BX16TGI schreef:wordt het trouwens críezel of criezél? De klemtoon op de laatste e klinkt wel het leukst
Ik zou zeggen “Criëzél”
Ich bin ein Breaker
karel schreef:karel schreef:Als je de nokkenaskeerring niet vervangt dan gaat bij mij echt het licht uit want 1. die dingen zijn *echt* *altijd* lek of gaan dat morgen danwel overmorgen en 2. vervangen daarvan is echt niet veel werk.
Oja, die van de Evasion (6 jaar oud, 180.000 km) is trouwens ook niet vervangen bij de d-riem, en raad eens….? Blijft wel PSA…
Als ik dit zo lees ga ik deze keerringen bij mijn volgende D-riem wissel over 60k gewoon preventief vervangen, een gewaarschuwd mens telt voor 2
mpostma schreef:karel schreef:karel schreef:Als je de nokkenaskeerring niet vervangt dan gaat bij mij echt het licht uit want 1. die dingen zijn *echt* *altijd* lek of gaan dat morgen danwel overmorgen en 2. vervangen daarvan is echt niet veel werk.
Oja, die van de Evasion (6 jaar oud, 180.000 km) is trouwens ook niet vervangen bij de d-riem, en raad eens….? Blijft wel PSA…
Sja, het kan idd allemaal een keer kapot. Toch zijn mijn ervaringen ook weer niet zo dramatisch op dat punt. Je kan ook bezig blijven, want hetzelfde wat voor keerringen geldt, geldt ook voor koelwaterslangen.
Koelwaterslangen moet je wel degelijk controleren, maar dat hoeft niet per sé op een d-riem te wachten maar kan gewoon tussendoor bij de gewone beurten.
Ik sta verder ook helemaal geen “als je toch bezig bent” policy voor, mijn motto is toch echt eerder “if it ain’t broken don’t fix it”, maar die keerringen krijgen gewoon op hun donder door het afspannen van een riem of een snaar. Hoe miniem ook, er is altijd enige speling en als de keerringen die niet meer op kunnen vangen gaan ze lekken na de riem- of snaarwissel.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:BX16TGI schreef:wordt het trouwens críezel of criezél? De klemtoon op de laatste e klinkt wel het leukst
Ik zou zeggen “Criëzél”
Of: krizel
Griselle
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
moet ie wel even grijs worden, maar dat is een kwestie van niet wassen
Griezel kan ook
ZX1.4i schreef:Griezel kan ook
POLL!!!!
Poll!
hel1 schreef:Poll!
Dat zeg ik. Poll
ik ook, waar blijft ie nou? is LE soms weer aan het werken?
Friezel of Friesel kan ook
POLL!!
Na overleg met Emiel is besloten die keerring preventief te vervangen.
En ik zal even een polleke maken.
Schijt aan originaliteit.
hèhè....