Betreft weer de gti. Van de bx-en waar ik in gereden heb en nog steeds in rij duurt het bij deze wel erg lang voordat ie ‘s morgens om hoog komt. Ook blijft het waarschuwingslampje erg lang aan. Bollen zijn goed, incl voorraadbol en veert verder ook wel goed maar vroeg me af hoe dit kwam. LHM is op peil en vorig jaar vernieuwd.
Verder is de vering ook wel een beetje nerveus af en toe. Met de voet op de rem of tijdens een tijdje wachten in neutraal wil ie soms gewoon een eindje inzakken en vervolgens weer omhoogkomen. Na het afzetten van de motor zakt de auto ook erg snel door, vooral aan de achterkant. Ook iets wat ik niet in deze mate herken uit andere bx-en (behalve iets inzakken achter bij stevig remmen).
Heeft de abs hier soms invloed op?
ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
hel1 schreef:ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V
ABS doet pas wat als één van de wielen dreigt te blokkeren wanneer er geremd wordt. Anders doet het helemaal niets.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb precies dezelfde problemen als jij beschrijft en ben erg benieuwd naar de reacties…
Groet, Venom
Ride to live, live to ride
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Kijk ook eens in het draadje over hydrauliek, daar is al heel veel in beschreven.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zou de opbrengst van de HD-pomp of een hoge retourstroom (interne lekkage?) hier iets te maken mee kunnen hebben ?
Ohh edit, deze kan natuurlijk naar hydrauliek
hel1 schreef:ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V
Ik kon het me ook al niet voorstellen maar wie weet…Andere suggestie zijn welkom natuurlijk…
mvbbx schreef:hel1 schreef:ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16VIk kon het me ook al niet voorstellen maar wie weet…Andere suggestie zijn welkom natuurlijk…
Snel inzakken kan alleen maar wijzen op een (retour)lekkage; te weinig opbrengst v/d pomp kan daarop niet van invloed zijn, óf je moet bijna alleen lucht rondpompen.
Ich bin ein Breaker
Na het vervangen van de snaar van de HD pomp lijkt het iets beter, komt sneller omhoog en lampjes gaan eerder uit. Het snel inzakken en nerveuze gedrag stationair is er nog steeds . Dit wil zeggen dat hij stationair draaiend om de paar seconden staat te sissen met een tik aan het eind en z’n kont laat zakken. Schoonmaken van de filters resulteerde in een week langer op hoogte blijven(na afzetten motor) en minder sissen en tikken maar het is weer terug. Zelf denk ik aan
- slechte hd pomp, levert te wenig vermogen; raar want st.bekrachting e.d. werken goed
- drukregelaar, vervuild, hoe schoon te maken?
- interne vervuiling, echter olie zag er fris uit, is vorig jaar nog vernieuwd en de filters waren niet echt vies
Iemand nog meer suggesties?
Zijn de hoogteregelaars nog goed?
Mijn Xantia doet hetzelfde en de opmerking van mijn monteur was hoogteregelaar.
Eens een DS altijd een DS.
Volgens mij wel, hij wisselt redelijk vlot van de ene naar de andere hoogte stand. Wel heeft ie moeite na belasting (bijvoorbeeld op de neus leunen) om weer op hoogte te komen.
Dat probleem klinkt bekend. Als ik mijn BX een uur laat staan ligt de kont al op de grond, na een nacht staan ligt ie volledig op de grond. Wanneer ik start gaat eerst mijn hydraulieklampje (5sec) branden, daarna komt de neus omhoog.. Vervolgens gebeurt er even niks en komt de achterkant pas tot leven.
Mijn voorraadbol is dood, dus dat heeft waarschijnlijk invloed, verder verdenk ik mijn remservo erop, gezien de achterkant nogal snel zakt en de remmerij in de achtervering zit verweven. Ik zou zeggen: kijk eens naar de lekretour van de remservo.
Kijk eens met draaiende motor in het lhm reservoir, of ie bellen in het reservoir staat te pompen.
Als dit het geval is zuigt ie op de aansluitingen van de toevoer naar de pomp lucht aan.
Kan dus aan reservoir-zijde zijn of op de pomp zelf.
Lucht in de dempingskanalen van de hoogteregelaar maakt de vering ook nerveus.