dat hoop ik ook!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
And so do I. Mooi dat je werk maakt van deze BX met zeldzaam mooie kleur! Je moet er toch niet aan denken dat ‘ie vanwege deze schade op de sloop belandt
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik kan zelf nog steeds moeilijk geloven dat ik aan dit project begonnen ben. Ik heb nul ervaring met sleutelen aan auto’s en ben ook nog eens gezegend met twee linker handen. Maar jullie hebben gelijk: Het zou doodzonde zijn als deze prachtige wagen op de sloop belandt, dat mag gewoon niet. Maar als ik ‘m in z’n huidige toestand verkoop, is de kans groot dat dat wel gebeurd.
Gelukkig heeft mkatgert aangeboden te helpen, daardoor durf ik het wel aan.
En tegelijkertijd vind ik het ook wel een uitdaging om eens iets te presteren met m’n handen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
jaco schreef:Ik kan zelf nog steeds moeilijk geloven dat ik aan dit project begonnen ben. Ik heb nul ervaring met sleutelen aan auto’s en ben ook nog eens gezegend met twee linker handen. Maar jullie hebben gelijk: Het zou doodzonde zijn als deze prachtige wagen op de sloop belandt, dat mag gewoon niet. Maar als ik ‘m in z’n huidige toestand verkoop, is de kans groot dat dat wel gebeurd.
Gelukkig heeft mkatgert aangeboden te helpen, daardoor durf ik het wel aan.
En tegelijkertijd vind ik het ook wel een uitdaging om eens iets te presteren met m’n handen.
Goed dat je eraan begonnen bent. Zo moeilijk is het niet, helemaal niet als je wordt bijgestaan door iemand mét kennis.
Ik denk dat het aantal kwijlende bx-liefhebbers op de meeting in Heusden wel heeft bijgedragen aan je beslissing om ‘m te repareren, of zie ik dat verkeerd?
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat heeft er denk ik zeker toe bijgedragen, al zou ik het zonder toch ook wel hebben overwogen. Die kwijlende menigte is zeg maar het steuntje in de rug.
Maar ook als ik hier op het forum af-en-toe lees over de problemen die anderen met hun BX hebben, besef ik ook in wat voor goede staat de mijne eigenlijk verkeert.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mooi dat je hieraan bent begonnen. Moeilijkste is denk ik nog ‘t een en ander weer goed in vorm te krijgen, voor de rest is ‘t gewoon een bouwpakket en kom je met steeksleutels en schroevendraaier een heel eind
ik wil ook wel een keertje komen helpen hoor, zo ver woon je nu ook niet weg…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Hartverwarmend, al die steunbetuigingen en oppeppers.
En Hel1, wat leuk dat je ook je hulp aanbied. Als ik je nodig heb, laat ik het weten.
okidokie!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Hier even een paar plaatjes van het verbogen front:
Ik dacht even te beginnen met het vervangen van de rechter koplamp en knipperlicht, zodat ik weer min of meer legaal de weg op kan… Maar dat viel erg tegen. Ik denk toch dat ik eerst het front recht moet hebben en volgens mij moet ik daarvoor echt even langs het FOCWA-mannetje, of zou dit ook zelf te doen zijn?
Als ik toch naar het FOCWA-mannetje moet, laat ik daar meteen het spuitwerk doen.
Slecht te zeggen zo. Haal eerst de voorbumper, verlichting ed maar eens weg. Als ik het zo op het eerste gezicht zie valt het allemaal nog erg mee.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zie antwoord Prutsy. Hierna is het misschien mogelijk om de bovenbalk recht te trekken: touw eraan en de bx naar achterenduwen met een vaartje. Mocht dit niet lukken dan zou ik alleen de bovenbalk vervangen.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
luister naar die mannen, ze hebben ervaring!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ahum, ik ben echt een n00b als het om auto’s gaat, maarre… hoe krijg ik die bumper los?
jaco schreef:Ahum, ik ben echt een n00b als het om auto’s gaat, maarre… hoe krijg ik die bumper los?
Bij een rechte auto: 3 dikke torxen a/d onderkant (achter de onderrand v/d bumper), 3 dikke torxen aan de bovenkant (onder het grilletje) en dan naar voren trekken; er zitten nog 2 steunblokken in het spatbord geschoven die op een gegeven moment los komen.
Bij een schade-auto kan “zinvol geweld” nodig zijn.
Ich bin ein Breaker