Rooney schreef:De onderste slang van je radiateur loshalen, wel even een grote bak eronder zetten van ongeveer 5 liter. Draai alle ontluchtingsdopjes los dan stroomt het allemaal wat sneller. Pak eventueel een tuinslang en spoel alles effe lekker door. Bijvullen, ontluchten en gaan
zet ook de verwarming op heet binnenin
op het blok zit ook een aftapbout (maatje 17), waar je zoveel last had met die slang kijk je 5cm naar links en dan 10 cm naar beneden
er is maar één zo een bout kan je niet missen, hier te zien onder de rechtse cilinder ?t=11759370
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ah oke, ik heb nu gewoonbijgevult met water, maar als ik moter laat draaien borrelt het in de vuldop.. zit denk lucht in van die lekkage,
daarom wil ik het ook ff helemaal verversen enzo.
maare dat ontluchten, hoe doe je dat pcies dan? na het aftappen en hervullen?
komen er bellen omhoog of zie je het water goed kolken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- AX GT injection ph1
soort van bellen, met soms dat het eroverheen klotst… over de rand van de vuldop beetje vulkaan 8ig…
- AX GT injection ph1
Vanmorgen bij Asd automaterialen geweest voor het volgende:
Fusee kogel: 10 euro
2x ashoes: 16 euro
Uitlaat klem: 2 euro
Uitlaat afdicht spul: 3 euro
als dat spul gemonteerd is voor de apk en hopen dat die erdoor komt
Apk moest 4 april al maar oke.
- AX GT injection ph1
weet iemand ergens een howto voor fusee kogel vervangen/ashoes? ik heb al gezocht maar kan het zo snel niet vinden…
Staat volgens mij bij de howto’s op het forum van de axclub!
- AX GT injection ph1
gevonden…
Update van vandaag:
1 raam achter los gekregen ( gaat weer netjes open en dicht ) de andere moet ik nog mee bezig..
Cv voor achterdeuren los gehaald ivm die cv motertjes gaar zijn en de deuren half of helemaal niet afgesloten worden.
en nog een vraagje: klopt het dat bij mijn type ax bij de achterdeuren de ramen niet helemaal open kunnen? want ergens bij 3/4 open dan kan die niet verder…
- AX GT injection ph1
hmm volgende week gaat mijn auto voor de apk, nu heb ik een paar vraagjes:
mijn achterdeuren zitten geen deurpanelen op anders kunnen de deuren niet los, en 1 raam word dmv een stuk hout omhoog gehouden.. mag dat voor de apk?
en zijn cv motertjes voor een ax ook uit andere type auto’s te halen? de lokale sloperijen hebben geen axen met cv staan
CV servos zitten iig ook in ZX Saxo 106 en Xantia (en nog meer modellen…, maar van deze ben ik vrij zeker)
- AX GT injection ph1
vanavond de fusee kogel erin gedaan en bleek dat ashoes gewoon ff goed vast gezet moest worden.
woensdag naar de apk boer (H)
- AX GT injection ph1
vanmorgen voor de apk geweest,—> afkeur op de volgende punten:
- Deuren achter wouden niet van het slot ( toch achterbank eruit moeten trekken denk ik )
- Koplamp rechts afstellen
- Stuurkogel hoes rechts
- Remkracht regelaar zit vast -> tips om los te maken?
- Remleidingen achter zijn roestig—> ff schuren.
Adviespunten:
- Banden: RV en LA
- Remslangen voor
Tijdens het wachten op de apk stond er een cx 2.5 gti die na paar jaar stilstaan weer opgeknapt werd, stuur was beschimmeld en toen ze hem starten spoot de benzine overal heen. Vond het wel mooi om te kijken hoe ze met die auto bezig waren.
- AX GT injection ph1
het is jammer dat het ax gedeelte zo euhm rustig is mja
wie weet waar de remkrachtregelaar zit en hoe ik die gangbaar kan maken?
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Die regelaar zit op de achteras, bij het linker achterwiel.
Het hefboompje goed inspuiten met kruipolie, laten inwerken en dan heen en weer bewegen. Dit aantal keer herhalen en meestal komen ze wel los.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
- AX GT injection ph1
vandaag de remleidingen geschuurt, de remkracht verdeler gangbaar gemaakt, de sloten van de achterdeuren gemaakt..
en dan ga je een blokje om en knapt er een leiding waardoor al je kvs wegloopt en je geen meter meer kan rije *zucht*