Hallo,
Ik heb een Xantia te koop zien staan. Het is een 98-er 1.8 16V op gas.
Wat vraagjes, want ik ben niet bekend op het Xantia-gebied.
- Is deze motor goed geschikt op lpg?
- Kleppen stellen met deze 16-klepper. Is dat een klusje wat te doen is?
Dus ook met kleptuimerlaars of is het hier moeilijker?
- Heeft de motor een ditr. riem of ketting?
- Aandachtspunten?
De aangeboden voiture heeft 160.000 km gedraaid. Ik zie net een topic met zeer hoge km.standen.
Affijn, liever de eerste info van het forum dan van de dealer.
En..prettige dagen vast!
Dyna Z1: Tout alu.
ok even de antwoorden
deze motor is zeer goed geschikt voor lpg
de 16v heeft zelfstellende kleppen dus kleppen stellen hoeft niet meer
de auto heeft een riem en die moet elke 120000km of 6 jaar vervangen worden
is het een break of berline
heb je ook een link naar de auto
Het is een berline. Mooie kleur, rouge lucifer, met andere velgen. Staat in Den Bosch. Ik twijfel nog..Wegenbelasting is wel 160 euros 3 mnd.
Is ietje meer dan de 47 nu ops: Maar goed de Saxo wordt wat klein met z’n 4en.
Dyna Z1: Tout alu.
http://www.vughterpoortauto.nl/
Dyna Z1: Tout alu.
Zeer betrouwbaar op LPG. Hoge kilometerstanden zijn eerder regel dan uitzondering. Auto’s belanden bij de handelaar of bij de sloop omdat ze niet meer verkoopbaar zijn. De mijne heeft nu 365.000 op de teller staan met een Ag installatie. Het enige nadeel van die installatie is de centrale injector die maar een beperkt aantal kilometers meegaat.
Groet JanS
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
rf schreef:
Ziet er netjes uit, de auto heeft zelfs Airco en Cruise Control
Wat de prijs betreft??? ik vind het persoonlijk gezegd nogal aan de hoge kant voor een benzine Xantia uit 98, als het nou een Turbo-Diesel was voor dat bedrag en die kilometerstand
Verder zie ik nog staan “Garantie mogelijk”, de prijs van de auto zit precies 1 euro onder het bedrag waarbij je Bovag garantie heb. Mocht je de auto toch gaan kopen, maak dan duidelijke afspraken over de garantie.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
en vergeet niet even te kijken bij de aankooptips op http://www.xantiaclub.net
idd een mooie auto maar veel te duur voor een auto van 9 jaar oud
als ik jou was zou ik de auto ook laten keuren voor jehem koop want hij is niet aangesloten bij de bovag dus garantie stelt dan vaak nix voor
let ook op als je de auto zo koop dat er waarschijnelijk wel kosten komen zoals de airco vullen enz
let er ook op dat het een lpg g3 is want volgens de rdw staat hij niet als g3 maar kan ook een fout van de rdw site zijn
Vandaag even gebeld voor die rode. En gevraagd naar de mogelijkheid voor garantie. Dat kon. Tegen betaling van maar liefst 850 euro
Dat en de idd redelijk hoge prijs doen mij even verder zoeken.
Ieder geval wel even naar de plaatselijke dealer geweest met het gezin en een Xantia gepast. Eigenlijk best een flinke wagen.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ze is wellicht aan de prijs, maar de kilometerstand is wel heel netjes natuurlijk. Bovendien zit ze goed in de voorzieningen, maar 850,- voor de garantie?? Pfoeh.
Ik zou even verder zoeken, ze zijn er te kust en te keur. Misschien niet naast de deur, maar wel een goed adres wat mij betreft: www.garagerene.nl.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
citroenc2 schreef:let er ook op dat het een lpg g3 is want volgens de rdw staat hij niet als g3 maar kan ook een fout van de rdw site zijn
Die site haalt zijn info uit de RDW database, en de belastingdienst ook, kan me dus bijna niet voorstellen dat het fout is. Lijkt me een typisch geval van of een lokkertje of gewoon kopier & plakwerk op de website van de autohandelaar. Heb het zelf wel vaker meegemaakt, ga je kijken, dan blijkt er toch geen stuurbekrachtiging, Airco, etc op te zitten, is de km-stand hoger, etc etc.
rf schreef:Vandaag even gebeld voor die rode. En gevraagd naar de mogelijkheid voor garantie. Dat kon. Tegen betaling van maar liefst 850 euro
Ik lees op zijn site bij deze auto, meeneemprijs, excl. € 195 afleverkosten
Dit i.c.m. met het absurde bedrag voor garantie, zou ik persoonlijk afhaken, hoe mooi de auto ook is
Voor dat bedrag kun je een veel betere auto kopen, kijk bijvoorbeeld eens uit naar een Citroen met HDI motor, die rijden erg fijn
Ik sluit mij geheel aan bij Sohail (ZX1.4) v.w.b. de prijs….ik begrijp dat je voorkeur naar LPG uitgaat ?
Ruim 1.5 jaar geleden kocht ik voor mijn zoon (die toen ik afghanistan zat) een Xantia HDI 110 PK Exclusive, met 185.000 op de klok voor 5150.- euro, was er eentje uit eind 98 (nieuwe type)....die reed (echt) 1 op 20…heb er zelf ook mee gereden.
Zwart leren bekleding, electr stoelen…enz..enz….je kunt het zo gek niet opnoemen aan optie’s.
Die Xantia’s zijn natuurlijk best zware auto’s en zakken als een baksteen in waarde, had je deze al gezien ?
Ja, die had ik gezien. Is wel weer 2 jaar ouder, maar eigenlijk maar 14.000 km meer. En wel 2100 goedkoper. De verkoper van die rode zei nog dat er weliswaar meer Xantia’s op gas werden aangeboden, maar dat dit het oude model betrof. Volgens hem een wereld van verschil
Dat zal toch wel meevallen lijkt mij. 2100 euro minder is best veel geld.
Maar eens over denken.
Dyna Z1: Tout alu.
Ook hier vermeldt de site van de rdw bij G3 installatie: NEE!
Lekker betrouwbaar zijn die garages.
Dyna Z1: Tout alu.