Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Weer niets gedaan aan de wagen,ik had nog een motorblok van een van mijn motoren liggen die op revisie wachtte…
Wel een paar dingen aangeschaft: van die RVS longeron-afwerkingsdingesten die je instap verfraaien en een Jaeger-temperatuurklokje dat straks in plaats van het altijd weigerende tijdsklokje komt.
Nu nog een temperatuursensor/-stift regelen die straks in m’n waterpomphuis kan worden geplaatst,dan hoef ik ook niet meer op zoek naar dat veel-gezochte temperatuursbalkje in het dashboard (die voor veels te veel geld worden aangeboden….soms).
Spatborden zijn intussen uitgedeukt en geplamuurd en wachten op de spuitklus,deuren vragen meer werk.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Mocht je toch prijs stellen op dat weigerachtige klokje: op z’n kop monteren schijnt te helpen.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Potverdrie; tis zo te zien alweer efkes geleden dat ik met de Dame bezig ben geweest….
Dankzij (of juist ondanks?) een rugblessure (da’s ook fijn) heb ik vandaag toch het een en ander kunnen uitvoeren:
Het dak geschuurd en kaalgemaakt,voorschermen geschuurd,uitgedeukt en geplamuurd (waren al gespoten twee jaar terug,dus niet veel werk),koplampunits gedemonteerd, geschuurd en gespoten (lichtgrijze grondverf; laat ik maar zo,ziet er netjes uit) en weer gemonteerd.
Verder de wagen uitgestofzuigd,want door zowel het slijpwerk alsook een kapotte achterbankrugleuning zag het interieur er niet uit.
Ik ben (net als zovelen blijkbaar) nog op zoek naar zo’n kantelbrug; helaas als zo’n ding wordt aangeboden gaan ze voor zoveel geld weg dat gewoon nieuw aanschaffen uiteindelijk de beste optie lijkt…
Moesten we maar eens met vrouw en schoonvader (hij wil ook ‘in de klassiekerts’..) kortsluiten.
Helaas geen foto’s,maar die zal ik morgen maken.
Héél gestaag gaan we verder.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zo,hallo…tis wel effe geleden dat ik mijn laatste post postte…
Ik moest zowaar een aantal pagina’s zoeken voordat ik mijn ‘thread’ weer gevonden had.
Maar goed,we kunnen weer.
Na aanschaf van een rol/kantelbrug een aantal weken geleden eerst wat ‘spoed’-klusjes gedaan (MB 200 van een nieuwe koppeling voorzien,laswerk aan een ZX..).
Nu staat E-I-N-D-E-L-I-J-K de Dame in de beugel en kunnen we de roestschade aan haar bodem bekijken..hmmmm kijk maar mee:
en vanuit de binnenkant gezien:
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Laat dit nou zo!! Das gratis airco!
Zeg,kan jij me je gegevens eens door PB’en, dan kan ik die zender voor Uw CX klokje opsturen,hij is werkend en heb hem opgekuist!
greeeetz Blooper1963,
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Pascal schreef:Werkelijk?
Weer wat geleerd…
Welke kit kan ik trouwens het best gebruiken om dak en ramen straks weer te monteren (en is die gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar of moet ik op zoek naar een glasspecialist)?
Gebruik flexibele kit die dus ook na uitharden goed flexibel blijft en tegen UV kan. Bij mijn plaatwerkrestauratie was verkeerde kit gebruikt die ging krimpen en daarna scheuren in het midden van de kitranden langs de randen. Bij het verwijderen is de lak op het dak beschadigd geraakt, waardoor ik m’n dak heb laten overspuiten en kitten. Bezuinig hier dus niet op.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb de kit weg bij Citro Classique, ik mag aannemen dat zij wel weten welke kit voldoet….hoop ik.
Goed,na het demonteren van de brandstoftank (die dus nog halfvol en best-wel zwaar was),de demperophanging,de achterbumper (niet echt nodig voor deze werkzaamheden,maar er zitten nog wat ‘schoonheidsfoutjes’ in),de koplamphoogteregelkabel die onder de auto door loopt èn de afdekplaten die de holleruimte van de instapbak/dorpel afdekken zodat je bij de brandstofleidingen kunt,stond de wagen er maar kaaltjes bij…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
..ik had eigenlijk wel verwacht dat ze onder haar tank,die nog nooit is verwijderd in haar…ehh…33 jarig leven, wèl slecht zou zijn.
Maar op wat vliegroest na viel hier eigenlijk niets op aan te merken..
Nu kan ik naar Borculo en bodemprofielen halen,om het spul straks weer in te lassen.
Dan de andere kant nog.
Ik heb meteen maar efkes de bollen losgehaald en uit voorzorg vervang ik ook meteen de ‘cafetières’ (lekzakken): ze zijn erg droog en hebben flinke droogtescheuren….ze lekken echter (nog) niet.
Bij loshalen bleek wel dat ze al een tijd niet meer is doorgespoeld; de LHM was gewoon bruin…brrr.
Zal ik er meteen een paar nieuwe aanslagrubbers op tikken; deze zijn ook niet al te fris meer..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Pascal schreef:..ik had eigenlijk wel verwacht dat ze onder haar tank,die nog nooit is verwijderd in haar…ehh…33 jarig leven, wèl slecht zou zijn.
Maar op wat vliegroest na viel hier eigenlijk niets op aan te merken..Nu kan ik naar Borculo en bodemprofielen halen,om het spul straks weer in te lassen.
Dan de andere kant nog.Ik heb meteen maar efkes de bollen losgehaald en uit voorzorg vervang ik ook meteen de ‘cafetières’ (lekzakken): ze zijn erg droog en hebben flinke droogtescheuren….ze lekken echter (nog) niet.
Bij loshalen bleek wel dat ze al een tijd niet meer is doorgespoeld; de LHM was gewoon bruin…brrr.
Zal ik er meteen een paar nieuwe aanslagrubbers op tikken; deze zijn ook niet al te fris meer..
Van waar heb jij die beugel gehaald om de dame te keren??
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Na een aantal mislukte pogingen om een winnend bedrag te bieden op diverse vergelijkbare beugels,heb ik deze via Ebay Deutschland gewonnen en direct opgehaald (150 km van Berlijn…dat wel).
De brug is een Liqui en kan 3500 kg hebben/houden,dus ook geschikt voor een amerikaan of een kleine vrachtwagen.
Je komt ze wel op autobeurzen (zoals Essen) tegen zijn in Nederland ook gewoon nieuw te koop voor zo’n 800 euri.
efkes wat spam: http://www.liqui-technik.com/kipp2_nl.html
Sorry mods
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb zo’n ding ook eens op een beurs gezien. Die ik zag kon je met een boormachine bedienen. Het leek me echter niet geschikt voor een DS aangezien de wielbasis achter en voor verschillend is.
Tevens lijkt me toch dat als je een complete auto hiermee kantelt, de vloeistoffen eruit lopen en dat de DS als ie eenmaal 90 graden staat ineens plots helemaal kan uitveren (waardoor ie wel eens meer als 90 graden kan kantelen) ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Daarom dat ik dit vroeg aan Pascal! Bij mij is het namelijk het volgende:
Als we verhuisd zijn,en waar we nu gaan wonen,komt er een garage te staan,van 30m op 6m breedte,waar ik ook wil in hobbyen!! en ik heb al verschillende meningen gehoord nu.Hier op het forum,van vrienden enz…
Dus: ik twijfel tussen een Tweepootsbrug,een(verplaatsbare) vierpootsbrug, of zo een verplaatsbaar systeem,welke pascal hier gebruikt?? Dus het systeem wat ik wil,moet kunnen dienen om zowat allerhande werken aan mijn wagens te kunnen uitvoeren,dus laswerken,maar ook onderhoudsbeurten en mechanische klussen. Dus weet ik voorlopig nog niet goed wat kiezen!
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Blooper1963 schreef:Dus weet ik voorlopig nog niet goed wat kiezen!
het nadeel van zo’n hefbrug is dat je wat lastiger aan je longerons kunt. hiervoor zou een kantelbrug ‘n stuk makkelijker werken. maarja olie aflaten op een kantelbrug ........
succes met je overwegingen
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Daarom dat ik dit vroeg aan Pascal! Bij mij is het namelijk het volgende:
Als we verhuisd zijn,en waar we nu gaan wonen,komt er een garage te staan,van 30m op 6m breedte,waar ik ook wil in hobbyen!! en ik heb al verschillende meningen gehoord nu.Hier op het forum,van vrienden enz…
Dus: ik twijfel tussen een Tweepootsbrug,een(verplaatsbare) vierpootsbrug, of zo een verplaatsbaar systeem,welke pascal hier gebruikt?? Dus het systeem wat ik wil,moet kunnen dienen om zowat allerhande werken aan mijn wagens te kunnen uitvoeren,dus laswerken,maar ook onderhoudsbeurten en mechanische klussen. Dus weet ik voorlopig nog niet goed wat kiezen!
Wat een geld!! Ik kocht mijn brug voor 600 euro ( een tweekoloms brug), en de brug die in Frankrijk staat kostte 400 euro ( een echte koni 4 kolommer)...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste