer degelijk vervoer!! Very Happy

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 mei 2007 01:52 PM
  [ # 56 ]
JXR schreef:

Nouja, dan blijft ie maar de hele dag omhoog staan, daar heb ik normaal ook nooit zo’n probleem mee Laughing

Toen ik aankwam was ie wel gewoon ijskoud hoor. Maar koudstart bij ene diesel kan volgens mij amper fout gaan Wink
De checklist heb ik gister inderdaad even overgenomen en uitgeprint, maar was ‘m wel vergeten mee te nemen, maar wist ‘m inmiddels uit m’n hoofd.

Ik denk dat ik vanmiddag de beste man ga opbellen en ‘m vertellen dat ie een koper heeft. Dan mag ie fijn de APK klaar gaan maken en heb ik binnenkort weer zeer degelijk vervoer!! Very Happy

Gewoon doen, zo te horen is dit een prima BX. Van voren willen BX-en nog wel eens omhoog blijven staan, dit duidt meestal op stroeve veerpoten voor. Kan op zich best mee gereden worden, gaat alleen wat ten koste van het veercomfort. Een drupje LHM of een spuitje teflon-spray in de gaatjes bovenin de voorpoten geeft meestal wel wat verlichting, al is dit slechts een tijdelijke maatregel. Hebben een heleboel BX-en last van maar is absoluut geen afkeurpunt of zo.  Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 mei 2007 02:29 PM
  [ # 57 ]
winnetou schreef:

Gewoon doen, zo te horen is dit een prima BX.

Die conclusie zou ik (nu) nog niet willen trekken…we weten immers nog weinig van hem af. Cool
Pas als je hem een paar maanden hebt…en er enkele duizenden km’s mee hebt gereden kun je daar iets over zeggen.

JXR…heb je hem GOED warm gereden en toen bij stationair draaien voorzichtig de radiateurdop los gemaakt en gekeken of het er rustig uitzag….dus of ie toevallig een lekke koppakking heeft ?

Komt namelijk nog weleens voor bij deze 1.8 Tzd-turbo’s. Confused
Koppeling goed ?....trapt het pedaal niet erg zwaar…want hij zit wel tegen de stand aan waarbij die versleten zou kunnen zijn….en dat is een duur grapje als je het moet laten doen.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 mei 2007 02:43 PM
  [ # 58 ]

Och, bij een BX met een paar ton op de teller is altijd wel iets te vinden. Maar je hebt wel gelijk, niet te snel conclusies trekken. Het ging me met name om die veerpoten. Doet de mijne ook altijd na een half dagje, dan is de achterkant gedaald maar de voorkant staat nog omhoog, net een hondje die op haar hurken zit.  Laughing

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 02:57 PM
  [ # 59 ]

Ik zit me eigenlijk net te bedenken dat ik de vering nog wel in de laagste en hoogste stand heb gezet en toen kwam ie wel 100% omlaag!!

Maar goed, als het in ieder geval niet duid op defecten dan is bij deze de keuze al gemaakt. De auto moet wel 1000 euro kosten, maar ik wil nog heel even met meneer overleggen of er iets van de prijs af kan gezien de 3,5 ton. Maar ook al moet ie wel de volle mep kosten, ik kan ‘m niet laten staan. Hij is al zoveel netter dan de vorige BX waar ik naar ben wezen kijken en rijd gewoon echt vele malen lekkerder!

Het doet me echt goed dat ik binnenkort waarschijnlijk in bezit ben van deze auto. Eindelijk weer een lekker saaie goedkope toerbak waar je meer in kan doen dan alleen autorijden Wink

Ook ben ik zeer optimistisch over de verkoper. Normaal heb ik het er niet zo op om een ‘turkenbak’ te kopen. Maar meneer was beduidend netter dan de meeste verkopers die ik in al die jaren al heb leren kennen en sprong ook bijzonder netjes met de auto om! En misschien nog wel belangrijker: alle delen in z’n verhaal klopten, dat wil ook nog weleens de mist in gaan!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 mei 2007 10:55 PM
  [ # 60 ]

Niet alleen de vering is belangrijk, maar natuurlijk (en vooral) de motor, bak, koppeling, aandrijfassen e.d.

Dus controleer dat ook goed voordat je hemt koopt…en ga er eerst een flink stuk mee warm rijden, zet hem dan draaiende stil bij een pomp of zo, zet hem in de hoogste stand en kijk er dan onder of hij nergens olie en/of LHM lekt.
En als ie dan toch in de hoogste stand staat, ga er dan een meter of 10 achter staan en kijk of de achterwielen goed verticaal staan (niet / \ ).

Succes Wink

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook