Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig zo! dat helemaal strippen van een auto is toch ook echt de enige manier om tot een perfect eindresultaat te komen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mulder schreef:Die zullen ze dan wel van een matchbox-miniatuur moeten slopen want die kleur was volgens mij niet standaard voorhanden… Maar ach, als ze toch bij de spuiter staat…
Citroville heeft/had zelf een CX Service break in een kanariekleurtje. Daar kan ie vanaf Maar m.b.t. spuitwerk, doet de spuiter nu ook voorbewerken? Want op de laatste foto gaat ie al richting spuiter maar zijn die plakstrips van de sierlijsten nog zichtbaar. En de sierlijsten zitten ook nog om de raamstijlen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Citroville maakt(e) de auto kaal, de spuiter doet de rest, inderdaad.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Neem aan dat je hem laat taxeren voordat je op vakantie gaat? Zou er niet te lang mee wachten, Murphy kijkt mee….
Mulder schreef:Citroville maakt(e) de auto kaal, de spuiter doet de rest, inderdaad.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als ik terugkom van vakantie (vrijdag de 13e, kan het mooier) is ze nog niet klaar dus zoveel haast is er niet. Maar zogauw ze klaar is wordt ze getaxeerd, ik ga niet het risico lopen dat ik bij een eventuele schade deze kosten er niet meer uithaal. Nou heb ik niet de illusie dat ik de kosten er in een taxatiewaarde één op één weer “uithaal” (je haalt het er sowieso pas uit als je de auto total loss rijdt en dat was ik sowieso niet van plan…) maar ik verwacht wel een heel eind te komen.
opnieuw taxeren is dit jaar hoe dan ook nodig (huidige taxatierapport stamt uit oktober 2004 en de verzekeraar wil een recent taxatierapport) maar ik ga niet wachten tot november, dat lijkt me inderdaad vragen om problemen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Benetton? Harlekin heette dat ding.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tis wel geinig, een vriendin heeft zo’n Polio gehad. Lijkt me wel lastig 2e hands te verkopen.
Mulder schreef:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Zal nu wel een verzamelaarsobject zijn. Maar weer genoeg over VW’s. Een CX heeft al die pimp-onzin niet nodig om bijzonder te zijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Shit. Toch maar laten spuiten dan…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Hey Mulder,
goed bezig mijn cx mag volgende week uit elkaar ,stond te wachten totdat een kever en eend klaar waren..
die deuren ..,was dat nog een beetje makkelijk aan te komen? lijkt mij dat je er ook wel nieuwe stukken in kan zetten toch? of ben je dan veel duurder uit al met al
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:Hey Mulder,
goed bezig mijn cx mag volgende week uit elkaar ,stond te wachten totdat een kever en eend klaar waren..
die deuren ..,was dat nog een beetje makkelijk aan te komen? lijkt mij dat je er ook wel nieuwe stukken in kan zetten toch? of ben je dan veel duurder uit al met al
arbeid maakt het zo duur ten opzichte van nieuwe deuren
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Voorportieren zijn nieuwe (matsprijsje 150 euro per stuk), achter tweedehands (75 euro), ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee duurder uit ben dan met herstellen van de oude. Dibert had nog genoeg liggen zei ie.
Ik ga vandaag eens bellen, ben benieuwd hoe ze erbij staat.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Altijd handig als je een foto hebt met het telefoonnummer van de spuiter erop… Heb daar maar even rechtstreeks heengebeld:
De nieuwe portieren en het kofferdeksel zijn er weer uitgehaald (alles tot aan de rubbers wordt opnieuw gespoten). Men is momenteel druk met schuren, de meeste oude lak gaat er helemaal af, het dak is al grotendeels blank, evenals de dorpels, waar nog wel wat laswerk aaan zat (kleine plekjes, maar dat wist ik al). Deze week gaat ze in de grondlak, komend weekend kan dat lekker uitharden. Volgende week weer schuren en dan aflakken, dus als alles meezit gaat ze eind volgende week naar Dibert terug. Dan nog afmonteren, dus een voorzichtige schatting: Citromobile moet net lukken… (of net niet, we merken het wel)
Gelukkig wordt er ook gebruik gemaakt van het wegwerpcameraatje dat ik in de auto had gelegd, dus t.z.t. kan ik hier ook nog wat foto’s posten van de auto bij de spuiter.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Tsjonge, het gaat steeds langer duren… Ik vond circa één week ook wel erg kort. Laat ze vooral de tijd nemen, dat komt de kwaliteit van het werk (en de kwijlfactor ) waarschijnlijk ten goede.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)