winnetou schreef:En als je beschikt over een accu(druppel)lader, hang dan de accu daar eens een nachtje aan. Heeft vooral zin als je je citroen niet dagelijks gebruikt, bij wijze van onderhoud. Maar als je dagelijks een lekkere afstand op en neer moet forenzen zal het niet veel uitmaken.
Wat ook wel een beetje helpt, maar een goed automobilist doet dat eigenlijk altijd al: koppeling ingetrapt houden bij het starten, ook al staat de bak gewoon in z’n vrij. Op die manier heb je bij het starten wat minder belasting, de koude versnellingsbakolie levert immers ook weerstand op, terwijl de motorolie het al lastig genoeg maakt.
En als de startmotor wat op leeftijd raakt wil deze ook wel eens wat meer stroom gaan trekken, dus het hoeft niet altijd aan de accu te liggen. Een klein revisie wil dan wel helpen.
Ik heb pas een nieuwe startmotor die gereviseerd is erin gezet dus daar ligt het niet aan, kzal es een andere accu kopen dat zal maybe opheldering geven
gti_styling84 schreef:winnetou schreef:En als je beschikt over een accu(druppel)lader, hang dan de accu daar eens een nachtje aan. Heeft vooral zin als je je citroen niet dagelijks gebruikt, bij wijze van onderhoud. Maar als je dagelijks een lekkere afstand op en neer moet forenzen zal het niet veel uitmaken.
Wat ook wel een beetje helpt, maar een goed automobilist doet dat eigenlijk altijd al: koppeling ingetrapt houden bij het starten, ook al staat de bak gewoon in z’n vrij. Op die manier heb je bij het starten wat minder belasting, de koude versnellingsbakolie levert immers ook weerstand op, terwijl de motorolie het al lastig genoeg maakt.
En als de startmotor wat op leeftijd raakt wil deze ook wel eens wat meer stroom gaan trekken, dus het hoeft niet altijd aan de accu te liggen. Een klein revisie wil dan wel helpen.
Ik heb pas een nieuwe startmotor die gereviseerd is erin gezet dus daar ligt het niet aan, kzal es een andere accu kopen dat zal maybe opheldering geven
je kan hem ook aan de 220volt hangen, moet je kijken hoe hard ie dan ronddraait
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ja heheh dan blaas ik hem op
Startmotor werkt op gelijkspanning. Uit het stopcontact komt 240 volt wisselspanning.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Startmotor werkt op gelijkspanning. Uit het stopcontact komt 240 volt wisselspanning.
ohja ops: ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
metro2005 schreef:je kan hem ook aan de 220volt hangen, moet je kijken hoe hard ie dan ronddraait
Of de startmotor zal draaien betwijfel ik, maar het effect zou ik wel eens willen zien!
winnetou schreef:metro2005 schreef:je kan hem ook aan de 220volt hangen, moet je kijken hoe hard ie dan ronddraait
Of de startmotor zal draaien betwijfel ik, maar het effect zou ik wel eens willen zien!
Ik zou weleens willen zien HOE hard Metro2005 dan *in de rondte* draait
Goede tip van Winnetou, ja…..in de winter is het heel verstandig om EN je koppeling in te trappen tijdens het starten…en eerst controleren of kachelmotor, lampen…enz….uit staan.
Geldt trouwens ook voor Diesels…...die nog meer moeite hebben tijdens het Koud starten, vanwege de hoge(re) compressie, dikke olie (vaak verkeerde, ‘want nog zomerolie’)......en niet helemaal meer *frisse* gloeibougies.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou in de Ami moet dat juist niet. De koolring die als druklager wordt gebruikt heeft zo’n weerstand dat dan de motor helemaalniet meer rond gaat. Die ene as extra in de bak zit bovenin en ploegt daardoor toch niet door de olie…
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb nu een accu erin gezet van een bmw.
70 ampere..
Moet er de winter mee door komen.. hehe
Mvg Joost
Ik trap altijd de koppeling in bij het starten en heb geen overige energie bronnen aanstaan, maar kga wel ffe bij de sloop n accu halen voordat k in de kou sta…
gti_styling84 schreef:Ik trap altijd de koppeling in bij het starten en heb geen overige energie bronnen aanstaan, maar kga wel ffe bij de sloop n accu halen voordat k in de kou sta…
haal nou maar een nieuwe. kosten ook maar 5 tientjes ofzo. heb je in elk geval de garantie dat je een goeie hebt (en een jaar garantie erop)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
winnetou schreef:En als de startmotor wat op leeftijd raakt wil deze ook wel eens wat meer stroom gaan trekken, dus het hoeft niet altijd aan de accu te liggen. Een klein revisie wil dan wel helpen.
Wat versta je onder een kleine revisie? Koolborstels vernieuwen?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
ZX1.4i schreef:Wat versta je onder een kleine revisie? Koolborstels vernieuwen?
Voornamelijk dat, ja. Die koolborstels op zich zijn trouwens geloof ik best zelf te doen. Maar die koolborstels zijn niet de enige onderdelen in een startmotor die aan slijtage lijden, daarom hou ik het een beetje vaag. Een startmotor die op leeftijd raakt wil nog wel eens wat luidruchtiger worden, af en toe vast slaan en zo. Dan ben je met alleen koolborstels vervangen eigenlijk nog niet klaar.