1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
airco compressor/pomp stuk.
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 april 2007 05:11 PM

Heb ik net een fijne dame (XM 20 tct automaat exclusief ‘95) voor mijn buurman aangeschaft blijkt de aircopomp stuk te zijn. Het gaat hier om een uit belgie ingevoerde xm, de garage zegt tegen mijn buurman dat het hem 1000 euro gaat kosten, dat willen we natuurlijk niet, 1000 euro betalen. weet iemand onder ons wat voor een type pomp er in deze xm zit? zijn alle pompen hetzelfde van type 1 en type 2? want dan kan ik er een van de sloop halen of uit een sloopprojekt of heeft iemand er nog een liggen voor weinig. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 11 april 2007 06:33 PM
  [ # 1 ]

Ik meen dat op MP iemand een hele set te koop had.


‘95 is de eerste batch Type 2 meen ik. Deze hadden geen
digitale airco (climate control) meen ik.

Verder kom ik ook niet.

Dat dit dure grappen zijn, is me bekend.

En dat het verder een best lastige klus is heb ik ook wel eens
vernomen. Ik kan dit niet bevestigen.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 11 april 2007 07:34 PM
  [ # 2 ]

Re: airco compressor/pomp stuk.

eXpelliarMus schreef:

Heb ik net een fijne dame (XM 20 tct automaat exclusief ‘95) voor mijn buurman aangeschaft blijkt de aircopomp stuk te zijn. Het gaat hier om een uit belgie ingevoerde xm, de garage zegt tegen mijn buurman dat het hem 1000 euro gaat kosten, dat willen we natuurlijk niet, 1000 euro betalen.

Ik heb afgelopen jaar een ruilcompressor (412 Euro) laten inbouwen voor bijna E700 en het ding doet nu klaarblijkelijk niks meer. Over anderhalve week weet ik meer als het euvel wordt geinspecteerd. Mijn tijdelijke advies: gewoon een nieuwe laten inbouwen, de rekening betalen en heel gauw vergeten.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 11 april 2007 07:41 PM
  [ # 3 ]

koop gewoon voor 1000 euro een xm met werkende airco, sloop hem eruit en verkoop de onderdelen xm weer met kapotte airco Wink

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 april 2007 07:47 PM
  [ # 4 ]

‘95 is de eerste batch Type 2 meen ik. Deze hadden geen
digitale airco (climate control) meen ik.

Het is een uit belgie geinporteerde xm exclusief met zoon digitaal knoppen verhaal in het midden stuk van het dashbourd.
En ze zakt ook door haar vering het is er een zonder nosinkbol en een de
debietrgelaar.
Ik neem aan een overgangs type 2?
ik heb geen idee of de airco pompen uit wissel baar zijn?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 april 2007 08:00 PM
  [ # 5 ]
ronaldeponald schreef:

koop gewoon voor 1000 euro een xm met werkende airco, sloop hem eruit en verkoop de onderdelen xm weer met kapotte airco Wink

Het klinkt leuk maar laat ik daar nou net de plek niet voor hebben Surprisedops:  Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2007 03:20 AM
  [ # 6 ]

Het merk en type staat op de pomp.

Als het een Sanden ..17.. nogwat is, dan heeft “stoterstangen90” nog zo een pomp liggen, ten minst als hij ondertussen niet verkocht is. Die pomp komt als ik me niet vergis ook uit een XM TCT, het is dezelfde als in mijn Xantia, gelukkig was de pomp in mijn Xantia nog goed, anders had ik deze pomp gekocht.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 12 april 2007 12:04 PM
  [ # 7 ]
eXpelliarMus schreef:

En ze zakt ook door haar vering het is er een zonder nosinkbol en een de
debietrgelaar.
Ik neem aan een overgangs type 2?

De Turbo CT kreeg pas in modeljaar 1996 de 6+2 pomp en anti-zink. Ik heb ook zo’n 95-er en ik vind ‘t ideaal

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 april 2007 12:08 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:

Het merk en type staat op de pomp.

Als het een Sanden ..17.. nogwat is, dan heeft “stoterstangen90” nog zo een pomp liggen, ten minst als hij ondertussen niet verkocht is. Die pomp komt als ik me niet vergis ook uit een XM TCT, het is dezelfde als in mijn Xantia, gelukkig was de pomp in mijn Xantia nog goed, anders had ik deze pomp gekocht.

Oké dat zal ik ff gaan bekijken,thanks. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 april 2007 12:09 PM
  [ # 9 ]
Willem schreef:
eXpelliarMus schreef:

En ze zakt ook door haar vering het is er een zonder nosinkbol en een de
debietrgelaar.
Ik neem aan een overgangs type 2?

De Turbo CT kreeg pas in modeljaar 1996 de 6+2 pomp en anti-zink. Ik heb ook zo’n 95-er en ik vind ‘t ideaal

Ja idd het is een helen fijne dame. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 14 april 2007 09:23 PM
  [ # 10 ]

Ik reed net terug vanuit Heusden (de XM strip dag).

Ik krijg een beetje het idee dat mijn Climate Control toch
niet werkt. Soms ruik ik wel zo’n airco luchtje, maar dit keer
ook dat niet. En ik voelde ook geen koude, ook niet na het
zetten op 15 graden.

Nu weet ik dat de kans reeel is dat mijn zekeringkastje niet 100 % is.

Maar hoe kan je checken of je climate control (airco) iets doet.
Kijkglaasje levert meen ik geen echte info op. Toerental verschil
bij het inschakelen van de AC. Al krijg ik het idee dat bij inschakelen
hij iets harder gaat lopen, en bij afschakelen iets langzamer. Dit hoort
geloof ik zo. Al had ik het idee dat het heel marginaal was.

En waar vind ik ongeveer de compressor, die zal toch in de motor
ruimte moeten zitten ?

Morgen maar eens het zekeringkastje debuggen.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 april 2007 10:17 PM
  [ # 11 ]

Hai klaasbaas.

De aircopomp zit bij een 20i tct links onderaan op het motorblok gemonteerd.  Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 14 april 2007 10:34 PM
  [ # 12 ]

Links onderaan, is in deze dan aan de kant van de bestuurder of
bijrijder ?

Ach en dan nog. Dit is materie waar je volgens mij alleen
een specialist aan kan laten zitten. Dit vanwege de
giftige troep en bovenal hun ervaring.

Anyway thnx.

Ik zal eerst het zekerings kastje goed checken.

Vorige jaar deed die het nog goed, maar ja.. dat is met
wel meer dingen op een auto.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 15 april 2007 12:54 AM
  [ # 13 ]

Ik heb even een reserve zekeringkastje besnuffeld.

Zelfs met een Ohm meter is het erg lastig uit te zoeken
waar sommigen pooltjes op schakelen met een zekering.

Maar om die stekkers met de dikke draden los te halen
moet je een geel schuifje in het zekeringblokje aan de onderkant
eruit schuiven (voor ongeveer 5 mm).

Maar voor je daarachter bent… mijn hemel.

Eventueel zet ik het zekeringkastje wel over.
Maar ondanks dat het beiden van Type 2 zijn verwacht ik
toch verschillen, al was het maar in de kleurtjes.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
xm_V6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 22 april 2007 08:17 AM
  [ # 14 ]

Re: airco compressor/pomp stuk.

eXpelliarMus schreef:

Heb ik net een fijne dame (XM 20 tct automaat exclusief ‘95) voor mijn buurman aangeschaft blijkt de aircopomp stuk te zijn. Het gaat hier om een uit belgie ingevoerde xm, de garage zegt tegen mijn buurman dat het hem 1000 euro gaat kosten, dat willen we natuurlijk niet, 1000 euro betalen. weet iemand onder ons wat voor een type pomp er in deze xm zit? zijn alle pompen hetzelfde van type 1 en type 2? want dan kan ik er een van de sloop halen of uit een sloopprojekt of heeft iemand er nog een liggen voor weinig. Wink

Zowel bij de oudere modellen als de nieuwere modellen van de xm’s had je al digitale airco. Het enig verschil is dat bij de odere modellen het oude systeem werd toegepast met r12 gas, en bij de nieuwe heb je r134 gas. als je de oude hebt kun je deze namelijk behouden, moet je enkel de pomp vervangen met een zelfde, maar de r12 gas is moeilijk te vinden. Maar je kan deze natuurlijk ook omvormen naar het nieuwe systeem door een nieuw model pomp in te bouwen, maar dan moet je ook de droogfilter vervangen door een nieuw model.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 april 2007 03:08 PM
  [ # 15 ]

Oké bedankt voor de info xm_V6, ik heb inmiddels gelukkig op de gok er een van een V6 uit het zelf de bouwjaar gehaald en wat één gok het de zelfde. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook