1 van de 2
 1 2 Volgende > 

V6 gestald, accu nu alweer leeg…
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 april 2007 08:53 PM

Volgens mij was het in december dat ik weer eens in de stalling was om ff in de V6 te gaan zitten…
CV ging niet open, contact deed het niet > accu gemeten: leeg.
Accu aan het oplaadapparaat gehangen, opgeladen en weer teruggeplaatst.

Nu ca. 3 maanden later, wéér de accu leeg > 3.6 volt…

Ik heb er dus niet in gereden, XM staat gewoon in de stalling met de raampjes op een kier.

Begint het gedonder nu ook al als je er niet in rijdt? (matrixdisplay doet t na een jaartje stallen ook nog maar half…)

Lekstroom of slechte accu?

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 april 2007 09:01 PM
  [ # 1 ]

Zit er een alarm + startonderbreker op? Ik heb van verschillende kanten gehoord dat dat soort onzin je accu langzaam leegtrekt Rolling Eyes

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 08 april 2007 09:02 PM
  [ # 2 ]

Mijn eerste XM had dit ook (zeg ik wel vaker, maar dat komt doordat aan die XM zo’n beetje alles kaduuk was). Die had een best nieuwe maar leeglopende accu, waarschijnlijk door lekstroom. Ik kan me alleen niet herinneren waar die lekstroom door werd veroorzaakt.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 april 2007 09:03 PM
  [ # 3 ]
PrutsyLJ schreef:

Zit er een alarm + startonderbreker op? Ik heb van verschillende kanten gehoord dat dat soort onzin je accu langzaam leegtrekt Rolling Eyes

Hmmm ja dat zou ook eens bij mij toen de oorzaak kunnen zijn geweest, die XM had dat allebei. Stom dat ik nou niet meer echt 100% weet waar het aan lag…

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 08 april 2007 09:09 PM
  [ # 4 ]

Je accu opladen en dan door laten meten bij een autobedrijf of een fastfitter, dan weet je t zeker. Is je accu prima dan ga je lekstroom zoeken.

Je kan ook de accu los halen als je de auto stalt (wel met volle accu uiteraard), als je weer wilt rijden koppel je de accu weer aan en kijk je of ie t doet. Doet ie t niet dan is de accu kapot, doet ie t wel dan heb je lekstroom.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 08 april 2007 09:47 PM
  [ # 5 ]

gewoon van je volle accu de + pool afnemen ,door de startblokkeering ( lampje ) etc. trekt dat ding leeg.. wanneer je de + pool los neemt is er niks aan de hand Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 april 2007 09:53 PM
  [ # 6 ]

bij mijn bx was de accu ook leeg na 3 maand stil staan door de radio + cd wisselaar waarvan het geheugen op stroom werkt dus… accu pool eraf lijkt me het beste idee bij lang leeg staan.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 april 2007 12:28 AM
  [ # 7 ]

oké oké, ik zal voortaan niet eigenwijs zijn en gewoon de pluspool loslaten wanneer ik de accu er weer opgeladen inzet…  Smile

zal hopelijk idd de startonderbreker zijn, dat merk ik dan over drie maanden weer…

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 april 2007 01:44 AM
  [ # 8 ]

Ga er toch lekker mee rijden….

Daar is een xm toch voor ???

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 09 april 2007 01:49 AM
  [ # 9 ]
Simmetje schreef:

Ga er toch lekker mee rijden….

Daar is een xm toch voor ???

idem Mr. Green  Wink
Dat zeg ik nou al een paar maanden Laughing

Xsara_Coupe

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 april 2007 02:16 AM
  [ # 10 ]

stelletje zeurpieten…  Laughing

in Den Haag zet men spontaan een sleutel in je dak, een schroevendraaier tussen een raamspijl, gister weer een nieuwe parkeerdeuk ontdekt, langs de kadeparkeerplaatsen woont een familie schijtlijsters (meeuwen)...

en daar moet ik mn V6 aan blootstellen…?! Confused

dan kar ik nog ff door in mn trouwe door stadsterroristen getekende 2litertje, intussen zoekende naar woon/stalruimte (kopen (nog) geen optie want in afwachting van een vast contract of de ww (of weer een contractverlenging Rolling Eyes ), huren schiet ook al totaal niet op in DH…

bedankt ik wor alweer depri…  Sad

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 09 april 2007 02:19 AM
  [ # 11 ]
ieksEmmu schreef:

in Den Haag zet men spontaan een sleutel in je dak, een schroevendraaier tussen een raamspijl, gister weer een nieuwe parkeerdeuk ontdekt, langs de kadeparkeerplaatsen woont een familie schijtlijsters (meeuwen)...

dan kar ik nog ff door in mn trouwe door stadsterroristen getekende 2litertje, intussen zoekende naar woon/stalruimte (kopen (nog) geen optie want in afwachting van een vast contract of de ww (of weer een contractverlenging Rolling Eyes ), huren schiet ook al totaal niet op in DH…

Kom op man…  Laughing

Groot gelijk dat je een V6.24 binnen zet en in een andere XM het noodzakelijke rittenwerk doet….  Cool

Maar wel klote dat ze in DH zo omgaan met auto’s…

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 april 2007 03:09 AM
  [ # 12 ]
Status Quo schreef:

bij mijn bx was de accu ook leeg na 3 maand stil staan door de radio + cd wisselaar waarvan het geheugen op stroom werkt dus… accu pool eraf lijkt me het beste idee bij lang leeg staan.

Dan ga ik nu ff eigenwijs doen…

Ik heb m’n zx jarenlang in de stalling gehad. Enige rit die gemaakt werd in die tijd was van een apk naar de stalling en een jaar later dezelfde rit weer terug. Radio zat er gewoon in. Ook met spanning voor geheugen.

Knopje omdraaien en starten was het hoor en mijn polen zaten gewoon vast gedurende die tijd.

Het verbaasde me wel overigens moet ik toegeven maar toch…

Voordat een ledje of een radio je accu heeft leeggetrokken… Ik denk eerder dat er ergen sene lekstroom zit.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 april 2007 03:12 AM
  [ # 13 ]

ik zal straks eens regelmatiger de accu meten.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 april 2007 03:16 AM
  [ # 14 ]
ieksEmmu schreef:

Ach, lever maar af hier die xm Wink  Zorg ik er wel voor. Mag je ook zo af en toe een ritje komen maken Twisted Evil  Wink  Laughing
Kom op man, tuurlijk, t slijt wat, maar dat doen mijn xm en xsara ook. Gewoon all-risk verzekeren en noclaimverlies afkopen. Kost je 70 euro in de maand ofzo voor de verzekering en dan kan je ieder klein pitje lekker claimen. Verzekering heeft de dagwaarde van mijn xm vastgesteld op 8000 euro Shocked  Cool
En dan gewoon over een aantal jaar, als je het geld hebt, de auto laten restaureren en wegzetten in je garage Wink
Een xm v6.24 is gewoon in zoveel opzichten zoveel lekkerder dan een 2.0i 8v. Neem nou alleen het gevoel dat ik vanmiddag had toen ik een uitgebouwde corsa finaal het snot voor de ogen reed Mr. Green
Die gozer deed tot mijn 3e versnelling nog aardig zn best, maar daarboven hield ie het echt niet meer bij! Was de snelweg op en de 120 stond zo op de teller. En op de parkeerplaats van de rai kreeg ik een apart parkeerplaatsje waar ik geen beschadigingen op kon lopen. de 206 achter me moest gewoon in de vakken parkeren. Volgens mij zag die parkeerwachto ok wel wat in de xm Cool

Xsara_Coupe

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 09 april 2007 03:19 AM
  [ # 15 ]

PS: Ik snap je volledig hoor, zou alleen mezelf niet in kunnen houden Laughing Lekker apart houden die xm tot je goed voor haar kan zorgen!

Xsara_Coupe

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook