ik ben nieuw hier op dit forum en heb de volgnde vraag. we kunnen een hy kopen uit 1949, waarschijnlijk een van de oudste welke er nog rondrijdt. in 1950 omgebouwd tot camper. nu heeft deze nog de traction avant motor en het eerste type voorwielophanging en versnellingsbak en kleinere remtrommels enzovoorts. graag hoor ik van jullie argumenten om deze hy juist wel of juist niet te kopen
CX Gti automaat
2cv6
Dyane
Plymouth Satellite Custom Stationwagon 1974
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Om daar iets zinnigs over te willen zeggen is een prijs wel belangrijk om te weten.
Jeroen
toniclight schreef:Om daar iets zinnigs over te willen zeggen is een prijs wel belangrijk om te weten.
Jeroen
kan je ook nog meer info geven over de staat van de auto kwa roest enz op zich is het wel een aparte auto een hy camper uit 49 lijkt me een zeldzaam iets
kwa motor zijn er nog wel onderdeln te krijgen als het precies de traction motor is
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
en misschien een foto ?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
de vraagprijs is 2000 euro, auto is compleet met voornamelijk aan de achterzijde veel roest aan de koets, wat dat betreft niet opzienbarend, de prijs is ook ok, waar het mij omgaat is meer het dagelijks inzetbare met de oudere techniek. ik heb zelf een hy veewagen gehad, 2 jaar lang dagelijks gebruikt, maar een hy uit ‘49 lijkt mij technisch andere koek, of valt dat wel mee?
CX Gti automaat
2cv6
Dyane
Plymouth Satellite Custom Stationwagon 1974
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Misschen kan je je ook even melden bij het HY-forum.
Succes met je keuzes!
Uit 49?! Dat is opmaken en in de garage zetten en slechts af en toe de benen strekken! Respect voor zo’n oude dame!
Techniek zal meer prutsen zijn dan latere versies en stukken zullen erg moeilijk te vinden zijn.
Jaja, volgens mij zag ik de HZH staan!
RDW gekeurd en wel ... ben benieuwd of ik d’r ook nog met tapijt bekleed zal tegenkomen! Haha gave wagen!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dieter schreef:Uit 49?! Dat is opmaken en in de garage zetten en slechts af en toe de benen strekken! Respect voor zo’n oude dame!
Stilstand is achteruitgang, ze zijn gemaakt om te gebruiken en men schaft ze aan om er van te genieten. Persoonlijk geniet ik het meest als ik mijn wagens gebruik waarvoor ze bedoeld zijn.
Als je een wagen wil om alleen naar te kijken, dan kan je beter een leuk modelletje kopen. Waardevast en onderhoudsvrij.
tja, ik zeg natuurlijk; kopen!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Waar is de H uit 1949 eigenlijk gebleven?
Heeft ze inmiddels al nieuwe eigenaar gevonden?
ben benieuwd of een forummer de H aan het aanpakken is.
Wie weet duikt hij binnenkort op meetings:):)
Citroen rolls better then a Rolls!!