...en je moet die remkracht natuurlijk ook op de weg zien te houden, dus meer grip is meer mogelijkheid tot sneller stilstaan.
ja, die paar bladzijdes volschrijven gaan we wel halen, ook zonder geklets
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bij bredere banden sta je ook sneller stil
De druk per mm2 is dan kleiner waardoor je met minder weerstand remt. (omdat de rolweerstand groter is) (omdat het contact oppervlak met de weg groter is)
of ben ik nu weer te snel aan het denken
Meer massa druk meer door zoals Hel1 al aangeeft. (is ook logish) een voetbal is makkelijker tegen te houden dan een zelfde bal van beton
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Bij bredere banden sta je ook sneller stil
De druk per mm2 is dan kleiner waardoor je met minder weerstand remt. (omdat de rolweerstand groter is) (omdat het contact oppervlak met de weg groter is)
eerst helpen bredere banden wel omdat je meer rubber hebt dat maximale wrijving kan opleveren. plakkerige compounds helpen ook.
maar zoals je ook zegt geeft dat minder druk op het remoppervlak en dan is er dus ook een punt dat breder niet perse meer remvermogen oplevert omdat de maximale grip van het rubber afneemt. ik denk niet dat je je daar overigens met onze karretjes zorgen om moet maken, zo breed past toch niet…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hel1 schreef:
eerst helpen bredere banden wel omdat je meer rubber hebt dat maximale wrijving kan opleveren. plakkerige compounds helpen ook.
maar zoals je ook zegt geeft dat minder druk op het remoppervlak en dan is er dus ook een punt dat breder niet perse meer remvermogen oplevert omdat de maximale grip van het rubber afneemt. ik denk niet dat je je daar overigens met onze karretjes zorgen om moet maken, zo breed past toch niet…
type 1 kan achter idd maar max 175 (laatst achtergekomen) of je moet aan stalen velgen met ET 24 kunnen komen dan zou 185 mischien passen.
Voor heb ik op mijn GT nu 185 liggen en achter 165. Kan wel merken met grip en ook met remmen (blijft beter stabiel, door de grip meer denk ik dan)
type 2/3 kan 195 makkelijk en 205 soms zelfs nog op. met kleine aanpassingen denk ik 215 ook nog wel.
Maar ik vraag me af waarom je zwaardere remmen zou willen? de BX GTI is ook uitgerust met massieve schijfremmen die hetzelfde zijn als de 1400
Alleen 16V is uitgerust met iets meer (waaronder ABS)
En Remmen kan een BX wel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Je wil de onafgeveerde massa ook nog zo laag mogelijk houden.. Lichtmetalen wielen (al zou de naam anders vermoeden) helpen dus ook niet echt.. Staal geeft een betere wegligging, remgedrag en comfort.. Ja we gaan nog wel een aantal blaadjes vol krijgen…