1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
xm21td start niet goed
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 09 april 2007 12:51 PM

hallo , heb xm 21td van 95’ gekocht met 118dkm(?) koud start hij heel slecht, moet hem eerst op pompen en dan nog 6à7 rond laten gaan voor hij aanslaagt hij rijdt en trekt perfect als hij warm is start hij nagenoeg onmiddelijk is automaat, iemand suggestie ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 april 2007 01:01 PM
  [ # 1 ]

Probeer eens wat gloeibougies te vervangen, dan gaat ‘t vast al veel beter

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 09 april 2007 01:13 PM
  [ # 2 ]

gloeibougies zijn getest, geven goed kontakt, volgens de gegevens die ik heb heeft de wagen laatste jaar maar 6000km gereden, motor vervuild ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 09 april 2007 01:41 PM
  [ # 3 ]

Brandstoffilter al vervangen?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 09 april 2007 03:02 PM
  [ # 4 ]

nee, nog niet naar gekeken, maar is wel alleen bij koudstart, heb additief bijgevoegd, nu minder rook bij starten, voordien witte wolk

xm 21td 95’

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 09 april 2007 03:29 PM
  [ # 5 ]

Dit zou wel eens lucht in brandstofleidingen kunnen zijn, bij mij was hij laatst lek bij het voorverwarmingslement waardoor hij slecht starte en soms ook ietswat haperde tijdens het rijden en bij koude start nogal rookt. Het voorverwarmings element zit voor het brandstoffilter, als een blokje op het blok met 2 leidingen erop. Als deze lek is kun je dat meestal wel zien en is hij wat nat bovenop.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 april 2007 05:36 PM
  [ # 6 ]

voorverwarmingselement mag je loskoppelen,dus leiding doorverbinden,en het element eruit laten.
is bij 90% van alle diesels van voor 2005 al gedaan.

verder zou je de verstuivers kunnen laten testen.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 09 april 2007 06:00 PM
  [ # 7 ]

bedankt, zal het eens proberen, laat wel iets weten, km teller valt ook soms uit, kontakt onder aan boite is nog goed, kanwieltje draait nog, binnenin misschien kapot ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 april 2007 11:44 AM
  [ # 8 ]

Vertel, al wat verbeteringen geconstateerd, behalve hopelijk meer leestekens en meer zinnen…. Wink ?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 10 april 2007 07:40 PM
  [ # 9 ]

nee, niet echt verbeterd, wel na enkele additieven, merkelijk minder rook; zou hij binnenin toch zo vervuild zijn? is automaat en bij gewoon rijden 120-130 max.2500 toeren, nu drie dagen s’morgens na op pompen van brandstoffilter starten na 6à7keer rond te zijn gegaan, bij warm start gaat hij na 3à4 keer in gang , is dit normaal, of moet hij van de eerste keer aanslagen ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 10 april 2007 08:53 PM
  [ # 10 ]

nog een vraagje, bij veranderen van enkele zekeringen(ivmmet radio) staat nu alles in het frans op mijn linkse display ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 april 2007 09:02 PM
  [ # 11 ]
dirkjec5 schreef:

gloeibougies zijn getest, geven goed kontakt, volgens de gegevens die ik heb heeft de wagen laatste jaar maar 6000km gereden, motor vervuild ?

Ik neem aan dat je bedoelt dat ze van buitenaf zijn doorgemeten?
Dit zegt niet alles, gewoon eruit draaien en op de accu zetten mbv een startkabel, hij moet netjes bij de tip gaan beginnen om daarna over de gehele lengte te gaan gloeien. Gloeit hij alleen boven, onder of in het midden, dan is deze aan vervanging toe.

Witte rook bij het starten is over het algemeen kapotte of slecht werkende gloeibougies.

De meeste gevallen van een slecht startende diesel hier op het forum zijn bijna altijd gevallen waarbij de gloeibougies overleden zijn.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 11 april 2007 11:52 AM
  [ # 12 ]
dirkjec5 schreef:

nog een vraagje, bij veranderen van enkele zekeringen(ivmmet radio) staat nu alles in het frans op mijn linkse display ?

Dat kan kloppen, in het boekje staat welke zekeringen er wel en welke er niet in moeten om het display op Nederlands, Engels, Frans of Duits te zetten Wink Cool he? Cool

Check ook eens het volvo-forum, ik weet, ‘t is vloeken voor de kerk (nog niet niet in-) maar daar meen ik een zelfde probleem te hebben gelezen voor een 740…

Succes!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 12 april 2007 12:32 PM
  [ # 13 ]

heeft er trouwens iemand een schema van de zekeringen van de xm 21td 95’ of een boekje met de volledige handleiding ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 12 april 2007 12:53 PM
  [ # 14 ]

Er is nu ook een draadje over displays en dashboards onder XM, daaronder wordt hetzelfde besproken als hier!  Cool

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 12 april 2007 01:03 PM
  [ # 15 ]

het enige dat ik zie staan over die zekeringen is er een zonder reactie, bedoel je die ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook