Bram schreef:Ruim 1.5 jaar geleden kocht ik voor mijn zoon (die toen ik afghanistan zat) een Xantia HDI 110 PK Exclusive, met 185.000 op de klok voor 5150.- euro, was er eentje uit eind 98 (nieuwe type)....die reed (echt) 1 op 20…heb er zelf ook mee gereden.
Zwart leren bekleding, electr stoelen…enz..enz….je kunt het zo gek niet opnoemen aan optie’s.
Dat was niet zomaar een Xantia, maar een Exclusieve met 110PK
En 98 is echt type-2, dus het nieuwe model, zo te zien op de foto is het ook type-2.
Uit nieuwsgierigheid dus ook even m’n eigen kenteken in getypt op de RDW-site. Daar staat gewoon dat ik geen G3 in m’n Saxo heb. Staat echter wel op m’n kentekenbewijs
Moeilijk controleren dus vanaf deze afstand. Ik ga maar eens her en der kijken binnenkort. En ook naar de kentekenpapieren vragen van de auto van mijn interesse.
Dyna Z1: Tout alu.
rf schreef:Ja, die had ik gezien. Is wel weer 2 jaar ouder, maar eigenlijk maar 14.000 km meer. En wel 2100 goedkoper. De verkoper van die rode zei nog dat er weliswaar meer Xantia’s op gas werden aangeboden, maar dat dit het oude model betrof. Volgens hem een wereld van verschil
Dat zal toch wel meevallen lijkt mij. 2100 euro minder is best veel geld.
Maar eens over denken.
Ik heb met 2 Xantia (TD) gereden van type-1B, 2 Xantia’s 1.9D…als met eerder genoemde Xantia type-2 (de HDI met 110 pk)...er zat qua auto zelf geen verschil in, dan alleen een wat ander dashbord en voorkant (grill).
Als die stand klopt (NAP!) is dat een redelijke prijs, zeker als ook de airco goed onderhouden is (en de rest van de auto natuurlijk)
Succes met zoeken.
rf schreef:En ook naar de kentekenpapieren vragen van de auto van mijn interesse.
en mochten ze ze niet willen laten zien: gewoon verder kijken. Zijn er genoeg!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Deze site: , zoekt over meerdere ocassionsites heen. Ik kwam die site tegen in mijn zoektocht naar een BX Break diesel voor forummer LE. Ook marktplaats en speurders worden meegenomen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nu wilde ik woensdag naar die grijze uit 1996 gaan kijken. Zit in Heeze (Struijk Auto’s), maar die blijkt dus net verkocht. Maar de man vertelde er nog 1 te hebben, alleen dat is een 1600. Ook uit 1996.
Gaat een 1600 ook prima op gas? Volgens mij een 8-klepper. Klepspeling: Hier ook zelfstellend zoals de 1800 16V?
Heeft wel weer meer gedraaid. Ruim 190.000
Je ziet, ik spring niet zo gauw in het diepe. Nieuwe APK 150 euro d’r bij en eventuele kosten voor zijn rekening, zei de verkoper.
Dyna Z1: Tout alu.
1600 is langzaam en is op gas ook bagger, net als de 18 8v…
Met langzaam kan ik leven. Maar wat bedoel je met bagger? Is de motor er niet geschikt voor?
Dyna Z1: Tout alu.
Nee, meestal neemt men de kop van een bx 1600. Die wel goed is voor gas
Ijs schreef:Nee, meestal neemt men de kop van een bx 1600. Die wel goed is voor gas
wat een onzin weer
zoek gewoon naar een 18 16v en vergeet hlelmaal de 1600/8v en de 1800/8v die zijn niet geschikt voor lpg en je zit met je kleppen stellen steeds
Okee duidelijke info. Bedankt.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bagger op gas, slechte kop. Er zijn forummers die heel veel kilometers met plezier hebben gereden in een 8 klepper op LPG. Er zal wellicht vaker kleppen moeten worden gesteld, maar om nou te zeggen dat die motoren totaal niet geschikt zijn is ook weer zowat.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Bagger op gas, slechte kop. Er zijn forummers die heel veel kilometers met plezier hebben gereden in een 8 klepper op LPG. Er zal wellicht vaker kleppen moeten worden gesteld, maar om nou te zeggen dat die motoren totaal niet geschikt zijn is ook weer zowat.
Patrick
patrick als je nu al rekening kan houden met de keuze tussen 1800 en 1800 16v lijkt mij de keuze makkelijk verder elke 10000km kleppen stellen kost ook geld dat je mee moet nemen in je aankoop
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
citroenc2 schreef:hogervp schreef:Bagger op gas, slechte kop. Er zijn forummers die heel veel kilometers met plezier hebben gereden in een 8 klepper op LPG. Er zal wellicht vaker kleppen moeten worden gesteld, maar om nou te zeggen dat die motoren totaal niet geschikt zijn is ook weer zowat.
Patrickpatrick als je nu al rekening kan houden met de keuze tussen 1800 en 1800 16v lijkt mij de keuze makkelijk verder elke 10000km kleppen stellen kost ook geld dat je mee moet nemen in je aankoop
Ja, daar heb je gelijk in. Als je al de keuze kan maken dan is de 16 klepper de eerste keuze. Maar het betekent niet dat je met een grote boog om een 8 klepper heen moet lopen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hogervp schreef:Er zijn forummers die heel veel kilometers met plezier hebben gereden in een 8 klepper op LPG. Er zal wellicht vaker kleppen moeten worden gesteld, maar om nou te zeggen dat die motoren totaal niet geschikt zijn is ook weer zowat.
Patrick
Ik ben zo’n forummer die wel op gas met een 1.8 heeft gereden. Ik kocht dat ding met 160.000 op de teller, maar op 120.000 was de kop gereviseerd en daarna hebben we er tot 300.000 mee gereden.Toen heb ik em op een vuilniswagen gerost en heb ik em gesloopt. De kop ging op een andere 1.8 van een maat die op LPG reed. Wel moesten we nog wel eens kleppen stellen, maar ipv iedere 10.000 nu iedere 60.000 km, en dan meteen een verse distributie riem d’r op. Overigens heb ik best een hoop klanten gehad met een 1.6 op gas, en daar ging eigenlijk nooit een kop gaar. Wel MEGA traag zo’n 1.6 op LPG….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste