vollast toerental te hoog bij bx 1.9 tgd
schoeps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 14 december 2004 06:53 PM

Bij de keuring gaf men aan dat het vollast toerental te hoog was, waardoor roetmeting niet mogelijk was.
Nu moet ik zeggen dat ik heel wat gesleuteld heb, maar dat je dat ook vollast toerentall ook kan afstellen is mij onbekend. Dit zou dan op de brandstofpomp moeten gebeuren volgens de monteur.
Wie weet hoe je dat moet afstellen?

Confused

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 december 2004 10:55 PM
  [ # 1 ]

Re: vollast toerental te hoog bij bx 1.9 tgd

schoeps schreef:

Bij de keuring gaf men aan dat het vollast toerental te hoog was, waardoor roetmeting niet mogelijk was.
Nu moet ik zeggen dat ik heel wat gesleuteld heb, maar dat je dat ook vollast toerentall ook kan afstellen is mij onbekend. Dit zou dan op de brandstofpomp moeten gebeuren volgens de monteur.
Wie weet hoe je dat moet afstellen?

Confused

Kijk eens in de vraagbaak daar staat het precies in. De procedure is wel afhankelijk van of je een Bosch of Lucas brandstofpomp hebt. Een beetje garage zou dat trouwens wel moeten weten.

Wat vond ie trouwens te hoog?? Bij mijn roetmeting moesten ze eerst een meting doen om uberhaupt het max toerental vast te stellen!! Dat bleek proefondervindelijk 5160 tpm te zijn.

Gr.
Marten

Profiel  

schoeps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 14 december 2004 11:38 PM
  [ # 2 ]

te hoog max. toerental

Dank voor je antwoord. Ik heb de vraagbaak er eens bij gepakt en inderdaad. Zo te zien is het een kwestie van een aanslag boutje verdraaien, meten en klaar is kees. Waarom ze dat bij de garage niet even gedaan hebben is me een raadsel.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook