laatst was ik in de garage voor het controleren van de uitlaat op lekkage, en wat me opviel was dat het slangetje vanaf het inlaat spruitstuk wat onder de auto hangt enorm zuigt. Dit betekend dat het onderdruk gedeelte na de carburateur wordt verstoort, lijkt me. Als ik het slangetje ook dicht hield viel het toerental zwaar terug en bleef de motor net lopen.
Mijn vraag is dus: is dit normaal of moet er eigenlijk iets van een dunner slangetje op of iets, er zit nu gewoon een benzine slang op van 6 mm.
Volgens mij is de bedoeling ervan dat het spruitstuk leeg kan lopen bij vloeistof.
Wie kan er het een en ander verklaren?
groeten
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Mijn vroege ID heeft een vacuumslang lopen vanaf de carb naar het vacuumpotje aan de verdeler. Ik weet niet of jouw ID dat ook heeft (kan je gemakkelijk zien aan het verdelerhuis). Ik heb ook eens gezien dat er een vacuumaansluiting zit op de inlaat bij LPG installaties, die zou dan denk ik naar de verdamper gaan maar weet dit niet zeker. (geen verstand van LPG )
Succes
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het lijkt me nu dat er valse lucht wordt aangezogen in het spruitstuk,waardoor het mengsel verarmt…
Dit is een kwalijke zaak (kan leiden tot motorschade) en ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit zo hoort…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pascal schreef:Het lijkt me nu dat er valse lucht wordt aangezogen in het spruitstuk,waardoor het mengsel verarmt…
Dit is een kwalijke zaak (kan leiden tot motorschade) en ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit zo hoort…
dat slangetje hoort er te zitten en is ervoor om benzine die na het afzetten van de motor nog uit de vlotterkamer in het spruitstuk loopt af te voeren zodat de motor niet verzuipt bij het starten. Afdoppen is dus onzin, het ding hoort er origineel te zitten en heeft een functie. En ja, als de motor loopt dan kun je er onderdruk voelen. Ieder DS met een carbu heeft dat slangetje, maar vaak is het weg en zit alleen het pikkie nog onder het spruitstuk! Ga maar eens voelen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste