2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Dieselen in een XM
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 december 2004 11:18 PM
  [ # 16 ]

Ze zijn hier maar mondjesmaat geleverd, omdat het topmodellen waren, doet men wat meer moeite om de klant tevreden te houden.

Je kan hem ook zelf ver-exclusive-seren. Het leer, hout en de monte carlo velgen zijn gewoon als opties te krijgen. Het Exclusive-embleem is ook als los-onderdeel te krijgen en de bumpers moeten meegespoten worden

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 15 december 2004 10:32 AM
  [ # 17 ]
Richard Kruizinga schreef:

Volgens mij meer dan 100 euro per maand. De 2.5 TD Exclusive is nooit in Nederland geleverd, dus het gaat om import, vaak uit Duitsland. De Duitse Exclusive-modellen zijn anders afgewerkt dan de Nederlandse (hier alleen als V6 geleverd). De 2.5 TD Exclusive weegt dan ook rond de 1700 kilo. Vergeet dus het verbruik niet! Zuinig rijden, kun je wel vergeten. Gemiddeld 1 op 12 vermoed ik…

Met dit plaatje kun jij me vast vertellen of het een Exclusive is Smile Het is in ieder geval import want een ‘95er met XJ-ND-96 kan natuurlijk niet Smile Ding is compleet voorzien van leer en houtinleg.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 15 december 2004 10:56 AM
  [ # 18 ]

als het een exclusive is ,horen dan de zwarte sierstrips dan ook niet wit te zijn??? Rolling Eyes

Groet Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 december 2004 01:03 PM
  [ # 19 ]

Dit is geen originele Exclusive, tenzij deze rondom schade heeft gehad, en de bumpers en stootstrips niet meer zijn gespoten.

De 2500’s schijnen last te hebben van hoge temperaturen. Bij een beetje gassen loopt de koelwatertemperatuur zo op naar 110 graden. Er is veel over te lezen op de Duitse Citroën-fora. Sommigen gaan zover om het volgende aankoopadvies te geven:

“Het enige minpunt bij een XM type 2 is snel gevonden. Controleer of er een 2.5 onder de motorkap zit. Zo ja? Laten staan!”

Nu wordt er in Duitsland ook (flink) harder gereden en zijn kruissnelheden boven de 160 / 170 geen uitzondering. Oorzaken die worden aangegeven wijzen naar:
- een constructiefout in de kop bij de oudere modellen.
- de oliekoeler (cq. warmtewisselaar) die wordt gekoeld door het koelwater i.p.v. door lucht. (kan je zelf iets aan doen, denk ik)

Het lijkt me eigenlijk een ideale motor voor de Xm, samen met het laatste type V6 24v en de CT. Beetje voorzichtigheid met de temperatuur should do the trick.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 december 2004 07:59 PM
  [ # 20 ]

Dit is een echte exclusive en deze velgen horen er onder

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
rhil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 07-08-2004

Gepost: 17 december 2004 10:27 PM
  [ # 21 ]

Dieselen

Als ik het zo lees is die 2.1 diesel wat bedrijfzekerder dan ik dacht. Gezien het feit dat ik een eigen bedrijf begin zal ik mijn kosten zoveel mogelijk binnen de perken willen houden.
Ik rij best veel, zo’n 40000 km pjr. maar zeker 25000 in de stad. Een automaat lijkt met dus wat rustiger en luxer.

Binnenkort ga ik maar eens eens testritje maken. Heeft iemand ervaring met die dealer/handelaar Ton van Soest uit Oudenbosch? Ik zie dat daar behoorlijk wat XM-en staan.

Ronald

Profiel  
 
robbeknor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2004

Gepost: 18 december 2004 02:32 AM
  [ # 22 ]

Hai Ronald,

zelf kom ik al zo’n 10 jaar bij ton van soest in bosschenhoofd,
heeft inderdaad heel veel XM’s staan. kan ik je zeker aanraden.
(ik heb geen aandelen!)
heb daar tot volle tevredenheid tot nu toe 1 BX en 3x XM gekocht.
1e XM was een 2.1 turbodiesel, verkocht wegens auto van de zaak,
2e XM een V6 uit 92, had ik nooooit weg moeten doen, nog steeds spijt van, maar gelukkig nu weer sinds 3 maanden een CT Turbo.

Ga maar eens kijken!

DS4
DS3
C4 VTR+ Coupé,
C1 1.0 Ambiance
C2 1.1 Plaisir,
C1 1.0 Séduction
XM 2.0 CT VSX 1995
XM V6 Ambiance 1992
XM Turbo D12 1989
BX 16 TRI 1989

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 december 2004 02:56 AM
  [ # 23 ]
Willem schreef:

Dit is een echte exclusive en deze velgen horen er onder

Is trouwens wel mn droomauto, een witte   Cool  V6 Twisted Evil  , ik heb alleen geen 15.000 euro… Crying or Very sad

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 december 2004 02:04 PM
  [ # 24 ]

In Duitsland zijn ze wel te vinden, voor minder dan 15 mille. misschien meer kilometers op de teller, maar niet zo zeldzaam als hier

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 december 2004 02:15 PM
  [ # 25 ]

De exclusiv heeft toch een leer/alcantara interieur i.p.v. gewoon zwart of savanne leer Rolling Eyes ?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 december 2004 03:09 PM
  [ # 26 ]

Vol-Leer is een optie op de Exclusive, ik meen zonder meerprijs.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 27 december 2004 02:03 PM
  [ # 27 ]

Er zijn ook 2.1 TD Exclusives geweest!!!

Ik heb er ooit in België een proefrit in gemaakt (model van 2000). Omdat de automaat zo’n raar geluid maakte van 2 naar 3 heb ik hem laten staan. De opties waren gelijk aan de Duitse modellen (ventilatieroosters achter, stoelverwarming op 4 stoelen en hout rondom).

Het valt mij op dat veel Duiste XM 2.5 een ruilmotor hebben (auchtaus of zoiets…). Het zal zeker te maken hebben met de gemiddelde snelheid die een Duitser ermee rijdt, maar daar zou hij toch tegen moeten kunnen. Er is in Dld maar 1 model 2.1 geweest (afgezien de actiemodellen) en een hele serie 2.5, zoals Pallas, Exclusive etc.

Overigens: is een 2.5. TD niet wat zwaar voor stadsverkeer. Reken op een verbruik van onder de 1 op 10. Dan is misschien benzine interessanter (en beslist stiller!).

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook