Gelukt.
Het kon niet uitblijven. Vannacht reed ik naar huis.
En wou het bijrijder raam laten zaken.
Niets, wel het geluid van het motortje.
Ik dacht direct .... kabel gebroken.
Ik kan met de hand het raam naar beneden duwen
en naar boven trekken.
Als ik die kabel wil vervangen (fietsremkabel) hoef ik dan alleen
dat mechanisme uit de onderkant te halen of moet ik ook
even de hele ruit eruit halen ?
Even los van het hele deurpaneel, dat begrijp ik dat die los moet.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
De hele ruit moet er even uit, maar dat is niet moeilijk hoor!
Succes en groeten,
Jan
Thnx.
Ik begrep na een search dat het niet strikt
noodzakelijk is, maar ik zal het volgend
lange weekend het wel zien.
Eerst even een fiets kabeltje kopen.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Doe het fietskabeltje wel in rvs, anders gaat het weer roesten.
Gr. Jan
Ok, ik ben een heel eind gekomen.
Alles losgehaald, geen probleem (wel wat kracht zetten etc).
Niets beschadigd.
Kabels gemaakt met RVS remkabel met peertjes uiteinde,
en de andere uiteinden met stukjes kroonsteen.
Een van 109 cm en een van 96 cm (bij benadering)
Motortje openboren en zorgen dat je er een schroef in kan doen.
Allemaal niet zo’n probleem.
Maar nu…..
Hoe zit het met het op spanning brengen dat het weer werkt.
Ik heb het volgende gedaan.
1 kabel eind in de schroefdraad (witte rol) in de motor. Door draaien
zodat hij op z’n eind zit met de raambegeleider op een uiterste stand.
En dan de volgende kabel. Maar dat lukt dan niet.
Waar schijnlijk doe ik het fout, en moet je misschien niet naar een
uiterste gaan.
Maar ik zit dus nu even vast.
Gaarne advies.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Ik ben eruit gekomen.
Het is een rotklusje, maar het lukte.
Helaas is het schroefdraad wieltje in de motor te ver
beschadigd. Maw ik moet opzoek naar een nieuw raammechanisme.
Als iemand nog een raammechanisme van een type 2
heeft voor het bijrijders portier hou ik me warm aanbevolen.
Ik ga ook eens zoeken.
KB.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Wat is het toch een troep allemaal eigenlijk, hè.
Raammechanisme met een kabeltje, wie bedenkt zoiets…
Mijn pa heeft nooit problemen met zijn XJ, kwa raambediening, zal wel niet met een handremkabeltje gaan.
Ik heb 20 jaar geleden eens geprobeerd een spiegel van cx te repareren, electrische bediening werkte niet meer.
Nee, vind je het gek, werd geregeld met nylon touwtjes binnen in de spiegel, snel maar weer dichtgemaakt dat ding.
Ja echt snappen doe ik dit ook niet.
Je zou dit direct moeten koppelen aan een motortje ofzo.
Eventueel een stappen motor (maakt het wel duurder).
Maar goed, laat PSA kiezen voor een kabel oplossing.
Waarom dan niet direct RVS, en waarom een wormwieltje
van plastic.
Gloeiende, ik wou dat ik een draaibank had en kon frezen etc.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!