1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Rotte banaan
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 april 2007 12:42 AM

Ik ben weer eens aan het vernieuwen geslagen. Afgelopen weekend naar Chyparse voor nieuwe stoelen en achterbank, portierschermen had ik die week al bij Auto-renaisance gehaald. De vaal en versleten bruine bekleding wordt eindelijk vervangen door net gerestaureerde blauwe, mooi passend bij de AC 632 kleur van de auto.
Bij Chyparse ook nog nieuwe wasbordjes voor de C-stijlen gehaald en omdat ik toch ook al bij Sanders was, hier een nieuwe hoedenplank-bekleding.
Aan de slag dus, gehele achterkant gedemonteerd (schermen, achterklep, achterruit, bananen, wasbordjes) (foto’s volgen) en wat roest bijgewerkt op de C-stijlen.
TIP: Als je een kruiskop-schroef dol draait, geen paniek, pak een dremel, slijp in de kop een groef en schroef ‘m los of vast met een platte schroevendraaier.

Nu heb ik vanavond thuis de wasbordjes losgehaald van de bananen, veel WD40 gebruikt, maar toch braken bij 1 banaan beide boutjes af. De stompjes waren misschien nog lang genoeg, maar ik zag door de roest de schroefdraad niet meer. Ik krijg er geen moer meer (recht) op…...
Wie heeft een oplossing ? Kunnen er nieuwe boutjes in de banaan gezet worden ? Hoe ?

Hellup…., wil 2e paasdag wel meedoen aan de toertocht in Limburg…...

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 april 2007 01:15 AM
  [ # 1 ]

snijplaatjes aanschaffen en dan ff opnieuw draait snijden.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 06 april 2007 03:01 AM
  [ # 2 ]

Je kunt ze idd uit de banaan krijgen. (ik denk aan voortbehandelen met kruipolie (geen w40 dus), plat vijlen en met hele goede tang eruit draaien ?

Pas op het terugdraaien. Dan draai je makkelijk een deuk aan de buiten/bovenkant van de banaan.  eeuwig zonde! (ervaring mee idd..)

.komma

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 april 2007 11:17 AM
  [ # 3 ]

Onder het motto: er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden….

Wat is de banaan?
En de vervolgvraag: moet ik daar nog naar kijken bij mijn eigen wagen?

knuffel

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 06 april 2007 11:33 AM
  [ # 4 ]

Confused

tja, als je graag naar je eigen banaan wilt kijken… kan. Maar ik geloof dat dit wel een hele bijzondere banaan is.  Shocked 

Razz

.komma

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 april 2007 11:54 AM
  [ # 5 ]
vlietmansje schreef:

Onder het motto: er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden….

Wat is de banaan?

Ook ik heb nog nooit eerder van een banaan bij de DS gehoord. Bij de 2CV wordt met de banaan de 2e demper van de uitlaat bedoeld. Als ik het draadje volg, dan denk ik dat ze het over het kofferbak scharnier hebben.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2007 12:21 PM
  [ # 6 ]

Ik zou een moertje op het stompje lassen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2007 01:12 PM
  [ # 7 ]

Trompetten zijn de houders van de knipperlichten. Bananen zijn je kofferscharnieren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2007 02:03 PM
  [ # 8 ]

Gevaar is wel bij uitboren dat je meer schade doet. het boutje is van staal, de banaan van aluminium. Als je uitschiet ben je de l*l. Ik prefereer de lasmethode!

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 april 2007 12:38 AM
  [ # 9 ]

Ik heb de discussie van vanochtend even gemist. Heb op m’n werk met een collega weer nieuwe M5 draad erop getapt. Genoeg dat een moertje erop hecht. Ik had deze oplossing gisteren voor het posten al in gedachte, maar dacht dat de ruimte te smal was om er met een snijplaat bij te kunnen.

De reden van het probleem was puur dat ik nieuwe wasbordjes had en bij het demonteren van de oude braken de draad-einden dus af….

Bedankt, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 april 2007 01:04 AM
  [ # 10 ]

Alvast wat foto’s van de werkzaamheden :

Hier zie je toevallig ook goed dat de LPG aansluiting best naast de benzine aansluiting past. Ik heb wel een benzinedop zonder sleutel (deze is namelijk dikker). In deze configuratie kan ik alle europeesche aansluitingen aan. Mocht je dit ook willen (laten) doen, let hier dan op.
nieuwe gave bekleding. Zoals je ziet heb ik luidsprekers erin zitten. Hiervoor waren al twee grote gaten in het staal geboord. Ik heb 4 kleine stukjes hout onder elke schroef zitten zodat de bekleding niet wordt ingedrukt. Hetzelfde geldt voor de rolgordels (nog niet gemonteerd op de afbeelding) welke met M12 bouten vastzitten op de hoedenplank. Ik heb aan elke kant een M14 moer onder de bekleding zitten om ook de rolgordel-unit niet de bekleding te laten indrukken.

Nog wat vreemde roestplekken op de C-stijlen bijgewerkt :

lijkt op een aantal platen die af fabriek zonder behandeling op elkaar waren gepunt-last….. Hammerrite doet wonderen…

Groetjes, morgen waarschijnlijk de rest weer in elkaar zetten zodat we 2e paasdag in Limburg aan de toertocht (DS club, regio zuid) mee kunnen doen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 april 2007 01:06 AM
  [ # 11 ]
ID Super schreef:

En Vlietmansje: Rectificatie: laat absoluut zitten; wat goed zit, moet je goed laten zitten.

ID Super!!!!

Mee eens, hoor! Heb al eens met die trompetten liggen klooien wegens APK afkeur van een van de knipperlichten, brandde minder fel als de andere….
Bleek slecht massa-contact te zijn in de trompet: via club nagemaakt beugeltje gekocht om eea weer te herstellen.
Niet zo moeilijk, wel priegelen…

knuffel

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 april 2007 12:09 AM
  [ # 12 ]

Klopt, normaal laat ik ook vast zitten wat niet los hoeft, dit wat echter een mooie gelegenheid, combinatie nieuwe hoedenplank bekleding en nieuwe wasbordjes. Als jullie niet digitaal kwijlen over m’n nieuwe stoelen (via Chyparse), dan kijk maar eens naar de volgende foto’s :


Het stuur wordt hopelijk binnenkort vervangen door een gewonden exemplaar.
In de rest van de portieren zitten nog de originele vale licht-bruine portierschermen. Ik heb deze via Auto-renaisance gekocht en in 1 portier geplaatst om uit te proberen qua kleurstelling. Op de foto lijkt het donkerder als in werkelijkheid.

Inmiddels is de auto ook weer afgemonteerd, heb echter geen foto’s meer van de nieuwe wasbordjes. Maandag wil ik wel de club toertocht gaan rijden in Limburg, jullie kunnen de voiture dan live zien.

Groetjes, en wellicht tot maandag,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 april 2007 12:18 AM
  [ # 13 ]

Prachtig!

Even een kleine opmerking: bij mijn DS zit de asbak in de rechtervoorstoel?

En voor de rest: zuinig zijn, en misschien bij parkeren in de felle zon iets over de achterbankleuning leggen?

knuffel

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 09 april 2007 01:33 AM
  [ # 14 ]

Asbakje kan inderdaad mis zijn gegaan, we hebben de grijze schermen van de oude stoelen overgezet. Hierbij wist ik niet meer aan welke kant het asbakje moest…. Er wordt toch niet gerookt in de auto, vandaar dat ik me er niet aan kan storen. In uiterste geval kan ik de stoelen omwisellen en de draaiknoppen verplaatsen. Zuinig zijn gaat wel lukken. De DS staat normaal in de garagebox, en ik heb een zonwering voor de achterruit.

Groetjes, en wellicht tot morgen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 april 2007 11:18 AM
  [ # 15 ]
bartjes schreef:

Groetjes, en wellicht tot morgen.

Ja hoor: wij zijn aan het inpakken en zorgen ervoor omstreeks 13.30uur in Lelystad te zijn…
Wij rijden een licht beige DSuper van 1972 (zonder typeaanduiding op de klep) met oker bekleding, beetje shabby wagen, maar wordt aan gewerkt. zullen we maar zeggen!
Rob.

knuffel

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook