Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Al vanaf het begin dat ik m’n auto (Xantia break, type 2, bj 2000) heb (nu 4 maanden) merk ik dat de afstandsbediening sleutel maar net aan werkt. Als ik de achterklep open moet hebben, dan moet ik de sleutel praktisch tegen de achterruit houden om te ontgrendelen (vergrendelen zelfde verhaal). Ik weet dat de sensor bij het binnenspiegel in de buurt zit.
Vanochtend werkte de afstandsbediening echter helemaal niet meer, zowel sluiten als openen, naast het bestuurdersportier. Vanavond even gekeken, batterijtje eruit, contact bijgebogen en (zelfde batterijtje) er weer in, printje los even geprobeerd, werkt tot op zo’n 5 meter achter de auto !!!! Toen weer ingebouwd in de sleutel en zelfde verhaal, halve meter achter de kofferklep is de drempel waar het wel of niet meer werkt.
Om Herman Finkers te quoten : Wat dempt zo’n sleutel hé ?
Is er een mogelijkheid om het signaal te “boosten”, door een extra draadje ergens op te solderen die dan als antenne dient ?
Wat ik ook af en toe merk is dat de auto af en toe spontaan vergrendelt, terwijl de sleutel in m’n jaszak zit en deze op dat moment nergens tegenaan stoot ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Los contact (CQ te vaak gevallen)
ff iemand die kan solderen alles even na laten lopen.
Ik had het zelfde met m’n CV van m’n 2de xantia. Dat was dan wel een type 1 maar had precies de zelfde elende.
Alles na-getipt en voila.. perfect.
Kan er naast zitten maar het klinkt wel zo als ik had.
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Had een paar foto’s beloofd, bij deze :
Op zich doet de sleutel het vrij consequent op dezelfde afstand altijd, alleen valt het op dat zonder behuizing het bereik 2,5 keer verder is…..
Ik kan wel solderen, maar bij dit gepriegel, maak ik zeker meer kapot dan dat ik ermee oplos…... Een draadje eraan solderen durf ik echter wel.
Andere suggesties ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
probeer je andere sleutel eens
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb maar een sleutel met afstandsbediening, de andere is een gewone.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
bartjes schreef:Ik heb maar een sleutel met afstandsbediening, de andere is een gewone.
ok raar ik heb er 2 bij de auto gehad maar kan zijn dat deze is bijgemaakt
Moet bijgemaakt zijn.
Ik heb laatst 2 nieuwe sleutels besteld na ook dat probleem gehad te hebben. Was voor 80 euro klaar met inleren, werkt weer perfect
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het zal inderdaad een los contactje zijn. Bij mij is nog niet zo lang geleden een van de twee witte microswitches afgebroken. Heb ik een collega op de service-afdeling even laten bijstippen met (loodvrij dus RoHS compiant ) soldeertin. Daarna deed ze ‘t weer als vanouds.
Problemen met bereik heb ik alleen als de batterij leeg is..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!