Schoonmaken motorkap BX GTI
prontoli
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 07 april 2007 05:24 PM

Hai,

Mijn witte motorkap is wel onderhevig aan vuil, het trekt er gewoon in. Wanneer ik met mijn nagel overheen ga, krijg ik het wel weg. Het lijkt wel of de laag die erop zit niet helemaal meer in orde is.

Wat zou ik er aan kunnen doen?

Gr Lidewij

DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 april 2007 05:50 PM
  [ # 1 ]

poetsen met commandant en dan in de was, of anders Ijs ff vragen hier opt forum ( die poetst altijd dus ja Razz )

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 07 april 2007 06:39 PM
  [ # 2 ]

Laat ik morgen nou in Rotterdam zijn.. Wink

Wat SQ hierboven zegt; cleaneren! Wit is een bewerkelijk kleur maar verweert eigenlijk niet. Wat je bedoeld is waarschijnlijk een wolk van grijs over je lak? Ik heb het ook gehad en ben aan het poetsen geslagen, hier resultaat van mijn poetserij..

of rood..

(status quo zijn vorige auto)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  

prontoli
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 april 2007 08:12 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de tips, ik bedoel inderdaad zo’n grijze laag.

Ze zien er inderdaad wel mooi glimmend uit zeg!
Ben benieuwd of ik dat met de motorkap ook voor elkaar krijg. Ooit heb ik twee 2cv’tje gehad die behandelde ik inderdaad ook met cleaner. Dus ik ga maar even de kast induiken of ik het nog kan binden. Was ook benieuwd of dat ook met de motorkap zou kunnen.

De pest is dat mijn auto vaak onder de bomen moet staan en nu komt al die plakzooi weer uit de bomen dalen, kan hem om de dag wel een poets beurt geven Sad

Gr Lidewij

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 april 2007 08:14 PM
  [ # 5 ]

die gti die was ooit euh roze Razz

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 07 april 2007 08:20 PM
  [ # 6 ]

Ach, als de auto goed in de wax staat, valt t wel mee met dat iedere dag poetsen. Als de lak echt schraal is (alle vet en wax eraf) dan is ze idd heel snel lelijk en slecht mooi te krijgen…
Ik ben nog steeds voor een poetsmeeting! Heb er hier twee staan waarbij het hoognodig moet gebeuren Shocked

Xsara_Coupe

Profiel  

prontoli
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 april 2007 10:20 PM
  [ # 7 ]

Helaas, ben aan het wassen, cleanen geweest, het komt niet meer goed met de motorkap, hij is gewoon helemaal kaal. Ik krijg hem niet meer mooi, de rest van de auto is wel weer opgeknapt, dus daar moet ik dan maar tevreden mee zijn Sad

Gr Lidewij

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 april 2007 01:32 AM
  [ # 8 ]

tijd voor een andere motorkap Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

prontoli
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 april 2007 01:36 AM
  [ # 9 ]

Zag er wel eentje staan bij de Citromarkt, maar ja…. eerst nog een andere handige man dan mijn garageman vinden Wink

Profiel  

stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1142

Gepost: 22 juli 2007 06:15 PM
  [ # 10 ]

Idd. Plastico is een prima product. Gebruik het ook en mijn ouders gevruiken het denk ik al 20 jaar. Maak er zelf het naaimachine van mijn vrouw mee schoon lol

Als er echt niets meer aan de lak te doen is, Is dan herspuiten geen oplossing ipv motorkap vervangen?

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 juli 2007 02:46 AM
  [ # 11 ]

Een andere motorkap is toch echt het makkelijkst… zeker in wit, daar zijn er zat van te vinden. Kwestie van 4 moertjes losdraaien en omwisselen. En minder kleur- en glansverschil dan bij spuiten.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 23 juli 2007 03:09 AM
  [ # 12 ]
prontoli schreef:

Helaas, ben aan het wassen, cleanen geweest, het komt niet meer goed met de motorkap, hij is gewoon helemaal kaal. Ik krijg hem niet meer mooi, de rest van de auto is wel weer opgeknapt, dus daar moet ik dan maar tevreden mee zijn Sad

Gr Lidewij

Er zit ook geen blanke lak op en als het in de loop der jaren niet netjes wordt bijgehouden, gaat wit hard achteruit. Een andere witte motorkap (liefst van staal) is de oplossing.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 juli 2007 03:33 AM
  [ # 13 ]
B_iks schreef:
prontoli schreef:

Gr Lidewij

Er zit ook geen blanke lak op en als het in de loop der jaren niet netjes wordt bijgehouden, gaat wit hard achteruit. Een andere witte motorkap (liefst van staal) is de oplossing.

Huh? Waarom van staal? Kunststof kappen rotten niet weg, deuken niet in na steenslag (ok, je krijg wel een lakbeschadiging).
Als het om de verkleuring gaat, die heb je bij wit niet echt. Sowie so zie ik daar niet een groot verschil tussen. En slecht gespoten kappen heb je in zowel ijzer als kunststof.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 23 juli 2007 03:36 AM
  [ # 14 ]

Ik sprak even uit ervaring voor wat betreft kunststof en staal in wit op de bx (heb beide gehad), maar het hoeft niet zo te zijn inderdaad. De stalen kap was gemakkelijker heel mooi te poetsen en dat terwijl ik deze auto kocht met een volledig groene waas erover van het langdurig stilstaan onder een boom.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 juli 2007 03:37 AM
  [ # 15 ]
Ijs schreef:

Wit is een bewerkelijk kleur maar verweert eigenlijk niet. Wat je bedoeld is waarschijnlijk een wolk van grijs over je lak? Ik heb het ook gehad en ben aan het poetsen geslagen, hier resultaat van mijn poetserij..

Eh, dat is nou net het probleem van witte lak: het verweert wél, en hard ook.  Je moet het gewoon érg goed bijhouden ook al zie je de problemen niet zo snel als bij andere kleuren.

Door het witte pigment in de lak dringt uv verder door in het oppervlak, wat daardoor harder verweert dan andere lakken. Maar door de lagere temperatuur van de lak zie je weer minder hitteschade.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook