2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Laag starttempo
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 15 december 2004 02:49 PM
  [ # 16 ]
winnetou schreef:

En als je beschikt over een accu(druppel)lader, hang dan de accu daar eens een nachtje aan. Heeft vooral zin als je je citroen niet dagelijks gebruikt, bij wijze van onderhoud. Maar als je dagelijks een lekkere afstand op en neer moet forenzen zal het niet veel uitmaken.

Wat ook wel een beetje helpt, maar een goed automobilist doet dat eigenlijk altijd al: koppeling ingetrapt houden bij het starten, ook al staat de bak gewoon in z’n vrij. Op die manier heb je bij het starten wat minder belasting, de koude versnellingsbakolie levert immers ook weerstand op, terwijl de motorolie het al lastig genoeg maakt.

En als de startmotor wat op leeftijd raakt wil deze ook wel eens wat meer stroom gaan trekken, dus het hoeft niet altijd aan de accu te liggen. Een klein revisie wil dan wel helpen.  Wink

Ik heb pas een nieuwe startmotor die gereviseerd is erin gezet dus daar ligt het niet aan, kzal es een andere accu kopen dat zal maybe opheldering geven Smile

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 15 december 2004 03:40 PM
  [ # 17 ]
gti_styling84 schreef:
winnetou schreef:

En als je beschikt over een accu(druppel)lader, hang dan de accu daar eens een nachtje aan. Heeft vooral zin als je je citroen niet dagelijks gebruikt, bij wijze van onderhoud. Maar als je dagelijks een lekkere afstand op en neer moet forenzen zal het niet veel uitmaken.

Wat ook wel een beetje helpt, maar een goed automobilist doet dat eigenlijk altijd al: koppeling ingetrapt houden bij het starten, ook al staat de bak gewoon in z’n vrij. Op die manier heb je bij het starten wat minder belasting, de koude versnellingsbakolie levert immers ook weerstand op, terwijl de motorolie het al lastig genoeg maakt.

En als de startmotor wat op leeftijd raakt wil deze ook wel eens wat meer stroom gaan trekken, dus het hoeft niet altijd aan de accu te liggen. Een klein revisie wil dan wel helpen.  Wink

Ik heb pas een nieuwe startmotor die gereviseerd is erin gezet dus daar ligt het niet aan, kzal es een andere accu kopen dat zal maybe opheldering geven Smile

je kan hem ook aan de 220volt hangen, moet je kijken hoe hard ie dan ronddraait Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 15 december 2004 04:28 PM
  [ # 18 ]

ja heheh Smile dan blaas ik hem op Smile

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 december 2004 04:49 PM
  [ # 19 ]

Startmotor werkt op gelijkspanning. Uit het stopcontact komt 240 volt wisselspanning.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 15 december 2004 05:21 PM
  [ # 20 ]
Lelijke Eend schreef:

Startmotor werkt op gelijkspanning. Uit het stopcontact komt 240 volt wisselspanning.

ohja Surprisedops:  Surprisedops:

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 15 december 2004 05:44 PM
  [ # 21 ]
metro2005 schreef:

je kan hem ook aan de 220volt hangen, moet je kijken hoe hard ie dan ronddraait Twisted Evil

Of de startmotor zal draaien betwijfel ik, maar het effect zou ik wel eens willen zien!  Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil  Laughing

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 december 2004 06:09 PM
  [ # 22 ]
winnetou schreef:
metro2005 schreef:

je kan hem ook aan de 220volt hangen, moet je kijken hoe hard ie dan ronddraait Twisted Evil

Of de startmotor zal draaien betwijfel ik, maar het effect zou ik wel eens willen zien!  Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil  Laughing

Ik zou weleens willen zien HOE hard Metro2005 dan *in de rondte* draait Laughing

Goede tip van Winnetou, ja…..in de winter is het heel verstandig om EN je koppeling in te trappen tijdens het starten…en eerst controleren of kachelmotor, lampen…enz….uit staan.

Geldt trouwens ook voor Diesels…...die nog meer moeite hebben tijdens het Koud starten, vanwege de hoge(re) compressie, dikke olie (vaak verkeerde, ‘want nog zomerolie’)......en niet helemaal meer *frisse* gloeibougies. Confused

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2004 06:20 PM
  [ # 23 ]

Nou in de Ami moet dat juist niet. De koolring die als druklager wordt gebruikt heeft zo’n weerstand dat dan de motor helemaalniet meer rond gaat. Die ene as extra in de bak zit bovenin en ploegt daardoor toch niet door de olie…
Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 15 december 2004 07:16 PM
  [ # 24 ]

Ik heb nu een accu erin gezet van een bmw.
70 ampere..
Moet er de winter mee door komen.. hehe

Mvg Joost

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 15 december 2004 09:20 PM
  [ # 25 ]

Ik trap altijd de koppeling in bij het starten en heb geen overige energie bronnen aanstaan, maar kga wel ffe bij de sloop n accu halen voordat k in de kou sta…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 15 december 2004 10:36 PM
  [ # 26 ]
gti_styling84 schreef:

Ik trap altijd de koppeling in bij het starten en heb geen overige energie bronnen aanstaan, maar kga wel ffe bij de sloop n accu halen voordat k in de kou sta…

haal nou maar een nieuwe. kosten ook maar 5 tientjes ofzo. heb je in elk geval de garantie dat je een goeie hebt (en een jaar garantie erop)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 december 2004 02:16 AM
  [ # 27 ]
winnetou schreef:

En als de startmotor wat op leeftijd raakt wil deze ook wel eens wat meer stroom gaan trekken, dus het hoeft niet altijd aan de accu te liggen. Een klein revisie wil dan wel helpen.  Wink

Wat versta je onder een kleine revisie? Koolborstels vernieuwen?

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 december 2004 06:11 PM
  [ # 28 ]
ZX1.4i schreef:

Wat versta je onder een kleine revisie? Koolborstels vernieuwen?

Voornamelijk dat, ja.  Wink  Die koolborstels op zich zijn trouwens geloof ik best zelf te doen. Maar die koolborstels zijn niet de enige onderdelen in een startmotor die aan slijtage lijden, daarom hou ik het een beetje vaag. Een startmotor die op leeftijd raakt wil nog wel eens wat luidruchtiger worden, af en toe vast slaan en zo. Dan ben je met alleen koolborstels vervangen eigenlijk nog niet klaar.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook