Lelijke Eend schreef:Heb je (puur voor de zekerheid) ook nieuwe transversebouten gekocht ? Gewone bouten zijn niet sterk genoeg, dus zet die er niet in.
Nee, heb de oude gebruikt. Mag dat niet?
Het oude chassis staat nu dus echt oud ijzer te zijn, het nieuwe chassis staat nu op de blokken. Assen zitten eronder, heb aan de assen zelf eigenlijk niets gedaan.
Verder heb ik vandaag niet veel gedaan. Misschien maandag verder…
voge schreef:Lelijke Eend schreef:Heb je (puur voor de zekerheid) ook nieuwe transversebouten gekocht ? Gewone bouten zijn niet sterk genoeg, dus zet die er niet in.
Nee, heb de oude gebruikt. Mag dat niet?
Mag wel, mar ze kunnen roestig zijn waardoor ze minder sterk zijn. Koppen kunenn door het demonteren ook niet meer zijn zoals ooit bedoeld. Maar zoiets kan je niet met woorden op een forum beoordelen.
Schijt aan originaliteit.
Vond ze er nog goed genoeg uitzien hoor, vandaar dat ik ze maar heb teruggedraaid… Morgen weer een paar uurtjes aan de hobby.
Ik heb een nieuwe telefoon en krijg daarmee de foto’s nog niet op de computer, heb wel foto’s gemaakt. Ik zal proberen ze binnenkort hier neer te zetten
Vandaag nog een uurtje bezig geweest.
De tank hangt weer en de tankbrug staat er ook weer op. Heb de tank twee keer in mijn handen gehad, had ‘m eerst bovenop de bevestigingslippen gelegd, dan past de tankbrug niet zo goed
De klemmetjes om de remleiding (zag er na het schoonmaken nog prima uit, heb ‘m maar in de tectyl gezet dan mag ‘ie nog een rondje mee) en de benzineslang kan ik blijkbaar niet hergebruiken. Is het normaal dat die maar één keer te gebruiken zijn? Zijn die makkelijk te krijgen? Ze vallen nu zo uit het gat.
Ik ben wel benieuwd of ik nog weet waar alle boutjes voor zijn hoor
Een paar foto’s:
Dit is de staat nu ongeveer.. De foto’s zijn niet erg duidelijk helaas, het plasticje zat nog op de camera van mijn telefoon
Als je goed kijkt hoe die handige vriend van me het chassisnummer er heeft uitgeslepen (hij wilde het eerst onzichtbaar maken voor het weggooien, kon hem nog net op tijd tegenhouden!) zie je dat de plaat onder de motor aan baklatten is geslepen
Die zijn toch nog wel nieuw te krijgen?
Vast wel Anders kan je wel een 2e handse op de kop te tikken. Overigens zijn ze ook in kunststof verkrijgbaar.
Schijt aan originaliteit.
Weet niet of ik er wel één opzet, het zorgt er wel voor dat je altijd alles wat je laat vallen kwijt bent onder het sleutelen..
En het beschermt je motor tegen opspattende rommel
Schijt aan originaliteit.
Die kan toch wel wat hebben??
Jawel, maar die plaat zit er niet voor niets onder
Schijt aan originaliteit.
en om het motorgeluid binnenshuis te houden?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:en om het motorgeluid binnenshuis te houden?
Dat wil je toch juist niet??
voge schreef:paso schreef:en om het motorgeluid binnenshuis te houden?
Dat wil je toch juist niet??
tja ik ben nogal een fervent dieselaar geweest en daar wil je dat wel ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het geluid binnen halen? Ik heb liever dat het grootste gedeelte van het motorgeluid buiten blijft (bij zo’n perfect geisoleerde eend is dat natuurlijk geen enkel probleem)