3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Wat Xantia vraagjes
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 09 april 2007 07:26 PM
  [ # 31 ]

Zo, en met dit verhaal erbij heeft de topicstarter nog meer keuze. Gewoon een 8 klepper meenemen in de zoektocht. Wie weet kom je nog een mooie tegen waar iedereen om heen loopt (vanwege de “verhalen”) en jij bent spekkoper!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 april 2007 07:33 PM
  [ # 32 ]

Maar goed, ALS de keus er is, ga dan voor de 16 klepper…

Gr Martijn

Profiel  

rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 09 april 2007 08:23 PM
  [ # 33 ]

Mooi, hoe meer keuze hoe beter. Ik wilde gewoon graag weten of een 1600 geschikt is voor gas. Dat ik kleppen moet stellen, heb ik geen moeite mee. Onder m’n flat is een mooie werkruimte.
En traag, ach. Ik ben een voorzichte rijder. Conclusue is dus dat een 1600 op gas kan.

Vast bedankt voor de info allemaal. Smile

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 09 april 2007 08:52 PM
  [ # 34 ]
rf schreef:

Mooi, hoe meer keuze hoe beter. Ik wilde gewoon graag weten of een 1600 geschikt is voor gas. Dat ik kleppen moet stellen, heb ik geen moeite mee. Onder m’n flat is een mooie werkruimte.
En traag, ach. Ik ben een voorzichte rijder. Conclusue is dus dat een 1600 op gas kan.

Vast bedankt voor de info allemaal. Smile

Ga op zoek naar een winkeldochter. Een witte 1600 op gas bijvoorbeeld. Veel mensen lopen er omheen. Kansen genoeg zou ik zeggen.
Suc6!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 12 april 2007 04:09 PM
  [ # 35 ]

Na enig zoeken, wikken en wegen heb ik nu een afsptaak staan voor een proefrit. Het betreft een 1.8 16V SX uit 1997. 99.000 orginele km’s.
Wat ik vooral belangrijk vindt is de aanwezigheid van wat onderhoud. Recentelijk zijn er belangrijke zaken vervangen. Morgen heb ik de proefrit. Ben wel erg benieuwd Laughing

Maar nu een vraag. Uit het onderhoud blijkt dat de veerbollen vervangen zijn eind 2002. Is dat nu weer aan vervanging toe, of kan dat nog effe na 4,5 jaar?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 april 2007 08:35 PM
  [ # 36 ]

ga de maar vanuit dat de bollen gevuld moeten worden

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 13 april 2007 02:18 AM
  [ # 37 ]
citroenc2 schreef:

ga de maar vanuit dat de bollen gevuld moeten worden

Inderdaad, even een vulrondje doen. Als er om de 4 jaar gevuld wordt hoef je ook geen bollen te vervangen. Onderhpud loont.
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 14 april 2007 12:45 AM
  [ # 38 ]

Zo, de proefrit is gedaan, wat gecheckt kon worden is gecheckt en:

Gekocht Very Happy

Wat rijdt zo’n kar lekker Very Happy Ik had het lijstje met aankooptips van de Xantia-site uitgeprint en meegenomen voor onderweg.

Ik trof wel wat aandachtspunten aan:

- Op het kleppendeksel lag wat olie.
- In de hoogste stand zat het hoedje net onder het minimum
- In het interieur was een stuk kunstof los

Verder geen spelingen, geen knoek geluiden en goede koppeling
De auto was een week geleden bij de plaatselijke Cit-dealer ingeruild.

In de onderhoudshistorie blijkt dat in oct 2006 de dis. riem is vervangen, 2 jaar geleden volledige uitlaat en voorremschijven en dus in 2002 de bollen. Verder zitten er rondom nieuwe of zeer recente banden, zo lijkt het. Het interieur ziet er als nieuw uit, nergens slijtageplekken.

Toen ik van de rit terugkwam heb ik de verkoper gewezen op de aandachtspunten. Ondanks de betrekkelijk lage prijs (2450) heb ik de aandachtspunten in het koopcontract als verholpen kunnen krijgen.
Dus de bollen worden ook weer op druk gebracht.
Mooi meallic blauwe kleur, helaas geen airco. Wel trekhaak.

Verder geen afleverkosten. Als ik deze wagen op gas laat zetten ben ik nog geen 4500 euro kwijt als totaal bedrag. Als ik dit vergelijk met de rouge lucifer op pagina 1, denk ik dat het zoeken is beloond. Maar goed, de auto moet zich nog bewijzen, ik moet niet te veel op de zaken vooruit lopen.
Een Xantia gekocht op vrijdag de 13e. Is het lot nu getart?

Ik hoop ‘m volgende week te krijgen. De Saxo gaat dan in de verkoop.
Wie? 47 cent p. ltr gas en dezelfde wegenbelasting als op benzine! Cool

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 02:24 PM
  [ # 39 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Maar goed, ALS de keus er is, ga dan voor de 16 klepper…

Gr Martijn

Misschien een beetje off topic maar de keuze voor gas ontgaat me ten alle tijden. Ik heb ooit eens een auto op gas gehad. Wat een ellende je staat altijd bij de pomp. Je hebt een actieradius van niks even naar de AH en weer terug en je kan weer tanken. Dan dat gehannes met de slang. Bij het ontkoppelen krijg je weer een hap LPG en je mond. Totaal geen vermogen. Als je wil inhalen moet je terug naar benzine. waardeloos. De auto die ik had was een 100 PK Fabia. Daarna kreeg ik weer een 100 PK TDI.

Dus als de keus er is waarom geen diesel. Kost iets meer maar veel betrouwbaarder, rijdt beter, je kan fatsoenlijke afstanden afleggen zonder te tanken.

Op Gas moet je koken niet op rijden.

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 14 april 2007 02:49 PM
  [ # 40 ]

Onzin. Want: 1x in de 2 weken werk ik in Heerlen. Vanaf hier (zoetermeer) haal ik dat net heen en weer zonder tanken. Is 480 km. En dat met de kleine tank van netto 30 liter in de Saxo. Is natuurlijk een zuinige auto. Op vacantie naar Spanje stoppen we meestal toch na zo’n 3 uurtjes rijden. Effe de benen strekken en dan hoef ik nog niet eens te tanken. En een hap gas in je gezicht? Dat lukt wel, als je met je snuit op 20 cm afstand zit. Surprisedops:  Gewoon effe met redelijk gestrekte armen die slang afkoppelen. Geen punt van maken.

Maar goed, de neuzen hoeven niet allemaal dezelfde kant op te staan. Ik heb respect voor iemand die dieselt, omdat hij/zij daar vermoedelijk geheel achter staat. Ik liever gas. Als straks de Xantia vergast wordt, kan er een ringtank in. Behoud ik die ruime koffer Very Happy

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 02:57 PM
  [ # 41 ]

Oh ja voor ik het vergeet. Gefeliciteerd met je aanschaf. Respect

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 14 april 2007 03:03 PM
  [ # 42 ]

Bedankt! Trouwens: We rijden Cit, dus die neuzen…....................... Cool

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 03:04 PM
  [ # 43 ]

hahahaha inderdaad

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 14 april 2007 03:24 PM
  [ # 44 ]

Nou schiet me toch (zal wel vaker gebeuren de komende Xantia-periode) nog een vraag te binnen. De laatste keer dat ik een HP auto had is dus op de maand af 20 jaar geleden. In die GSA van toen kon je de auto niet bewust omlaag zetten, hij zakte immers vanzelf. Wat is de reden om een Xantia vanuit de rijhoogte lager te kunnen zetten?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 03:26 PM
  [ # 45 ]

Het is meer voor het gemak. Bijvoorbeeld bij het beladen. Het is ook wel handig bij het aanhaken van een aanhanger.

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook