Als ik de koppeling intrap dan gaat de toeren teller ietsjes omhoog blijft heeeeel even hangen en zakt dan weer naar beneden naar 900.
In iedergeval duurt het hangen netzolang als het schakelen van z’n 1 naar z’n 2, ook van 2 naar 3 doet hij het maar vanaf 4 naar 5 niet meer althans het valt niet op.
Nu is dit eigenlijk al sinds ik de auto kocht een paar maanden geleden maar vond het eigenlijk wel apart.
Nu is mij gezegt dat het normaal is bij nieuwere auto’s.
Maar nu hoor ik ook dat het te maken kan hebben met een kapotte/vuile stappenmotor?
Of zit ik er zelf een stapje naast.?
C4 Cactus 1.2
hoi ik heb zelf problemen gehad met de stappenmoter
de mijne [een zx] had eerst problemen bij stationair soms uitvallen
toen de stappenmoter schoongemaakt bleef hij ook even op hogere toeren hangen en ging daarna weer terug
je kan dit met de stappenmoter controleren als je de stekker los haal van de stappen moter ,als hij direct weer terug gaat naar stationair als je gas los laat
is dit het geval dan moet je computer gereset worden
dit heb ik ook zelf gedaan en rij nu al een tijd zonder de problemen
ik kan je dan ook de procedure hoe of je de computer reset ook geven
veel sucses er mee
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Hmm dat klinkt als een mee valler… dacht dat er weer wat nieuws in moest.. maar ff een rebootje is misschien al voldoende….
Is maar goed dat er geen XP op zit.. anders was het schering en inslag dat gereboot.
Maar vertel wat zijn de “stappen” om een reset te doen.
Kan hier de oorzaak van zijn dat ik een andere rijstyle heb dan m’n voorganger?
De auto was nogal RETE sloom.. nu al weer wat minder.
C4 Cactus 1.2
nee hoor dit heeft niets te maken met je rijstijl
als de vorige eigenaar de auto niet naar een goede garage voor onderhoud heeft gebracht is dit de vrucht die je er van plukt
nou het resetten kan je morgen mooi doen het wordt mooi weer
het gaat als volgt
de moter uit
als eerste de accu pool los halen[liefst allebeide]
2 de computerstekker los halen [dit is als het goed is ook bij u
de plus min. 10 cm lange stekker ]
3 schroef de stappen moter er af en het plaatje boven op de unit waar de stappenmoter in zit er af
4 spuit met remmenreiniger de st.moter schoon en ook de unit van binnen
zet hierbij wel je gasklep open en haal je inlaat slang van de unit los
zo komt de vloeistof en de rotzooi er uit [dit kan ook met thinner]
5 als dit gedaan is en opgedroogd is alles terugplaatsen op de unit,
gasklep weer in de normale positie brengen
6 nu de stekker van de pc weer terug monteren en de accu polen weer bevestigen
7 de moter starten en STATIONAIR warm laten draaien
de moter langzaam naar 3000 tpm laten gaan even 3 a 5 sec vast houden en los dit 2 a 3 keer herhalen
als het goed is dan komt de moter nu weer snel op 900 tpm
en zal dit zo blijven
bij mij heeft dit goed geholpen
dit advies kwam bij een goede citroen dealer bij ons uit de buurt
proberen maar het kan geen kwaad
grt kees
kees van meerendonk
zx 16i break "96
en is het nog gelukt???????????
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Nee nog niet.
Ik laat het denk ik toch maar even bij garage doen.
Afgezien dat heb ik wel even injectie reiniger er in gegooid.
Helpt in ieder geval al iets..
Moet alleen de tijd nog vinden om hem er neer te zetten (garage)
C4 Cactus 1.2
Inmiddels is hij schoon. Zat aardig wat kopkaas onder het bolleke
Toen gestart en WAM.. vol in de 4000 toeren ...
Dat was ff 3 letterwoord… mja ding kost al snel 150 tot 180 euro.
Maar 2de keer starten was het goed.. zakte mooi terug en merkte het met rijden ook..
Nu nog even de computer resetten en dan zou het in z’n geheel weer goed moeten zijn.
C4 Cactus 1.2