Kent iemand eigenlijk dat verhaal (historie) van het *vergeten gordel* lampje ?
Ik zat net in mijn TZD, met Renz naast me (even boodschap doen) en toen vertelde ik hem toevallig dat verhaal van jouw lampje .....hij keek eens op mijn plaatje en zag daar inderdaad vaag een mannetje met gordel….nu vraag ik me af…..heeft dat plaatje er ook al op type 2 gezeten (dus vanaf eind 1986)...of is het pas ingevoerd bij Type-3…en waarom is het dan bij geen enkel type werkend geweest ?
Of heb ik iets over het hoofd gezien en zit het bijvoorbeeld wel in de GTI 16V of zo ?
Hoe gek het ook klinkt, maar ik vergeet nog weleens mijn gordel om te doen, dus zou het wel wat voor mij wezen. ops:
Bram schreef:
Ik zat net in mijn TZD, met Renz naast me (even boodschap doen) en toen vertelde ik hem toevallig dat verhaal van jouw lampje .....hij keek eens op mijn plaatje en zag daar inderdaad vaag een mannetje met gordel….nu vraag ik me af…..heeft dat plaatje er ook al op type 2 gezeten (dus vanaf eind 1986)...of is het pas ingevoerd bij Type-3…en waarom is het dan bij geen enkel type werkend geweest ?
Of heb ik iets over het hoofd gezien en zit het bijvoorbeeld wel in de GTI 16V of zo ?
Hoe gek het ook klinkt, maar ik vergeet nog weleens mijn gordel om te doen, dus zou het wel wat voor mij wezen. ops:
Koop een Volvo, die beginnen altijd te piepen…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram, ik ken ook de historie niet. Wel weet ik dat het in een type 2 ook zat. Ik heb namelijk het paneeltje uit mijn 16TRi van 1987 nog liggen en daar is ook ruimte voor een lampje.
Als je ook een lampje wil, zoek dan even op de sloop naar een gordelsluiting van een Volvo 440 waar de gordel van een BX in past, en scoor even een lampje wat in het paneeltje kan en regel een draadje van ongeveer 3 meter. Enige nadeel is dat je gordelsluiting dan wat hoger uitkomt maar het is wel een heel klein klusje om in te bouwen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat van die Volvo 440 had ik al gelezen ja….en ik zou het geen probleem vinden als die gordelsluiting wat hoger zit want met die nep-middenarmsteun heb ik toch al vaak moeite met het vinden van de gordelsluiting.
Als ik het goed begrepen heb wordt dat lampje dus via de MIN aan of uitgezet….druk je de gordel erin dan wordt het contact onderbroken ?
En de + continue op het lampje ?
Dat zou ik nog wel kunnen knutselen, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Dat van die Volvo 440 had ik al gelezen ja….en ik zou het geen probleem vinden als die gordelsluiting wat hoger zit want met die nep-middenarmsteun heb ik toch al vaak moeite met het vinden van de gordelsluiting.
Als ik het goed begrepen heb wordt dat lampje dus via de MIN aan of uitgezet….druk je de gordel erin dan wordt het contact onderbroken ?
En de + continue op het lampje ?Dat zou ik nog wel kunnen knutselen, denk ik.
Ja dat klopt, precies zo En het draadje kan je zo in de stekker duwen, de contactjes zitten er al. Het is zo’n systeem met een soort weerhaakjes in de stekker.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
goed bezig met je bx!
leuke foto’s ook allemaal, ziet er erg goed uit
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dank je Daan88!
Dan nog een vraagje: mijn auto veert prima, echter wanneer hij een nacht heeft gestaan is het niet de achterkant maar de voorkant die als eerste iets inzakt De achterkant komt na een dag of 2 ook wel een stukje naar beneden, maar de voorkant ligt als eerste op straat.
Ook als ik met de hendel de auto laat zakken, zakt eerst de voorkant en daarna de achterkant. Als ik de auto in de hoogste stand zet is de achterkant ook als eerste helemaal boven.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat verklikker lampje van je gordel zal wel erin zitten omdat dit in sommige landen verplicht is/was. Weet zo niet welke maar denk, omdat volvo t standaard heeft, zweden iig.
Was voor Citroën waarschijnlijk goedkoper om het schermpje geschikt te maken voor t verklikkerlampje, dan voor bepaalde markten een aangepast schermpje te produceren. Lang leve de massaproductie!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Weet niemand iets zinnigs te zeggen over mijn hydraulisch systeem? (zie 1 na laatste bericht op de vorige pagina)
Eveneens ben ik tevens ook.
Hey Knäckor,
Ik heb helaas geen antwoord op je hydrauliquevraag. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien dat de voorkant eerder zakt dan de achterkant.
Ik vraag me wel af hoe je adals (achterdraagarmlagers) zijn. Wellicht zit er iets stroef bij de achterdraagarmen, wat ervoor zorgt dat ie nauwelijks inzakt van achteren.
knäckor schreef:16TRS automatic type 1
Dat is grappig, Die 16 TRS automatique uit 1986 staat daar al heel lang. Er wordt wel mee gereden, maar hij staat altijd op ongeveer dezelfde plek. En dat is best knap, want het is daar heel lastig parkeren op de Rue de l’Amiral de Coligny (het begin van de Rue du Louvre), met op jouw foto links op de achtergrond een stukje van het Louvre.
Toen ik in 2000 in Parijs woonde, zag ik ‘m ook vaak staan, en ik heb ‘m in november 2004 zelf eens gefotografeerd. Jammer dat het toen donker was: —> klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Hey Knäckor,
Ik heb helaas geen antwoord op je hydrauliquevraag. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien dat de voorkant eerder zakt dan de achterkant.
Ik vraag me wel af hoe je adals (achterdraagarmlagers) zijn. Wellicht zit er iets stroef bij de achterdraagarmen, wat ervoor zorgt dat ie nauwelijks inzakt van achteren.
knäckor schreef:16TRS automatic type 1
Dat is grappig, Die 16 TRS automatique uit 1986 staat daar al heel lang. Er wordt wel mee gereden, maar hij staat altijd op ongeveer dezelfde plek. En dat is best knap, want het is daar heel lastig parkeren op de Rue de l’Amiral de Coligny (het begin van de Rue du Louvre), met op jouw foto links op de achtergrond een stukje van het Louvre.
Toen ik in 2000 in Parijs woonde, zag ik ‘m ook vaak staan, en ik heb ‘m in november 2004 zelf eens gefotografeerd. Jammer dat het toen donker was: —> klik!
Wat grappig, je weet hem gewoon precies te staan, 600 km verderop. Ik erken in jou mijn Citrofiel-meerdere Hij zag er van binnen niet zo top meer uit trouwens. Hoe was dat eigenlijk om in Parijs te wonen? Ik vind Parijs een mooie stad, maar ik zou er niet willen wonen.
Even over de draagarmlagers; ik had daar ook aan gedacht, maar dan zou de achterkant toch ook stroef omhoog gaan vanuit de laagste stand? De achterkant komt ook als eerste omhoog als je hem hebt laten zakken. En de wielen staan ook nog mooi recht.
Eveneens ben ik tevens ook.
Hoe is het als je met de hoogtehandel speelt? Uiteraard niet meteen vanuit de hoogste stand naar de laagste stand laten zakken, maar als ik jou was zou ik eens een beetje ermee spelen, om het een en ander wat los te krijgen.
Wonen in Parijs is heel erg anders dan in Nederland, maar daar hebben we het wel eens over tijdens een meeting ofzo, anders gaan we een beetje offtopic. ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Hoe is het als je met de hoogtehandel speelt? Uiteraard niet meteen vanuit de hoogste stand naar de laagste stand laten zakken, maar als ik jou was zou ik eens een beetje ermee spelen, om het een en ander wat los te krijgen.
Wonen in Parijs is heel erg anders dan in Nederland, maar daar hebben we het wel eens over tijdens een meeting ofzo, anders gaan we een beetje offtopic. ops:
Ik heb al een beetje gegymnastiekt, zo’n 10 keer omhoog en omlaag, niet echt verschil, misschien nog maar eens 20 keer doen. En waarom beter niet meteen vanuit de hoogste stand naar de laagste stand gaan?
Eveneens ben ik tevens ook.
Sja, sommigen doen het wel, maar ik durf het eigenlijk nooit. Je BX zakt echt een heel eind en ploft op de grond neer.
Bedenk ook dat je BX in de hoogste stand veel LHM in de leidingen heeft zitten. Als je dan de handel ineens naar beneden laat zakken, moet de LHM met een noodvaart door de retourleidingen terugspoelen naar het reservoir. Ik vraag me af of dat goed is voor de druk die er op de diverse leidingen komt te staan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Sja, sommigen doen het wel, maar ik durf het eigenlijk nooit. Je BX zakt echt een heel eind en ploft op de grond neer.
Bedenk ook dat je BX in de hoogste stand veel LHM in de leidingen heeft zitten.Als je dan de handel ineens naar beneden laat zakken, moet de LHM met een noodvaart door de retourleidingen terugspoelen naar het reservoir. Ik vraag me af of dat goed is voor de druk die er op de diverse leidingen komt te staan.
Precies…..en dat kostte me 2 weken geleden een retourleiding van de veerpoot.
Ik had hem van de rijstand in 2 trappen in de hoogste stand gezet (wat gewoon moet kunnen natuurlijk)...maar toen knapte hij.
Tsja….ouwe BX’en moeten we zo onderhand een beetje taktisch behandelen zeg maar