2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Opboren veerbol gevaarlijk?
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 april 2007 08:20 PM
  [ # 16 ]
karel schreef:
DigiDaan schreef:
Peteryed schreef:
citroenc2 schreef:

in plaats van opboren kan je ook gewoon nieuwe bollen kopen scheelt ook al heel veel
en waarom zou je dingen aan de auto veranderen citroen heeft het niet voor niets zo ontwikkeld Wink

Ben ik niet helemaal met je eens. Ze maken ook een hoop stugger voor meer verkoop.

Ik kan me nog prima herinneren dat de Xantia PhII (1.8i16V) een stuk stugger veerde dan de PhI die we daarvoor hadden (1.8i)..

Een stugger geveerde auto is beter controleerbaar bij hogere snelheden.

Dat klopt, maar ik denk dat de gemiddelde Citroën-rijder niet echt een hardrijder is. Ikzelf in ieder geval niet. En de wel-hardrijders onder ons laten niet hun veerbollen opboren. Het is heel erg persoonlijk. Ik ga het wel laten doen in ieder geval, ik heb het liefst dat mijn auto zo deint als een oude Amerikaan Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 07 april 2007 08:22 PM
  [ # 17 ]

Ach, van mij zou de v6 wel eens stuk zachter mogen, maar het is ook gewoon een heerljik scheurijzer. Daar heb ik haar tenslotte deels voor. Anders had ik net zo goed een zilveren 16v kunnen kopen…
Voor mij dus geen comfortbollen onder de xm!
En onder een xsara gaat het zo moeilijk Rolling Eyes

Xsara_Coupe

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 07 april 2007 08:35 PM
  [ # 18 ]

Ik rijd eigenlijk altijd in de sportstand, ze mogen van mij juist wel wat stugger… Rolling Eyes

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 07 april 2007 08:40 PM
  [ # 19 ]
Ijs schreef:

Ik rijd eigenlijk altijd in de sportstand, ze mogen van mij juist wel wat stugger… Rolling Eyes

Shocked Dan moet je maar een vectra kopen… Wink
En wat is dat nou in je onderschrift? Nu de xm al weer zat? Shocked

Xsara_Coupe

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 07 april 2007 09:07 PM
  [ # 20 ]
Ijs schreef:

kun je beter de stekker van de hydractief computer eruit trekken.
Dan is ie altijd hard, en veert ie alleen mog maar via de hoekbollen, met hele kleine gaatjes.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 april 2007 12:42 AM
  [ # 21 ]
citroenc2 schreef:
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:

dat ben ik niet helemaal met je eens af en toe kom je wel degelijk slechte stukken weg tegen buiten de stad
ik denk als ik mijn veer systeem ook had aangepast met opboren dat ik door mijn ongelukje in belgie er toch heel wat meer schade zou hebben opgelopen dan nu het geval was

Leg eens uit wat voor ongelukje? Behalve dat het veerssysteem een stuk soepeler wordt gaat de auto echt niet meer heen en weer veren.
Patrick

zo 2 jaar geleden een zeer groot gat in de weg van ongeveer 50 bij 100 bij 10 cm diep waarbij er een velg doormidden was gescheurd en een band verloren is gegaan
toen de klap er was voelde ik duidelijk dat de auto toch een behoorlijke smak kreeg op de veerbol en veering vandaar de opmerking wat zou het doen als de bol was opgeboort en dus veel soepele was

Ik denk dat er weinig verschil zou zijn geweest in beide gevallen. Bij de comfortbollen ga je makkelijker tot het eind van de veerweg, da’s het enige verschil.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 08 april 2007 12:46 AM
  [ # 22 ]
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:

dat ben ik niet helemaal met je eens af en toe kom je wel degelijk slechte stukken weg tegen buiten de stad
ik denk als ik mijn veer systeem ook had aangepast met opboren dat ik door mijn ongelukje in belgie er toch heel wat meer schade zou hebben opgelopen dan nu het geval was

Leg eens uit wat voor ongelukje? Behalve dat het veerssysteem een stuk soepeler wordt gaat de auto echt niet meer heen en weer veren.
Patrick

zo 2 jaar geleden een zeer groot gat in de weg van ongeveer 50 bij 100 bij 10 cm diep waarbij er een velg doormidden was gescheurd en een band verloren is gegaan
toen de klap er was voelde ik duidelijk dat de auto toch een behoorlijke smak kreeg op de veerbol en veering vandaar de opmerking wat zou het doen als de bol was opgeboort en dus veel soepele was

Ik denk dat er weinig verschil zou zijn geweest in beide gevallen. Bij de comfortbollen ga je makkelijker tot het eind van de veerweg, da’s het enige verschil.
Patrick

ik denk dat je juist dan wel verschil heb omdat je veel eerder aan je eind ben dus veel meer kracht op je auto krijgt met zoiets Confused

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 april 2007 12:51 AM
  [ # 23 ]
citroenc2 schreef:

ik denk dat je juist dan wel verschil heb omdat je veel eerder aan je eind ben dus veel meer kracht op je auto krijgt met zoiets Confused

We zullen het niet te weten komen denk ik. Vergeet echter niet dat tijdens duurtests de auto’s het veel zwaarder te verduren krijgen dan een Route Dégradée uit België.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 april 2007 02:41 AM
  [ # 24 ]
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:

We zullen het niet te weten komen denk ik. Vergeet echter niet dat tijdens duurtests de auto’s het veel zwaarder te verduren krijgen dan een Route Dégradée uit België.
Patrick

Nou… zou het echt?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 april 2007 02:43 AM
  [ # 25 ]
knäckor schreef:

Dat klopt, maar ik denk dat de gemiddelde Citroën-rijder niet echt een hardrijder is. Ikzelf in ieder geval niet. En de wel-hardrijders onder ons laten niet hun veerbollen opboren. Het is heel erg persoonlijk. Ik ga het wel laten doen in ieder geval, ik heb het liefst dat mijn auto zo deint als een oude Amerikaan Smile

Eh, waarom rijdt je dan in een TZD Turbo break… voor de stoplichtsprints? En hoezo zou een Cit-rijder niet hard rijden? Juist v/a 140+ begint het HP gevoel echt te overheersen, dat is al zo bij de 1400 maar bij de TZD Turbo break - jummie…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 08 april 2007 10:31 AM
  [ # 26 ]
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:

Patrick

Patrick

Op deze manier is de A klasse ook aan zijn eind gekomen met de elandproef. Het gaat om extremen en natuurlijk komt het niet veel voor maar wel het overwegen waard. Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 april 2007 02:44 PM
  [ # 27 ]
karel schreef:
knäckor schreef:

Eh, waarom rijdt je dan in een TZD Turbo break… voor de stoplichtsprints? En hoezo zou een Cit-rijder niet hard rijden? Juist v/a 140+ begint het HP gevoel echt te overheersen, dat is al zo bij de 1400 maar bij de TZD Turbo break - jummie…

Ik denk dat als je een poll zou houden, dat daar dan uit zou komen dat de gemiddelde Citroën-rijder geen hardrijder is. En daarmee bedoel ik niet altijd 100 rijden op de snelweg, ik bedoel niet de grenzen van de auto opzoeken en op die grens gaan rijden. Ze zijn er wel, zat zelfs Very Happy , maar gemiddeld denk ik dat het meevalt.

En ik rijd TZD-Turbo ten eerste omdat ik wat vermogen over wil hebben. Ik wil hard op kunnen trekken maar dat wil niet zeggen dat ik dat altijd doe. Een enkele keer wil ik hard rijden op de snelweg, maar meestal houd ik me redelijk aan de snelheid. Ik wil vlot kunnen inhalen wanneer ik dat nodig vind. Daarbij komt nog dat een ongeblazen TZD break niet bestaat. Ik wilde een BX, break, diesel en luxe. Dan kom je in een TGD terecht en dat vind ik persoonlijk een bijzonder lullige uitvoering.

Trouwens, soms is een stoplichtsprintje wel leuk, maar zo snel is de TZD tubo ook weer niet. En daarbij, ik ben geen bekeerde Golf-rijder Rolling Eyes

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 08 april 2007 05:16 PM
  [ # 28 ]
knäckor schreef:

....Daarbij komt nog dat een ongeblazen TZD break niet bestaat. Ik wilde een BX, break, diesel en luxe. Dan kom je in een TGD terecht en dat vind ik persoonlijk een bijzonder lullige uitvoering.

Nou…..dat ben ik niet met je eens hoor Wink

De laatste serie’s TGD breaks (93 en 94) en vooral die uit 94…zijn vaak (zo, niet altijd) met STB, 2 elect. ramen, CV e.d. uitgevoerd, omdat hij als enige BX nog in 1994 is gemaakt als alternatief voor de toen net nieuwe Xantiarijders (1993) waar nog geen Break van te leveren was. Cool

Ik heb er (zoals bekend) zelf eentje gehad uit 94 en die had ook die optie’s….het enige wat hij mist zijn de 2 electr ramen achter en daar viel best mee te leven.
Nog een voordeel is dat de laatste BX diesels al de nieuwe HD pomp hadden van de Xantia waardoor de STB een stuk lichter gaat dan die met de oude BX pomp (en dat heb je zelf gevoeld) Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 april 2007 06:25 PM
  [ # 29 ]

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, en over smaak valt niet te twisten. Ik vind een TGD geen mooie auto, rottige stoelen met lelijke bekleding, vaak zonder stuurbekrachtiging, zonder eletrische ramen achter en ik vind de buitenkant niet zo mooi. Niet zo mooi als de TZD (turbo) in ieder geval. Misschien zaten de laatsten wel vol met opties, maar er zijn ook zat TGD´s zonder. Ik wil verder geen discussie over het wel of niet mooi/geschikt zijn van een TGD, het is gewoon niet mijn auto.

Met Xantiapomp stuurt inderdaad een stuk beter Very Happy maar dat staat buiten kijf. Bovendien is een Xantiapomp geen standaard kenmerk van een TGD.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 april 2007 11:06 PM
  [ # 30 ]

Re: Opboren veerbol gevaarlijk?

Bram schreef:

Xantia en BX rijders willen natuurlijk het liefst ‘t DS-gevoel in hun Citroen hebben Razz

Herstel: sommige Xantia en BX rijders willen dat.

Ik vind een goed verende BX meer dan comfortabel genoeg. Dat deinigere is wel leuk in een GS die toch niet harder kan dan 150, maar voor een beetje serieuze stabiliteit bij snelheden van rond de 160(+) met zijwind is het een stuk minder prettig.

Als je houd van een deinerige weke veerkakakterstiek dan is er volgens mij weinig mis met opboren ipv specifieke comfortbollen, maar wees je wel bewust van de keerzijde. Als de vering te gemakkelijk doorslaat op de aanslag dan is het middel erger dan de kwaal. Vooral op drempels heb je dat al snel.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook