verlichting verwarming en blower knoppen vervangen
Tampert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 07 april 2007 02:53 PM

Hallo
Van de drie draaiknoppen van de blower en verwarming is momenteel de verlichting stuk. Lastig in het donker. Nu wil ik de lampjes vervangen, maar kan niet vinden hoe je erbij moet komen. Het plaatje van de radio en compdisplay is er zo af, maar de rest lijkt vast te zitten. Iemand tips om het zonder geweld los te maken? Kunnen de knoppen er bijvoorbeeld makkelijk af? (geprobeerd, maar lukte niet zonder schade). Jammer dat er geen Haynes is van type 2. (of toch wel?). Alvast bedankt.

Vincent

xsara break 1.6 16v 2001

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 april 2007 12:14 PM
  [ # 1 ]

Heb je al geprobeerd om de frontdelen van je dash rondom het blowerpaneel los te maken? Is echt niet veel werk, zijn maar drie delen. Het lijkt me niet zo ingewikkeld aangezien het dash vrijwel identiek is aan de PhI..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 829

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 09 april 2007 06:27 PM
  [ # 2 ]

Hé, Daan,

Daar moet dat PDF-je ook maar weer naartoe schat ik in.

Het ging bij mij helemaal goed.

Volgens mij zit er tussen type 1 en type 2 weinig tot geen verschil.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

Tampert
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 april 2007 07:53 PM
  [ # 3 ]

Het frontdeel dat om de knoppen zit lijkt een groot geheel dat helemaal achter het stuur langs naar het zijraam loopt. Je ziet daarvan op verschillen plekken schroeven zitten, maar het leek mij zo ingewikkeld om alleen maar een paar lampjes te vervangen je je halve dashboard eruit moet slopen. De andere twee zijn dan het klein deel rond de radio en een klein deel onder de blowerknoppen, rond de raambediening (ph2). Die kleine delen haal je er zonder schroeven vanaf en dan zie meteen de aantal schroeven voor het grote deel zitten. Moeten trouwens de knoppen er sowieso niet af?
Als er een Haynes pdf je voor dit klusje is dan zou ik zeer geholpen zijn. Alvast bedankt (tot zover).

Vincent

xsara break 1.6 16v 2001

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 09 april 2007 07:58 PM
  [ # 4 ]

Bij type 1 zitten de knoppen vast op een unit, welke achter de afscherming zit. Deze hele unit kun je verwijderen en daarna het voorfront, inclusief de knoppen eraf nemen. Aan de achterzijde daarvan vind je dan 3 lampjes.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

Tampert
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 april 2007 08:55 PM
  [ # 5 ]

Ik heb net op autotrader wat foto’s vergeleken van het dashboard van ph1 en ph2. Volgens mij is er wel verschil. Bij ph1 loopt er boven de radio een naad, zodat het frontdeel van de knoppen los zit van de rest. Bij ph2 is die naad er niet. Dus toch alles eraf? (grrr)

Vincent

xsara break 1.6 16v 2001

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 09 april 2007 09:09 PM
  [ # 6 ]

Gewoon rustig aan beginnen, eventueel wat foto’s maken, hoe het geheel in elkaar steekt. Waarschijnlijk is het grote verschil, dat bij type 2 de afwerking 1 geheel is en bij type 1 bestaat het uit kleinere delen. De basis komt vast en zeker op hetzelfde neer.

Succes!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 april 2007 09:22 PM
  [ # 7 ]

Ik zal morgen even de pdf online zetten.. Smile

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Tampert
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 april 2007 07:06 PM
  [ # 8 ]

Ik zit missschien niet op te letten, maar waar kan ik die overbekende pdf vinden? Boven is er ook al een draadje over hetzelfde.

groeten
Vincent

xsara break 1.6 16v 2001

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 23 april 2007 07:14 PM
  [ # 9 ]
Tampert schreef:

Ik zit missschien niet op te letten, maar waar kan ik die overbekende pdf vinden? Boven is er ook al een draadje over hetzelfde.

groeten
Vincent

Je hebt een PB Cool

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook